printlogo


کد خبر: 229008تاریخ: 1399/10/16 00:00
اخبار

دیوان محاسبات نقشی در کسر از حقوق فرهنگیان ندارد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه دیوان محاسبات نقشی در کسر از حقوق فرهنگیان ندارد، گفت: دیوان نگاه مثبتی برای حل مشکلات فرهنگیان دارد. 
علی الهیارترکمن در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت در دولت نهم و دهم، مصوباتی را داشته است که بعد از اجرا، وقتی نهادهای نظارتی به آن ورود کردند و با قوانین ذی‌ربط خود انطباق دادند، مغایرت با قانون را تشخیص دادند. 
وی ادامه داد: به عنوان مثال پرداخت حق عائله‌مندی به خانم‌هایی بود که هیچ‌وقت ازدواج نکردند که هیچ قانونی این موضوع را حمایت نمی‌کند یا مثلا اعطای یک طبقه تشویقی به تمام کارکنان دولت یا بحث برقراری تفاوت تطبیق برای نیروهای جدیدالاستخدام، از جمله مواردی بوده است که با قوانین متناظر خودش هیچگونه سنخیتی نداشته است و نهادهای نظارتی برحسب وظایف ذاتی خودشان، آن را ملغی اعلام کردند. 
الهیارترکمن اضافه کرد: آموزش‌و‌پرورش هم بعد از اینکه این موارد ملغی شد، احکام را اصلاح و پرداخت آنها را متوقف کرده است اما چون این موارد از اصل مغایر با قانون بوده است، مسأله دیگری که مطرح شد، این بود که موارد پرداختی باید مسترد شود و به خزانه‌داری کل کشور برگردد. 
وی تصریح کرد: با دیوان محاسبات کشور وارد مذاکراتی شدیم که با توجه به اینکه مصوبه‌ای توسط نهاد رسمی در زمان خودش صادر شده و یک پرداختی برای همکاران ایجاد کرده است، سراغ استرداد وجوه پرداختی نرویم و همین که پرداخت آن را متوقف کردیم، کفایت کند. 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه دیوان هم نظر مثبتی در این زمینه دارد و در بررسی این موضوع جانب صلاح معلمان را رعایت کرده است، گفت: روز گذشته میزبان رئیس دیوان محاسبات بودیم و مسائلی را در این زمینه مطرح کردیم و بنده تقاضا کردم که این موضوع مخدومه شود. 
وی ادامه داد: رئیس دیوان محاسبات هم تأکید کرد با رعایت صرفه و صلاح فرهنگیان، این موضوع فیصله یابد و برای اینکه بتوانیم براساس قوانین موجود این پرونده را مخدومه کنیم، قرار شد کارگروهی مشترک بین ما و دیوان محاسبات شکل گیرد و این مورد را بررسی و مخدومه کنیم. بر این اساس از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد و هیچ کسر حقوقی در این باره برای فرهنگیان نخواهیم داشت.
***
طراحی سامانه صدور مجوز تردد بین‌شهری
فرماندار تهران گفت از امروز سه‌شنبه ۱۶ دی‌ماه، متقاضیان واجد شرایط برای سفر به شهرستان‌های خارج از استان تهران می‌توانند به سامانه صدور مجوز تردد بین‌شهری مراجعه کنند. عیسی فرهادی گفت: باتوجه به افزایش تقاضا‌های حضوری برای سفرهای بین‌شهری، سامانه‌ای برای صدور مجوز تردد طراحی شده است، چرا که تجمع حضوری خلاف سیاست‌های ستاد مبارزه با کروناست. وی در ادامه اظهار کرد: متقاضیان سفر به شهرستان‌های خارج از استان تهران یا دیگر استان‌های کشور می‌توانند از روز سه‌شنبه، ۱۶ دی‌ماه که واجد شرایط در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و بیماری باشند، در این سامانه ثبت‌نام کنند. فرماندار تهران گفت: افراد واجد شرایط به مدت ۷۲ ساعت اجازه خروج از تهران را خواهند داشت. او همچنین درباره صدور مجوز تردد به استان مازندران در شرایط قرمز کرونایی نیز گفت: میزان تقاضای سفر به این استان بیش از این است و مجوز‌های صادرشده در ایام هفته صورت گرفته بود. شهروندان تهرانی می‌توانند جهت تردد بین‌شهری به سامانه صدور مجوز به نشانی https://moi.ir/taradod مراجعه و ثبت‌نام کنند.
***
راه‌اندازی صفحه «سرباز وطن» با ۱۵ میلیون کاربر در شبکه شاد
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌و‌پرورش از نامگذاری بیش از ۱۰۰ مدرسه به نام شهید سلیمانی خبر داد و گفت: در راستای توسعه مکتب سلیمانی، صفحه «سرباز وطن» در شبکه شاد با بیش از ۱۵ میلیون مخاطب راه‌اندازی شد. به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی- هنری علمدار «یادواره شهید حاج‌قاسم سلیمانی» در کرمان، اظهار کرد: در نخستین قدم سیاست‌ها و راهبردهای کلان در ترویج شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را در 6 محور اجرایی کردیم. وی ادامه داد: توجه به نقش الگویی- تربیتی شهید سلیمانی و توجه به ابعاد معنوی، ولایت‌پذیری، رفتار و سبک تربیتی ایشان، تبیین اهمیت شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف، توسعه و ترویج تفکرات شهید در مواجهه با استکبار و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های آموزش‌و‌پرورش در گسترش تفکر این شهید مقاومت از جمله محورهای مذکور است. کاظمی، توسعه و ترویج گفتمان مقاومت و چارچوب‌های مکتب سلیمانی را از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش‌و‌پرورش دانست و تصریح کرد: در این راستا اقدامات مهمی در سطح کشور شکل گرفت که از جمله می‌توان به راه‌اندازی پویش‌های دانش‌آموزی از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی کشور (پویش نسل سلیمانی) اشاره کرد. وی از نامگذاری بیش از ۱۰۰ مدرسه به نام شهید سلیمانی خبر داد و اظهار کرد: تهیه میثاق‌نامه با شهید سلیمانی، برگزاری جشنواره فرهنگی- هنری علمدار به میزبانی استان کرمان و نامگذاری کلاس‌ها و فضاهای آموزشی- تربیتی در سراسر کشور به نام شهید سلیمانی از دیگر اقداماتی بود که در آموزش‌و‌پرورش صورت گرفته است. 

Page Generated in 0/0056 sec