printlogo


کد خبر: 229024تاریخ: 1399/10/16 00:00
اخبار

تشییع پیکر علامه مصباح یزدی در قم
پیکر مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) روز دوشنبه پس از تشییع توسط جمعی از طلاب و آحاد مختلف مردم در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) به خاک سپرده شد. مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آیت‌الله مصباح‌یزدی صبح روز گذشته از مصلای قدس تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور جمعی از شاگردان، طلاب، عموم مردم و چهره‌های کشوری و لشکری برگزار شد. آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی، از مراجع تقلید بر پیکر رئیس فقید موسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) نماز اقامه کرد و بعد از آن پیکر وی در حرم مطهر به خاک سپرده شد. در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مصباح‌یزدی شخصیت‌هایی چون سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، آیات عباس کعبی عضو مجلس خبرگان و علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سید‌پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از شخصیت‌های کشوری و استانی حضور داشتند. همچنین مراسم وداع با پیکر این عالم فرزانه صبح روز گذشته با حضور اساتید، طلاب و قشرهای مختلف مردم در مصلای قدس شهر مقدس قم برگزار شد. آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، رئیس مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر جمعه ۱۲ دی‌ماه پس از یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفت.
***
نامه قالیباف به رؤسای مجالس جهان و آنتونیو گوترش
ترورسردارسلیمانی، مصداق تروریسم دولتی سازمان‌یافته است
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا مصداق تروریسم دولتی سازمان‌یافته، نقض آشکار حاکمیت ملی و استقلال جمهوری عراق و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بود. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در پیام و نامه رسمی به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی به جمعی از رؤسای مجالس کشورهای منطقه و جهان، رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی، دبیران کل مجمع مجالس آسیایی و اسلامی و همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با محکوم کردن اقدام تروریستی دولت آمریکا، بر تلاش مجالس کشورهای جهان و جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریسم تأکید کرد. 
در بخشی از این نامه آمده است: مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام (ترور شهید سلیمانی) را به عنوان مصداق تروریسم دولتی سازمان‌یافته، نقض آشکار حاکمیت ملی و استقلال جمهوری عراق و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران دانسته و آن را قویاً محکوم می‌کند. این اقدام تروریستی که مغایر منشور ملل متحد بویژه در تعارض با منشور ملل متحد و کنوانسیون‌های بین‌المللی است، به تلاش جامعه بین‌المللی جهت مبارزه با تروریسم، حاکمیت قانون در مناسبات جهانی و امنیت و آرامش منطقه آسیب جدی وارد کرده و صلح و امنیت بین‌المللی را به صورت جدی به مخاطره انداخته است.
***
آیت‌الله رئیسی:
دفاع از ولایت، نقطه مشترک آیت‌الله مصباح و حاج‌قاسم بود
رئیس قوه‌ قضائیه در جلسه شورای عالی مسؤولان قضایی گفت: آیت‌الله مصباح‌یزدی در حوزه علمی با تمام وجود پای دفاع از ولایت فقیه بود و حاج‌قاسم سلیمانی در حوزه عملی و میدان‌داری و مجاهدت در اجرای فرمان ولی، مدافع ولایت فقیه بود. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته شورای عالی قوه ‌قضائیه، وجه مشترک آیت‌الله مصباح‌یزدی و شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی را دفاع از رکن رکین انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه دانست و گفت: آیت‌الله مصباح‌یزدی در حوزه علمی با تمام وجود پای دفاع از ولایت فقیه بود و حاج‌قاسم سلیمانی در حوزه عملی و میدان‌داری و مجاهدت در اجرای فرمان ولی، مدافع ولایت فقیه بود. رئیس قوه‌ قضائیه با بیان اینکه دشمنان امروز به نام تمدن وحشیگری را در عالم گسترش می‌دهند، تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی در مسیر از بین بردن توحشی که مدعیان تمدن در عالم به منطقه و مردم تحمیل کردند، به شهادت رسید. 
***
سردار قاآنی: 
آیت‌الله مصباح‌یزدی دژ مستحکم دفاع از اندیشه‌های دینی و انقلابی بود
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: آیت‌الله مصباح‌یزدی دژ مستحکم دفاع از اندیشه‌های دینی و انقلابی بود. سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی به مناسبت ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در پیامی تاکید کرد: آن عالم مجاهد و عارف پرهیزکار سنگربان و دژ مستحکم دفاع از مبانی و اندیشه‌های دینی و انقلابی بود و در طول سالیان متمادی در ارائه خدمات علمی و فرهنگی، بر مبنای خدامحوری و ولایتمداری ثابت قدم ماند. موسسه امام خمینی(ره) و کتب ارزشمند، یادگار ماندگار و صدقات جاریه علمی آن دانشمند بزرگ است. فرمانده سپاه قدس ادامه داد: ایشان همواره سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، فرماندهان محور مقاومت و برادران نیروی قدس را مورد لطف و عنایت خویش قرار می‌داد و دعوت آنان را برای حضور و افاضه علمی و اخلاقی در محافل مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت با چهره نورانی و با گشاده‌رویی می‌پذیرفت. 

Page Generated in 0/0061 sec