printlogo


کد خبر: 229092تاریخ: 1399/10/18 00:00
شهر الحدیده یمن دیروز صحنه اعتراض به جنایات رژیم سعودی بود
تظاهرات گسترده یمنی‌ها علیه رژیم صهیونیستی

گروه‌بین‌الملل: دیروز ساکنان شهر الحدیده با برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی نسبت به اقدامات مرموز و تحرکات مشکوک این رژیم در سواحل یمن هشدار دادند. تظاهرات‌کنندگان همچنین در اعتراض به جنایات جنگی ائتلاف سعودی‌- اماراتی در هدف قرار دادن مناطق مسکونی و غیرنظامیان، شعارهایی را در محکومیت سکوت مجامع بین‌المللی به این جنایات سر دادند. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از شبکه المسیره یمن، شهر الحدیده در غرب این کشور دیروز صحنه تظاهرات گسترده در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان یمنی بود. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات «اقدامات وحشیانه» ائتلاف سعودی و مزدوران آن علیه ملت یمن، محاصره، بمباران غیرنظامیان و هدف گرفتن تأسیسات خدماتی و حیاتی را محکوم کردند. در این تظاهرات حمله چند روز پیش ائتلاف متجاوز به سالن عروسی «المنصور» در «الحوک» الحدیده نیز محکوم شد؛ حمله‌ای که در آن تعدادی زن و کودک جان باختند. مردم الحدیده تأکید کردند سکوت سازمان ملل در قبال محاصره و توقیف کشتی‌های حامل نفت، غذا و دارو باعث می‎‌شود این سازمان نیز شریک جنایات ائتلاف متجاوز و پیامدهای آن محسوب شود. آنها افزودند گذر زمان باعث نمی‌شود خون زنان و کودکانی که ریخته شده، فراموش شود و حمله وحشیانه ائتلاف متجاوز به خانه‌های شهروندان غیرنظامی، تنها بر ایستادگی و ثبات مردم یمن می‎افزاید. اهالی الحدیده به رژیم صهیونیستی نیز درباره ارتکاب هرگونه ماجراجویی یا حمله به ساحل غربی یمن یا هر منطقه دیگری در این کشور هشدار دادند و افزودند سکوت ملت یمن طولانی نخواهد شد و جنایات ائتلاف بدون پاسخ نمی‌ماند. اخیرا رئیس سازمان اطلاعات دولت نجات ملی یمن تاکید کرد این سازمان تحرکات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه یمن را زیر نظر دارد».
 
* افزایش درصد احتمال دست داشتن امارات در انفجار عدن
با گذشت نزدیک به یک هفته از وقوع انفجار در فرودگاه عدن، اکنون شواهد بیشتری از احتمال نقش داشتن نظامیان وابسته به امارات در این انفجار منتشر شده است. روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نوشت دلایلی از دست داشتن امارات در انفجار هفته گذشته در فرودگاه عدن وجود دارد. انفجار هفته گذشته در فرودگاه عدن هنگام ورود کابینه توافقی ائتلاف سعودی، ۲۵ کشته و ۱۰۱ مجروح در پی داشت. به نوشته وب‌سایت الخبر الیمنی، روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشته است دلایلی وجود دارد مبنی بر اینکه دولت امارات و عناصر همسو با این کشور در پشت پرده این حمله موشکی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود این حملات در سایه مخالفت شورای انتقالی جنوب با حضور دولت هادی در «عدن» ادامه یابد. تعدادی از کارشناسان اسرائیلی به این روزنامه گفتند ابوظبی از خلال این حمله قصد دارد موقعیت ریاض را در یمن تضعیف کرده و جایگاه خود را توسعه دهد.  
 
* حمله هوایی سعودی‌ها به مناطق مسکونی
شکست‌های پی در پی ائتلاف سعودی در نبرد با نیروهای مقاومت یمن سبب شده آنها جنایات خود علیه مردم بی‌دفاع را تشدید کنند. در همین راستا روز گذشته رسانه‌های یمنی از حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی در استان‌های مأرب و عسیر یمن خبر دادند که بر اثر آن خسارت‌هایی به اموال عمومی و شخصی وارد شد. بر اساس گزارش رسانه‌های یمنی به نقل از یک منبع امنیتی، جنگنده‌های متجاوز سعودی یک نوبت به شهرستان مدغل و ۲ نوبت به شهرستان الجوبه و ماهلیه در استان مأرب حمله کردند. همچنین منطقه مجازه غربی در استان عسیر نیز یک بار هدف حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت.
***
[انهدام پهپاد سعودی با شلیک موشکی یمن]
 سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد پدافند این کشور یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان سعودی را در آسمان یمن شکار کرده است. سرتیپ «یحیی سریع» دیروز در حساب توئیتری خود نوشت این پرنده متجاوز سعودی با پدافند موشکی یمن سرنگون شده است. به گفته او، پدافند دفاعی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این پهپاد را که از نوع پهپاد رزمی «کارا یِل» (ساخت ترکیه) متعلق به نیروی هوایی عربستان سعودی بوده در آسمان منطقه «المهاشمه» واقع در استان الجف (شمال مرکزی یمن) سرنگون کرده است. سریع گفت این پهپاد متجاوز در حال انجام مأموریت تهاجمی بوده که با موشک مناسب هدف قرار گرفت. این مقام یمنی به نوع موشک به کار رفته در این عملیات اشاره‌ای نکرد ولی به گفته او این عملیات کاملا ضبط شده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: هدف قرار دادن این پرنده، نشان‌دهنده آغاز سال پدافند هوایی است و ورود هرگونه پرنده متجاوز به آسمان یمن ممنوع بوده و نیروهای یمنی حق دارند با تسلیحات خود آن را هدف قرار دهند. 

Page Generated in 0/0051 sec