printlogo


کد خبر: 229117تاریخ: 1399/10/18 00:00
اخبار

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد:
۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ سال آینده برای محرومان احداث می‌شود
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گفت: برای ۲ سال آینده برنامه‌ریزی شده است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان احداث شود؛ اکنون ساخت حدود ۴۰ هزار واحد آغاز شده و از این تعداد 5 هزار واحد مسکونی مربوط به استان خراسان جنوبی است. سعید زارع‌زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته کمیته امداد ۱۷۵ هزار اشتغال در کشور ایجاد کرد و آمار کل کشور ۴۵۰ هزار بوده که ۳۰ درصد آن را کمیته امداد انجام داده است. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: برای بهره‌مندی دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند از آموزش مجازی در دوران کرونا تاکنون ۷۰ هزار تبلت با همکاری سایر نهادها و خیران تهیه و توزیع شده است. زارع‌زاده ادامه داد: توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان در دستور کار است و راهبرد کمیته امداد برای سالمندان و بیماران صعب‌العلاج بحث حمایتی و برای زنان سرپرست خانوار و افراد زیر ۵۵ سال برنامه توانمندسازی مدنظر است. وی با بیان اینکه بیش از یکهزار میلیارد تومان برای اطعام و معیشت نیازمندان در ماه رمضان و محرم و صفر کمک کردند، افزود: کمیته امداد طرحی را به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده تا این نهاد متولی اشتغال روستایی و خانگی باشد؛ امسال بیش از ۲۰۰ هزار شغل از سوی کمیته امداد ایجاده شده و برای سال آینده ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برنامه‌ریزی شده است.
***
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:
۵ کوهنورد مفقود در زرین‌کوه زنده پیدا شدند
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از پیدا شدن هر 5 کوهنورد مفقود در زرین‌کوه دماوند خبر داد. منصور درجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مفقودشدگان زرین‌کوه دماوند در سلامت هستند، گفت: بحمدالله تیم‌های جست‌وجوی زمینی موفق به یافتن هر ۵ نفر شدند. وی افزود: باید از تمام دست‌اندرکاران و مسؤولان استانی و شهرستانی و همچنین نجاتگران نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم که در عملیاتی گسترده و بی‌وقفه، این افراد را در کمترین زمان ممکن نجات دادند. 
***
«فایزر» قصد دارد واکسن خود را در ایران آزمایش کند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره خبر ورود ۱۵۰ هزار واکسن از شرکت فایزر نکاتی را متذکر شد. در این نامه که توسط زهره الهیان نوشته شده، آمده است: در روزهای اخیر خبر ورود ۱۵۰ هزار واکسن از شرکت فایزر که گفته می‌شود توسط برخی خیرین خریداری و به ایران اهدا شده است، نگرانی‌ها و سؤالاتی جدی را درباره این اقدام تأمل‌برانگیز ایجاد کرده است. این واکسن هنوز در مرحله آزمایش انسانی است و بسیاری از عوارض و مسائل مربوط به ایمنی آن مشخص نشده است. ورود آن به کشور از طریقی غیر از وزارت بهداشت (اهدایی خیرین! و از طریق هلال‌‌احمر) آن هم به اندازه تزریق برای ۷۵ هزار نفر چه آورده‌ای برای کشور می‌تواند داشته باشد؟ در حالی که در شرایط فعلی نیاز کشور ۱۲۰ میلیون دوز واکسن است. آیا این کار جز این معنی را به ذهن متبادر می‌کند که این شرکت قصد دارد این دارو را روی مردم ایران آزمایش کند؟ تعداد واکسن‌های اهدایی ۱۵۰ هزار عدد است که با توجه به نیاز به ۲ دوز واکسن برای هر فرد، تنها برای ۷۵ هزار نفر واکسن تزریق خواهد شد. با توجه به جمعیت بیش از ۸۵ میلیونی کشور، تزریق این تعداد واحد چه تأثیری بر پیشگیری و کنترل کرونا در کشور خواهد داشت؟! و چه دلیلی برای ورود این واکسن‌ها می‌تواند وجود داشته باشد؟ در حالی که شرکت اهدا‌کننده واکسن (فایزر) سابقه خوبی در تولید واکسن بویژه واکسن «کووید-19» ندارد و گزارشات متعددی مبنی بر واکنش‌های آلرژیک و فوت و ناهنجاری‌های خاص بعد از تزریق واکسن این شرکت گزارش شده است و در حال حاضر این شرکت تخلف‌های کلانی را نیز در کارنامه خود دارد و به عنوان یک شرکت که بشدت دنبال مقاصد اقتصادی است شهرت دارد. 
***
پلمب ۸ تالار پذیرایی در شمال تهران
رئیس پلیس نظارت بر اماکن پایتخت از پلمب ۸ تالار پذیرایی متخلف خبر داد. سرهنگ نادر مرادی در گفت‌وگو با فارس، از اجرای طرح نظارت و کنترل بر واحدهای صنفی باغ تالار و سالن پذیرایی در شمال شهر تهران خبر داد. وی اظهار داشت: ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت طی 24 ساعت به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با صنوف متخلف، با حضور نمایندگان اداره بهداشت و اتحادیه صنف سالن پذیرایی و تالارداران از 463 واحد صنفی در مناطق لواسان، افجه، هنزک و گردنه قوچک بازدید به عمل آوردند. مرادی افزود: در نظارت‌های انجام شده به70 نفر از متصدیان واحدهای صنفی مذکور تذکر داده شد؛ همچنین 8 تالار پذیرایی متخلف نیز به دلیل عدم رعایت ضوابط صنفی، انتظامی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عرضه قلیان پلمب شدند. 
***
مشاهده کروناویروس انگلیسی در ۴۱ کشور و منطقه در جهان
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کروناویروس انگلیسی تاکنون در ۴۱ کشور و منطقه در جهان شناسایی شده است. در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: تا روز سه‌شنبه پنجم ژانویه  مواردی از ابتلا به سویه جهش‌یافته کروناویروس در انگلیس در ۴۱ کشور و منطقه دیگر در جهان نیز مشاهده و همچنین گونه مشاهده‌شده در آفریقای جنوبی نیز در ۶ کشور و منطقه گزارش شده است. در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ مقامات انگلیس از مشاهده گونه جدید کروناویروس در این کشور خبر دادند که قدرت سرایت آن نسبت به‌گونه‌های دیگر این ویروس ۷۰ درصد بیشتر است. به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان‌تایمز، به دنبال انتشار خبر مشاهده سویه جهش‌یافته کروناویروس در انگلیس بسیاری از کشورها مسافرت به این کشور را لغو کردند. 

Page Generated in 0/0060 sec