printlogo


کد خبر: 229135تاریخ: 1399/10/18 00:00
اخبار

سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، به صورت تلویزیونی سخنرانی خواهند کرد. این سخنرانی ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۹ دی‌ماه‌ ۹۹ به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی یک و خبر و رادیو ایران پخش خواهد شد. سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سالروز قیام ۱۹ دی، هر سال با حضور هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدون حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی انجام خواهد شد. 
***
بیانیه سپاه در سالگرد حادثه بوئینگ: 
بار سنگین فراق فرزندان عزیز ایران بسیار سخت و اندوهبار است
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۸ دی‌ماه سالروز شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، از صبر، نجابت و شکیبایی خانواده‌های معظم آنان قدردانی و تاکید کرد: ملت ما با درک و تحمل سختی‌های ناشی از دشمنی‌ها و توطئه‌های نظام سلطه و استکبار، مصمم‌تر از گذشته در پی کنار زدن دشمنان از مسیر پرافتخار و آینده درخشان فرارو بوده و انتقام سخت از آنان نیز در دستور کار پاسداران انقلاب و مجاهدان مومن امت اسلامی خواهد بود. در این بیانیه با تاکید بر اینکه پاسداران انقلاب اسلامی، طی 4 دهه اخیر همواره در میدان‌های مبارزه با ظالمان و مستکبران در دفاع از امنیت و منافع ملی و صیانت از آرامش و سلامت مردم حضور شجاعانه و فداکارانه داشته و جان خود را سپر بلای ملت ایران کرده‌اند، خاطرنشان کرده است: بار سنگین فراق فرزندان عزیز ایران بسیار سخت و اندوهبار است و این اتفاق تلخ که در پی ماجراجویی‌های ضدانسانی و اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه به وقوع پیوست، بار دیگر اوج خباثت و کینه‌توزی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران را به اثبات رساند و قلب‌های مردم شهید‌‌پرور ایران را جریحه‌دار و اندوهگین کرد. در پایان این بیانیه با ابراز تأسف و تاثر عمیق آحاد فرماندهان، مسؤولان و کارکنان پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به وقوع این حادثه دردناک و ابراز همدردی مجدد با خانواده‌های معظم شهدا و تاکید بر بهره‌گیری از گزارش‌های کمیته‌های تخصصی بررسی حادثه و رفع کاستی‌ها و معایب برای جلوگیری از حوادث و وقایع مشابه، تأکید شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی برخاسته از بطن مردم و خادم، پیشمرگ، همدرد و شریک غم و شادی هموطنان در تمام صحنه‌ها بوده و خواهد بود و ملت شریف و فهیم ایران نیز با درک و تحمل سختی‌های ناشی از دشمنی‌ها و توطئه‌های نظام سلطه و استکبار، مصمم‌تر از گذشته در پی کنار زدن دشمنان از مسیر پرافتخار و آینده درخشان فرارو بوده و انتقام سخت از آنان نیز دستور کار پاسداران انقلاب و مجاهدان مومن امت اسلامی خواهد بود.
***
سیلی بعدی غلبه نرم‌افزاری بر استکبار است
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان با بیان اینکه این مرد بزرگ کاری نمی‌کرد الا اینکه در طریق ولایت حرکت کند، گفت: باید وظیفه‌مان را بدانیم؛ اول انتقام از جنایتکاران که این جنایت را کردند و از همان لحظه اول شروع شده و ان‌شاءالله به نقطه پایان هم خواهد رسید. اما یک مقدماتی دارد؛ ۲ سیلی دشمن خورده و ۲ سیلی را امام خامنه‌ای تعریف کردند که باید در ادامه بخورد. سیلی اول تشییع شهید بود که در کنار آن انسان‌هایی شهید شدند، سیلی دوم حمله‌ای که در دنیا سابقه نداشت و جمهوری اسلامی به پایگاه آمریکا حمله کرد و این شکستن هیمنه آمریکا بود.  همچنین بیان داشت: سیلی بعدی که باید به دشمن زده شود، غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار است که مساله مهمی است. ا‌ن‌شاءالله این مسیری که شروع شده با تلاش بیشتر و راهنمایی امام عظیم‌الشأن به نخبگان و جوانان انقلاب ادامه می‌یابد تا هیمنه آمریکا شکسته شود. سردار قاآنی با تاکید بر اینکه سیلی چهارم اخراج آمریکا از منطقه است، خاطرنشان کرد: به عنوان برادر شما عرض کنم یک دور شهید سلیمانی آمریکا را از عراق خارج کرد اما بدانید زمانی شهید سلیمانی توسط خود عراقی‌ها روی آمریکایی‌ها فشار آورد که افسران آمریکا ایزی‌لایف می‌پوشیدند و در این حالت شهید سلیمانی آنها را اخراج کرد در حالی که التماس شهید سلیمانی را می‌کردند. 
***
سی‌بی‌‌اس ادعا کرد
تهدید حمله به کنگره آمریکا برای انتقام ترور سردار سلیمانی
شبکه سی‌‌بی‌اس مدعی شد کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک پیام صوتی هشداری تهدید‌آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن کنگره آمریکا در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده‌اند. شبکه سی‌بی‌اس مدعی شد کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در نیویورک در پیامی صوتی که توسط این شبکه نیز ملاحظه شده است، یک پیام تهدید مبنی بر این شنیده‌اند که «ما یک هواپیما را روز چهارشنبه داخل ساختمان کنگره می‌فرستیم، انتقام ژنرال سلیمانی گرفته خواهد شد».  سی‌بی‌اس در ادامه مطرح می‌کند: مشخص نیست چه کسی این پیام تهدیدآمیز را فرستاده است. در حالی که دولت آمریکا باور ندارد این پیام حمله موثق باشد، این اتفاق به عنوان رخنه به فرکانس‌های هوایی مورد تحقیق قرار گرفته است. منابع آگاه به شبکه سی‌بی‌اس گفته‌اند به پنتاگون و دیگر نهادها روز سه‌شنبه درباره این ضبط صدای دیجیتالی توضیحاتی داده شده است. این منابع همچنین گفتند بر این عقیده‌اند این تهدید برای مورد هدف قرار دادن ساختمان کنگره آمریکا در همان روزی که کنگره قرار است نتایج کالج‌های الکترال را شمارش کند، طراحی شده است. این شبکه ادامه داد: این اقدام متجاوزانه به دلیل تاثیری که ممکن است بر دستوراتی که خلبانان درباره چگونگی و محل پرواز هواپیماها دریافت می‌کنند داشته باشد، نگران‌کننده است.

Page Generated in 0/0130 sec