printlogo


کد خبر: 229153تاریخ: 1399/10/20 00:00
اخبار

تمجید سایت ترکیه‌ای از مدافع ایران
یک سایت ترکیه‌ای از عملکرد سیدمجید حسینی، مدافع ایرانی تیم فوتبال ترابوزان اسپور تمجید کرد. به گزارش مهر، در یکی از دیدارهای هفته هفدهم لیگ فوتبال ترکیه، روز گذشته تیم ترابوزان اسپور به مصاف تیم گُزتپه رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ترابوزان خاتمه یافت. سیدمجید حسینی، بازیکن ایرانی تیم ترابوزان به دلیل مصدومیت «ویتور هوگو» مدافع برزیلی ترابوزان برای دومین بار متوالی در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و موفق شد دومین پیروزی متوالی را با این تیم جشن بگیرد. سایت «‌‌fanatic‌» ترکیه در مطلبی از حسینی بابت عملکردش تمجید کرد و نوشت: «حسینی که هنوز آینده‌اش در ترابوزان نامشخص است، جای خالی هوگو را بخوبی پر کرد. در حالی که هوگو به دلیل مصدومیت ۲ بازی ترابوزان با کاراگومروک و گُزتپه را از دست داد، بازیکن ایرانی در هوا و زمین اجازه عبور به بازیکنان حریف نداد. این بازیکن ۲۴ ساله با بازی خود پیام ‘I’m close to 11 ’ (نزدیک به ۱۱ نفر اصلی هستم) را داد».
***
زمان برگزاری فوتبال جام ملت‌های آسیا رسماً اعلام شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد. به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، دوره بعدی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا از ۱۶ ژوئن تا ۱۶ جولای ۲۰۲۳ (۲۶ خرداد تا ۲۵ تیر ۱۴۰۲) به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات که با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود، به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و طولانی‌ترین دوره تاریخ این مسابقات خواهد بود. در دوره گذشته (سال ۲۰۱۹) که به میزبانی امارات برگزار شد، بازی‌ها ۲۷ روز طول کشید. دلیل طولانی شدن تورنمنت، برگزاری بازی‌ها در ۱۰ شهر چین و مسافت طولانی بین شهرها عنوان شده است. 
«داتو ویندزور جان» دبیرکل AFC در این باره گفت: جام ملت‌های آسیا به رشد و شکوه خود ادامه می‌دهد و هر دوره از انتظارات فراتر می‌رود. ما اطمینان داریم مسابقات آینده در چین بزرگ‌ترین مسابقات در تاریخ فوتبال آسیا خواهد بود. می‌دانیم کمیته برگزاری محلی و اتحادیه فوتبال چین یک تورنمنت واقعا تاریخی را در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌کنند. در حال حاضر ما شاهد بودیم که LOC با وجود چالش‌هایی که در سراسر جهان دیده‌ایم، از نظر توسعه زیرساخت‌ها پیشرفت خارق‌العاده‌ای داشته است. ما آنها را به خاطر تعهد و سخت‌کوشی تحسین می‌کنیم. 
تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر وضعیت نامشخصی برای صعود به جام ملت‌های آسیا دارد. ایران در گروه ۳ مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا بعد از عراق و بحرین، با ۶ امتیاز سوم است و چشم انتظار برگزاری بازی‌های برگشت است. 
***
نشست محمد بنا و رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد
برنامه‌های تیم ‌ملی کشتی فرنگی با حضور رئیس و نایب‌رئیس فدراسیون و کادر فنی این تیم بررسی شد. 
در این جلسه که علیرضا دبیر رئیس و حمید سوریان نایب‌رئیس فدراسیون کشتی به همراه محمد بنا سرمربی و بهروز حضرتی‌پور مربی تیم‌ ملی کشتی فرنگی حضور داشتند، درباره برنامه‌های آماده‌سازی تیم ‌ملی کشتی فرنگی در راه حضور در المپیک توکیو بحث و تبادل‌نظر شد. محور صحبت‌های این نشست نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی، نحوه دعوت از نفرات به اردو، اولویت برگزاری مسابقات از جمله حضور در رقابت‌های بین‌المللی و بررسی شرایط اردویی از جمله تمرینات آماده‌سازی و شرایط تغذیه‌ای بود. دومین مرحله اردوی تیم ‌ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک از پنجشنبه (۱۸ دی‌ماه) در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی در حال برگزاری است. تیم کشتی فرنگی ایران در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شده است و باید برای کسب ۳ سهمیه دیگر در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم در رقابت‌های گزینشی شرکت کند. بازی‌های المپیک توکیو مردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0056 sec