printlogo


کد خبر: 229158تاریخ: 1399/10/20 00:00
اخبار

رونمایی از مجسمه شهید قاسم سلیمانی در برج میلاد
مجسمه سپهبد قاسم سلیمانی امروز در برج میلاد تهران رونمایی می‌شود. به گزارش فارس، مراسم رونمایی از مجسمه سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، امروز ۲۰ دی در مرکز همایش‌های برج میلاد با رعایت پرو‌تکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در این مراسم خانواده شهیدسپهبد قاسم سلیمانی، جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مدیران شهری و سرداران سپاه حضور خواهند داشت. پس از اتمام برنامه، تندیس سردار سپهبد قاسم سلیمانی به ‌صورت دائمی در موزه مشاهیر برج میلاد قرار خواهد گرفت. 
***
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد
ارائه ۳۵ هزار جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از ارائه ۳۵ هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال جاری خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حسین خدرویسی با اشاره به اهمیت خدمات مددکاری در حفظ کرامت مددجویان افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا، تمام مددکاران با تلاش شبانه‌روزی و جهادی در کنار ماموریت‌های اصلی خود، به کمک‌رسانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازند. وی با اشاره به اهدای ۳۵ هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ هزار قلم لوازم ضروری منزل و ۲۵ هزار قلم کالای اساسی میان خانواده‌های تحت حمایت توزیع شده است. خدرویسی با اشاره به تشکیل صندوق جبران خسارت بیمه مددجویان گفت: در سال جاری با تمرکز بر توسعه بیمه اجتماعی، ۳۵۰ هزار خانوار عشایری و روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند. وی به ارائه کمک‌هزینه سوء‌تغذیه کودکان و مادران شیرده اشاره کرد و گفت: ارائه بسته خدمتی به خانواده‌های دارای چندقلو، از دیگر خدمات جدید این نهاد است. 
***
شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی توسط همه دوربین‌های پایتخت
همزمان با ورود به فصل سرما و پدیده وارونگی هوا، آلودگی هوا در پایتخت افزایش می‌یابد. انجام معاینه فنی خودروها و موتوسیکلت‌ها و رفع ایرادات آنها از جمله راهکارهای کاهش عدد شاخص کیفیت هواست. حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این پرسش که در این روزها، چه اقدامات سختگیرانه‌ای نسبت به معاینه فنی خودروها صورت می‌گیرد، توضیح داد: انجام معاینه فنی مربوط به ستاد معاینه فنی است و موضوع نظارت بر معاینه فنی و جریمه به پلیس راهور برمی‌گردد. تمام دوربین‌های سطح شهر تهران از جمله دوربین‌های محدوده طرح کاهش، کنترل سرعت، تقاطع‌ها و... به صورت ۲۴ ساعته و در 7 روز هفته، خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی می‌کنند. او در ادامه افزود: طی پروتکل مشخصی، مشخصات خودرو به منظور اعمال قانون برای پلیس راهور ارجاع داده می‌شود. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن اشاره به طرح LEZ گفت: سیستم LEZ که برای کنترل آلودگی هوا در کلانشهرها بر دوربین‌های ثبت تخلفات نصب شده نسبت به اعمال قانون این موارد اقدام می‌کند و برای دوربین فرقی ندارد که خودرو یا موتوسیکلت از مقابل آن رد می‌شود. 
***
افزایش دمای هوا در اغلب مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در ارتفاعات البرز و جاده‌های کوهستانی منتهی به آن، احتمال رخداد سقوط بهمن وجود دارد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره وضعیت آب و هوایی کشور، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی طی 5 روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تداوم خواهد داشت. ضیاییان ادامه داد: باید توجه کرد که در ارتفاعات البرز و جاده‌های کوهستانی منتهی به آن احتمال رخداد سقوط بهمن وجود دارد. همچنین طی ۲ روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.
***
آغاز به کار ناوگان ویژه بانوان در اتوبوسرانی پایتخت
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از آغاز به کار ناوگان ویژه بانوان در اتوبوسرانی پایتخت خبر داد. به گزارش فارس، محمود ترفع درباره آغاز به کار ناوگان ویژه بانوان اظهار داشت: ناوگان ویژه بانوان شامل ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید اختصاصی برای بانوان در خط ۷ بی‌آر‌تی در امتداد خیابان حضرت ولیعصر(عج) به عنوان یکی از ۲ خط پرمسافر و پرتردد اتوبوسرانی تهران است و علاوه بر این، ۱۰ دستگاه مینی‌بوس جدید نیز در این خط پیش‌بینی شده که نسبت به جا‌به‌جایی اختصاصی بانوان یا آقایان با توجه به تعداد مسافران در ایستگاه‌ها اقدام می‌کنند. وی با اعلام اینکه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید، علاوه بر کمک به رعایت فاصله‌گذاری، در افزایش آرامش و راحتی بانوان نیز موثر هستند، افزود: ورود ناوگان ویژه بانوان و جابه‌جایی بخشی از مسافران این خط پرتراکم توسط آن، در کاهش تعداد مسافرانی که از هر دستگاه اتوبوس استفاده می‌کنند نیز مؤثر است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در ساعات اوج تردد صبحگاهی و عصرگاهی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ناوگان ویژه بانوان در توزیع مسافران و کاستن از حجم آن در ایستگاه‌ها و کاهش تراکم مسافر در ساعات پیک، مؤثر بوده و تا زمانی که به خدمات این اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیاز باشد و شهروندان از این طرح استقبال کنند، آنها به خدمات‌رسانی خود ادامه می‌دهند‌. 

Page Generated in 0/0062 sec