printlogo


کد خبر: 229159تاریخ: 1399/10/20 00:00
۸۵ فوتی و ۶۲۵۱ بیمار جدید در یک شبانه‌روز
ورود رنگ آبی به نقشه کرونایی کشور

از دیروز رنگ آبی به نقشه کرونایی کشور اضافه شد و با اعلام وزارت بهداشت، 6 شهر در این لیست قرار گرفتند. 
در حال حاضر از میان مراکز استان‌های سطح کشور یک شهر در وضعیت قرمز، ۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهر در وضعیت زرد و 6 شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 
بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه اطلاع‌رسانی وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور (ماسک)، وضعیت مراکز استان‌ها در زمینه کنترل شیوع کرونا مناسب است به گونه‌ای که بر اساس نقشه آماری درج‌شده در این سامانه، در حال حاضر یک شهر در وضعیت قرمز، ۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهر در وضعیت زرد و 6 شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 
بر اساس شاخص نمادهای این سامانه، رنگ آبی نشانه کم‌خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است. 
وضعیت مراکز استان‌ها در زمینه شیوع کرونا به شرح ذیل است:
 
 
* مرگ ۸۵ نفر در ۲۴ ساعت
بیماری «کووید-19» همچنان در کشور تهدید‌کننده است و درحالی که آمار مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری نزولی شده است اما مشاهده ردپای کرونای انگلیسی در کشور نگرانی‌ها در این باره را دوچندان کرده است تا مردم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس جهش‌یافته، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را جدی‌تر بگیرند. به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز آخرین موارد شناسایی و همچنین فوتی‌های ناشی از «کووید-19» در کشور را طی ۲۴ ساعت اعلام کرد. سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر امروز (جمعه ۱۹ دی ۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که ۵۸۱ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر رسید. به گفته وی، متاسفانه در طول این مدت زمان ۲۴ ساعته، ۸۵ بیمار «کووید-19» نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۱۸ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۸ هزار و ۶۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری همچنین افزود: ۴۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته لاری تاکنون ۸ میلیون و ۴۴ هزار و ۷۹۹ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. به اذعان سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، 4 شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد این بیماری قرار دارند. لاری در ادامه گفت: تجربه مبارزه بشر با ویروس بیماری «کووید-19» بخوبی نشان می‌دهد که رفتار این ویروس مطلقا قابل پیش‌بینی نبوده و هر لحظه می‌تواند سیستم‌های بهداشت و درمان دنیا را غافلگیر کند. از طرفی مشارکت‌های مردمی به عنوان موثرترین عامل مبارزه با «کووید-19» در جهان محسوب می‌شود. وی افزود: همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش از طرف پرسنل خدوم نظام سلامت، بدون همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. ویروس کرونا فعلا تمام‌شدنی نیست و همچنان میهمان مردم دنیاست.

Page Generated in 0/0130 sec