printlogo


کد خبر: 229232تاریخ: 1399/10/22 00:00
مقامات اندونزی رسماً از سقوط هواپیما در دریای جاوا و کشته شدن تمام سرنشینان آن خبر دادند
کشف ۲ جعبه سیاه هواپیمای اندونزی

گروه بین‌الملل: صبح دیروز سخنگوی نیروی دریایی اندونزی به طور رسمی سقوط هواپیمای اندونزی در آب‌های دریای جاوا را تایید کرد و از کشته شدن همه سرنشینان آن خبر داد. در همین حال فرمانده ارتش اندونزی با اعلام خبر پیدا شدن جعبه سیاه این هواپیما، بر بازخوانی آن در اسرع وقت تاکید کرد. 
 
* همه سرنشینان هواپیمای اندونزی کشته شدند
مقام‎های وزارت حمل‌و‌نقل اندونزی از مشخص شدن محل ۲ جعبه سیاه هواپیمایی که روز شنبه در این کشور سقوط کرد، خبر دادند. به گزارش «وطن امروز» به نقل از رویترز، «سوئرجانتو تیاجونو»، رئیس کمیته ملی امنیت حمل‌و‌نقل اندونزی می‎گوید بعد از حدود یک روز جست وجو، محل ۲ جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در دریای «جاوا» مشخص شده است. «هادی تیاجانتو»، فرمانده ارتش اندونزی هم در این باره گفت: «امیدواریم این ۲ جعبه سیاه بزودی بازخوانی شوند». ساعاتی قبل از پیدا شدن جعبه سیاه، مقامات مسؤول اعلام کردند سیگنال‌هایی شناسایی شده که می‌تواند مربوط به هواپیمای سقوط کرده باشد. در همین حال نیروهای امداد از پیدا شدن بقایایی از بدن انسان و همچنین قطعاتی از بدنه هواپیما خبر دادند. صبح دیروز سخنگوی نیروی دریایی اندونزی رسما از سقوط کامل هواپیمای شرکت «سریویجایا ایر» در آب‌های دریای «جاوا» و مرگ همه 65 سرنشین آن خبر داد. «ادی تارتیاس»، سخنگوی نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد هواپیمای شرکت «سریویجایا ایر» به طور کامل در آب‌های دریای «جاوا» سقوط کرده و بقایای اجساد سرنشینان آن پیدا شده است. وی افزود: تیم‌های امداد و نجات توانستند بقایای زیادی را در دریا پیدا کنند که نشان می‌دهد هواپیما کاملا سرنگون شده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند چندین کیسه حاوی اعضای اجساد سرنشینان هواپیما تحویل گرفته شده است. علاوه بر این‌، امدادگران بخش‌هایی از لاشه هواپیما، سیم‌های برق، بقایای صندلی‌ها و لباس کودکان را نیز پیدا کردند. 
 
* سقوط‌های مکرر و مشکوک هواپیماهای اندونزی
ظهر دیروز وب‌سایت ردیاب پرواز FlightRadar24 در خبری فوری اعلام کرد هواپیمای خطوط هوایی اندونزی دقایقی بعد از بلند شدن از فرودگاه پایتخت این کشور، ارتباط خود را با مسؤولان کنترل پرواز از دست داد. در گزارش این وب‌سایت آمده بود پرواز شماره «اس‌جی ۱۸۲» متعلق به خطوط هوایی «سریویجایا ایر» اندونزی بیش از 10 هزار پا در کمتر از یک دقیقه کاهش ارتفاع داشته است. ساعتی پس از آن رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری خبر دادند تیم‌های جست‌وجو و نجات، قطعاتی را در خلیج اندونزی یافته‌اند که گمان می‌رود متعلق به هواپیمای پرواز شماره «اس‌جی ۱۸۲» باشد. بنا بر گزارش گاردین، ارتباط رادیویی این هواپیمای مسافری 4 دقیقه پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی «سوکارنو- هتا» در جاکارتا به مقصد «پونتیانک» شهری در استان «کالیمانتان غربی» اندونزی با برج مراقبت قطع شد.
 هواپیمای مذکور از نوع بوئینگ ۷۳۷-۵۰۰ «کلاسیک» است که نخستین‌بار مه سال ۱۹۹۴ به پرواز درآمد. سال ۲۰۱۸ نیز یک فروند هواپیمای مسافری با ۱۸۹ مسافر به دریای جاوا در اندونزی سقوط کرد. با احتساب این سقوط طی 10 سال گذشته 8 مورد سقوط هواپیماهای مسافری و جنگنده متعلق به اندونزی ثبت شده است. این سلسله سقوط‌ها سبب شده سوالات بی‌پاسخ زیادی درباره علل این حوادث مطرح شود. 

Page Generated in 0/0050 sec