printlogo


کد خبر: 229428تاریخ: 1399/10/29 00:00
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه تصمیم آمریکا در تروریستی اعلام کردن انصارالله یمن را بدترکننده شرایط این کشور خواند
مخالفت سازمان ملل با تروریست خواندن انصارالله

گروه‌بین‌الملل: تصمیم دولت آمریکا در قرار دادن نام انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی تاکنون مخالفت جدی نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای متعددی را در پی داشته است؛ در تازه‌ترین این موارد معاون دبیرکل سازمان ملل نیز این اقدام را مغایر امنیت مردم یمن خواند. این اقدام دولت آمریکا در حالی است که ائتلاف سعودی بدون هیچ نگرانی از تبعات نقض حقوق بشر همچنان به بمباران مناطق غیرنظامی یمن و جنایات جنگی دست می‌زند. 
 
* تصمیم آمریکا درباره یمن باید تغییر کند
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه و کمک‌های اضطراری، تصمیم آمریکا در تروریستی خواندن انصارالله یمن را بدترکننده شرایط این کشور خواند و خواستار تغییر آن شد. به گزارش «وطن امروز»، مارک لوکاک در صفحه توئیتر خود نوشت: درست نیست که بگوییم یمنی‌ها گرسنه می‌مانند؛ آنها از گرسنگی می‌میرند. وی تاکید کرد: تعیین انصارالله به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی توسط ایالات‌متحده وضعیت را بدتر خواهد کرد. معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان‌دوستانه و کمک‌های اضطراری تصریح کرد: این (تصمیم) باید تغییر یابد. ترامپ در آخرین روزهای قدرت خود در اقدامی یکجانبه و برای خوش‌خدمتی به برخی متحدان منطقه‌ای خود که سهم بزرگی در یاری مالی به وی داشتند، انصارالله یمن را گروه تروریستی خواند. 
 
* یمن امنیت نداشته باشد، عربستان سعودی هم امن نخواهد بود
در حالی که سازمان ملل مخالفت خود را با تروریستی خواندن انصارالله اعلام کرده است، برخی رسانه‌ها از همراهی شیوخ کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با عربستان به منظور محکوم کردن عملیات‌های صنعا علیه اهدافی در عربستان سعودی خبر دادند. در همین حال «هشام شرف» وزیر خارجه دولت مقاومت یمن در واکنش به این اخبار ضمن به سخره گرفتن این مواضع، گفت: کسی که جنگنده‌های خود را به قصد کشتار غیرنظامیان یمنی و ویران کردن شهرها و روستاهای ما می‌فرستند، از ما توقع فرستادن گل و کبوتر صلح نداشته باشند. وی افزود: سعودی‌ها‌ همچنان بر فریب جهان تکیه کرده و به نابودی ملت و کشور یمن تحت عنوان مقابله با انصارالله ادامه می‌دهند، در حالی که می‌دانند در حال جنگ با ارتش یمن، قوای ملی و کمیته‌های مردمی هستند. وی در پایان پیامی واضح به عربستان سعودی فرستاد و گفت: امنیت عربستان سعودی در مقابل امنیت یمن و ملت آن است و یمن آزمایشگاه یا محل تمرین جنگنده‌های سعودی و خلبان‌های آن نیست. 
 
* جنایات جنگی ادامه‌‌دار سعودی‌ها در یمن
عربستان سعودی و مزدوران تحت حمایت آن بر اثر شکست‌های متوالی یک سال اخیر در برابر نیروهای مقاومت یمن ضمن فرار از مناطق مورد درگیری به بمباران و هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی مبادرت کرده‌اند. این جنایات که حتی در مناطق مورد توافق آتش‌بس نظیر استان الحدیده رقم خورده، همچنان ادامه دارد. همه این تلفات و خسارات در حالی از سوی مزدوران و متجاوزان سعودی رقم می‌خورد که آنها حمایت همه‌‌جانبه آمریکا از خود را در پس این حملات دارند. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، درتازه‌ترین این موارد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیروز (یکشنبه) منطقه «الرکز» در «ماهلیه» استان «مأرب» را بمباران کردند. همچنین مزدوران تحت حمایت سعودی در الحدیده به تیراندازی به غیرنظامیان مبادرت کردند. بر اساس گزارش المسیره به نقل از یک منبع نظامی، ائتلاف سعودی از بامداد شنبه تا صبح یکشنبه ۱۵۷ بار آتش‌بس الحدیده را نقض کرده است. سازمان حقوق بشری «انتصاف» در جدیدترین گزارش خود درباره آخرین آمار تلفات غیر نظامیان در یمن از کشته و زخمی شدن ۱۳۰۸۲ زن و کودک یمنی خبر داد. طبق این گزارش، ۲۳۹۲ زن و ۳۷۹۶ کودک در این مدت کشته شده و ۲۷۹۸ زن و ۴۰۹۶ کودک نیز زخمی شده‌اند. 

Page Generated in 0/0055 sec