printlogo


کد خبر: 229441تاریخ: 1399/10/29 00:00
اخبار

با هدف اشتغال‌آفرینی برای بانوان
رویداد ملی «بانوی برکت» فراخوان داد
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رویداد ملی «بانوی برکت» را با هدف کارآفرینی در حوزه کسب‌وکارهای خانگی و خانوادگی برای بانوان برگزار می‌‎کند. مجری رویداد ملی بانوی برکت با اعلام این خبر و در تشریح اهداف برگزاری این رویداد گفت: طراحی مدل‌های بومی برای افزایش حضور بانوان در حوزه‌های اقتصاد خانواده و کسب‌و‌کارهای خانگی، افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تقویت شبکه اجتماعی بانوان کارآفرین بنیاد برکت و ارائه طرح‌های صنایع خلاق در کسب‌و‌کار بانوان از جمله اهداف برگزاری این رویداد است. منصوره اخوان با اشاره به فراخوان رویداد ملی بانوی برکت خاطرنشان کرد: کارآفرینان و ایده‌پردازان می‌توانند از طریق اپلیکیشن جامع برکت به نشانی app.barkat.ir یا سایت رویدادهای برکت به نشانی event.barkat.ir طرح‌ها و مدل‌های کسب‌وکار و ایده‌های سیاستی خود را در حوزه کارآفرینی برای بانوان ارائه دهند تا طرح‌های منتخب پس از بررسی و داوری، از سوی بنیاد برکت حمایت و اجرا شوند. وی از حمایت این بنیاد از طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب رویداد بانوی برکت خبر داد و افزود: این رویداد قصد دارد در یک فرآیند جمع‌سپاری حل مساله، مدل‌های بنیاد برکت را متناسب با نیازها و شرایط کارآفرینی زنان به‌روز کند و ‌علاوه بر مدل‌های موفق قبلی، مدل اشتغال بانوان را نیز ارائه دهد. به گفته اخوان، رویداد بانوی برکت همچنین می‌خواهد مشکلات زنان کارآفرین در حوزه اشتغال خانگی و خانوادگی را بررسی کند. مجری رویداد بانوی برکت با اشاره به شروع ثبت‌نام متقاضیان از 22 دی‌ماه اظهار داشت: ارزیابی و داوری طرح‌ها و ایده‌های رسیده به رویداد، 15 بهمن‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن آغاز خواهد شد. اخوان بیان کرد: علاوه بر اهدای جوایز به طرح‌های برگزیده در این رویداد، طرح‌های اشتغال‌زایی منتخب نیز متناسب با مدل‌های اقتصادی اشتغال‌زایی بنیاد برکت حمایت خواهند شد. وی از ایجاد 41 هزار طرح اشتغال‌زایی برکت توسط بانوان مناطق محروم تا به امروز خبر داد. 
***
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) خبر داد و گفت: در پی ورود این سامانه بارشی دمای هوا در برخی مناطق کشور ۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی روز دوشنبه (۲۹ دی) در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت و روز سه‌شنبه (۳۰ دی) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، دامنه بارش‌ها شمال غرب کشور را دربر خواهد گرفت. به گفته ضیاییان، روز چهارشنبه (اول بهمن) نیز با گسترش این سامانه بارشی، دامنه فعالیت آن در شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین با بیان اینکه روز پنجشنبه (۲ بهمن) هم سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود، ادامه داد: برای روز جمعه (۳ بهمن) فعالیت این سامانه بارشی محدود به شمال شرق است و بتدریج از کشور خارج می‌شود. 
***
دی‌ماه ۹۹ آلوده‌ترین ماه تهران در ۱۰ سال گذشته
مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: با توجه به آمار ارائه‌شده، دی‌ماه ۹۹ را می‌توان آلوده‌ترین ماه از منظر آلودگی هوا در ۱۰ سال گذشته شهر تهران دانست. بر اساس اطلاعات ثبت‌شده شاخص کیفیت هوا، از دی‌ماه ۸۹ تاکنون هیچ‌گاه تعداد روزهای ناسالم در یک ماه به ۹ روز بر اساس دستورالعمل سابق و به ۱۵ روز بر اساس دستورالعمل جدید نرسیده بود. همچنین بر اساس این اطلاعات، آذر ۸۹ با ۱۱ روز ناسالم وضعیت بدتری از دی‌ماه ۹۹ داشته است. احمد طاهری بیان کرد: این شرایط در حالی رقم می‌خورد که به دلیل شرایط ایجادشده توسط بیماری کرونا، الگوی حمل‌و‌نقل در شهر تهران دستخوش تغییراتی شده که افزایش تردد ناوگان سواری در ساعات مجاز تردد و عدم تردد ناوگان حمل‌و‌نقل در بازه ساعتی ۲۱ تا ۴ صبح را شاهد هستیم که در ساعات روز افزایش انتشار را به همراه داشته است و شرایط جوی از جمله کاهش ارتفاع لایه مرزی، پایداری جوی و عدم وزش باد با سرعت قابل ملاحظه، انباشت آلاینده مذکور در سطح شهر را به همراه داشته است. 
***
افتتاح نخستین خانه امداد در تهران
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افتتاح نخستین خانه امداد در تهران خبر داد. سیدمرتضی بختیاری در حاشیه مراسم افتتاح «خانه امداد»  در راستای آغاز طرح توانمندسازی محلات تهران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های خوبی که انجام می‌شود محله‌محوری است؛ به تعبیری امدادرسی را مردمی کردن. برای اینکه بتوانیم امدادرسانی را مردمی کنیم باید از محلات شروع کنیم. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به محله امامزاده یحیی گفت: این محله باسابقه است و نیروهای انقلابی زیادی داشته اما به هر دلیلی نیاز به این دارد که به صورت ویژه به اینجا رسیدگی شود. جلسات تخصصی زیادی برگزار شد و دستگاه‌های مختلفی مانند سپاه، نیروی انتظامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، هلال احمر، بهزیستی و نهادهای مردمی و دستگاه‌های دیگر در این زمینه مشارکت کردند اما رکن اصلی مردم این محله هستند که امید است بتوانند با کمیته امداد و همراهی‌هایی که کمیته به عنوان ماموریت انجام می‌دهد، جهت توانمندسازی افرادی که در این محله هستند قدم‌های اساسی را بردارند. در همین راستا خانه‌ای تحت عنوان خانه امداد در نظر گرفته شد. 

Page Generated in 0/0066 sec