printlogo


کد خبر: 229442تاریخ: 1399/10/29 00:00
تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی؛ ۸۶ فوتی و ۶۰۱۶ ابتلای جدید کرونا
ایران آبی‌تر شد، مازندران قرمزتر

آمارهای جان‌باختگان  کرونایی کشور در یک شبانه‌روز 86 نفر اعلام شد اما مسؤولان و کارشناسان بهداشت معتقدند چنانچه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی بی‌توجهی شود، پیک جدید این بیماری طی ماه‌های آینده در کشور شروع می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز جدیدترین موارد شناسایی و فوتی‌های ناشی از بیماری «کووید-۱۹» در کشور طی ۲۴ را اعلام کرد. سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز شنبه تا امروز (۲۸ دی) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۶ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۵۲۳ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در این مدت زمان، ۸۶ بیمار «کووید-۱۹» نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۱۹هزار و ۱۳۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی گفت: مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر رسید. لاری ادامه داد: همچنین ۴۳۷۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تاکنون ۸ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۳۰۷ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. به گفته وی، بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است. 
 
* تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دیروز گفت: درباره بازگشت محدودیت‌های شدیدتر کرونایی، فردا (دوشنبه ۲۹ دی) تصمیم‌گیری می‌شود. علیرضا رئیسی افزود: فردا جلسه‌ای درباره محدودیت‌ها برگزار و درباره اعمال محدودیت‌های شدیدتر تصمیم‌گیری خواهد شد. وی اضافه کرد: واقعیت این است که در حال حاضر ۲۵۳ شهر با وضعیت بسیار مناسب داریم اما وضعیت‌شان شکننده است و اگر نکات بهداشتی رعایت نشود، قطعا بیماری بازمی‌گردد و متاسفانه درگیر موج چهارم کرونا می‌شویم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه کادر بهداشت و درمان بشدت خسته هستند و نیاز به استراحت دارند. اگر موج چهارم ایجاد شود خبر بدی برای همه همکارانم خواهد بود. وی افزود: به ازای هر موج کرونا که ایجاد می‌شود، ۱۰ هزار مرگ بیشتر داریم.
 
* اجرای مرحله بیماریابی فعال در طرح شهید سلیمانی
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه مراحل بعدی طرح شهید سلیمانی با گزینه های بیشتر اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در مرحله دوم طرح مذکور به دنبال بیماریابی فعال هستیم، یعنی باید بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» را پیدا کنیم و تحت مراقبت قرار دهیم. دکتر شاهین محمدصادقی با اشاره به اجرای موفق طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مهار شیوع کرونا، اظهار کرد: این طرح در مرحله نخست یک غربالگری عمومی بود اما شاهد نتایج خوب آن بودیم و آمار ابتلای ما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا به نسبت پایین تر است. وی با بیان اینکه مراحل بعدی طرح شهید سلیمانی با گزینه های بیشتر اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در مرحله دوم از طرح مذکور به دنبال بیماریابی فعال هستیم، یعنی باید بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» را پیدا کنیم و تحت مراقبت قرار دهیم. رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به بی‌علامت بودن اکثر بیماران کرونایی، یادآور شد: علاوه بر شناسایی فعال بیماران، افراد در تماس نزدیک با فرد بیمار همچون اعضای خانواده، دوستان و همکاران را نیز تحت مراقبت قرار خواهیم داد و در صورت نیاز از آنان تست می گیریم.  
 

Page Generated in 0/0064 sec