printlogo


کد خبر: 229474تاریخ: 1399/10/30 00:00
«تیرانداز» به صدرنشینی «زن شگفت‌انگیز» پایان داد
رکوردزنی هالیوود در فروش حداقلی

تریلر اکشن «تیرانداز» هر چند با فروش کم در دوره کرونا روبه‌رو است اما توانست خود را جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های کنونی سینماها معرفی کند. 
به گزارش «وطن امروز»، تریلر اکشن «تیرانداز» با فروش 2/3 میلیون دلار درگیشه سینما، بالاخره جایگزین فیلم سینمایی «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در صدر گیشه سینماهای آمریکا شد. 
این فیلم به کارگردانی رابرت لورنز درباره یک دامدار و تفنگدار بازنشسته ساکن آریزونا است که به پسری جوان کمک می‌کند از یک کارتل مواد مخدر در مکزیک فرار کند. این فیلم نمایش خود را در ۱۹۷۵ سالن آغاز کرد و توانست در تعطیلات موسوم به مارتین لوتر‌کینگ در روز دوشنبه 7/3 میلیون دلار درآمد کسب کند. 
«تیرانداز» در کنار «دزد صادق» هر دو با بازی لیام نیسن در کنار «جنگ با پدربزرگ» با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو با فروش پایین روبه‌رو هستند اما به عنوان یکی از پردرآمدترین فیلم‌های گیشه در تاریخ کنونی محسوب می‌شوند. این واقعیت تلخی است که نشان از درگیری سالن‌های سینما در دوران کرونا دارد. به طور کلی حدود ۶۵ درصد سینماهای ایالات متحده به دلیل همه‌گیری این ویروس بسته هستند. 
در همین حال «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» پس از پیشتازی در ۳ هفته اخیر در گیشه، به مقام دوم سقوط کرد. پیش‌بینی می‌شود این دنباله فیلم ابرقهرمان‌محور در آخر هفته تعطیلات طولانی‌مدت 6/2 میلیون دلار درآمد کسب کند. این فیلم با هزینه تولید ۲۰۰ میلیون دلار تاکنون 7/141 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. 
انیمیشن «غارنشینان» در جایگاه سوم گیشه قرار دارد و پس از ۲ ماه حضور در سینما 8/134 میلیون دلار به دست آورده است. فیلم وسترن «اخبار جهان» با بازی تام هنکس، فیلم چهارم گیشه است. 
در خارج از آمریکا و اکران بین‌المللی همچنان انیمیشن «روح» موفق بوده است بویژه در چین که اکنون با 1/43 میلیون دلار رقابت می‌کند. این فیلم انیمیشن محبوب در سینماهای ایالات متحده پخش نمی‌شود، در عوض برای نخستین بار در سرویس پخش دزنی پلاس در روز کریسمس به نمایش درآمد. در کل «روح» از ۱۱ کشور توانسته 4/57 میلیون دلار درآمد کسب کند.

Page Generated in 0/0047 sec