printlogo


کد خبر: 229482تاریخ: 1399/10/30 00:00
اخبار

برگزاری «مشروط» مجمع کمیته ملی المپیک به صورت «حضوری»
مجمع کمیته ملی المپیک در صورت تایید فدراسیون پزشکی - ورزشی به صورت حضوری برگزار می‌شود. 
به گزارش مهر، «وبینار» یا «حضوری» بودن چهل‌و‌هشتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک که قرار است یکشنبه هفته آینده (۵ بهمن‌ماه) برگزار شود، یکی از محورهای مورد بحث در نشست دوشنبه اعضای هیات اجرایی و هیات‌رئیسه این کمیته بود. 
در این نشست که به ریاست سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، با در نظر گرفتن برگزاری حضوری مجامع انتخاباتی ۴ فدراسیون طی هفته‌های اخیر، اینگونه مصوب شد که در صورت تایید فدراسیون پزشکی - ورزشی، مجمع عمومی هفته آینده کمیته ملی المپیک هم به صورت حضوری برگزار شود.  
در همین راستا استعلام لازم از فدراسیون پزشکی - ورزشی اخذ خواهد شد تا بر اساس نتیجه دریافتی نسبت به چگونگی برگزاری مجمع اقدام شود. 
در نشست دیروز اعضای هیات اجرایی و هیات رئیسه کمیته ملی المپیک همچنین درباره شاخص‌های اعتباری برای توزیع بودجه ۱۴۰۰ فدراسیون‌ها بر اساس دستاورد آنها در بازی‌های المپیک و آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان و آسیا، حجم اعزام به این رویدادها، اردوها، میزبانی‌ها و... بحث و بررسی و قرار شد مصوبه نهایی در مجمع هفته آینده مطرح شود تا تاییدیه نهایی را بگیرد. 
از دیگر موضوعات مطرح در نشست، بحث استخدام ورزشکاران المپیکی توسط کمیته ملی المپیک بود که تصویب نهایی این دستورالعمل هم منوط به تاییدیه اعضای مجمع شد. 
***
فرزند بکام جنجال‌ساز شد
فرزند اسطوره فوتبال انگلیس و منچستریونایتد به خاطر خرید یک پیراهن کهنه به قیمتی گزاف مورد انتقاد قرار گرفت. 
به گزارش فارس، «کروز بکام» پسر 15 ساله دیوید بکام قصد داشت در یک حراجی پیراهن که توسط والدین دوستش برگزار می‌شد شرکت کند.
کروز وقتی فهمید این پیراهن توسط «کیم جانسون» طراح لباس به عنوان هدیه چند سال قبل به دوستش داده شده، تلاش کرد وارد این حراجی شود. 
طبق اعلام رسانه‌های انگلیسی، فرزند دیوید بکام تلاش کرد بابت این پیراهن که بارها مورد استفاده واقع شده، 150 هزار دلار هزینه کند. 
در پی انتشار این خبر در رسانه‌ها، مردم انگلیس از این رفتار فرزند اسطوره منچستر و تیم‌ ملی انگلیس انتقاد کردند. 
آنها در فضای مجازی از پسر بکام انتقاد کردند که در اوضاع و احوال سخت کرونایی که خانواده‌ها برای تامین مخارج زندگی دچار زحمت فراوان شده‌اند، چرا این رقم گزاف را می‌خواسته پرداخت کند. 
در این ارتباط یکی از هواداران فوتبال در فضای مجازی نوشت: تو بچه نادان می‌دانی که ما در همه‌گیری گسترده کرونایی هستیم و خیلی از بچه‌های انگلیسی نیازمند کمک برای تامین مایحتاج غذایی هستند؟ باید از خودت خجالت بکشی!
***
واکنش کمیته انتخابات فدراسیون فوتبال به خبر رد صلاحیت برخی نامزدها
نخستین اطلاعیه کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر شد.
به گزارش ایسنا، سایت فدراسیون فوتبال نوشت: در پی انتشار شایعاتی در فضای مجازی پیرامون رد صلاحیت نامزدهای محترم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به اطلاع می‌رساند موارد مطروحه فاقد واقعیت و بی‌اعتبار بوده و کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال پس از بررسی کامل درباره صلاحیت کاندیداها مراتب را در مهلت قانونی تعریف شده در اساسنامه و مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد. 
بدیهی است رسانه‌های رسمی فدراسیون تنها منابع رسمی پیرامون پیگیری معتبر در این باره محسوب می‌شوند و اساسا طرح چنین موضوعاتی که در راستای تضعیف ارکان فدراسیون قلمداد می‌شود، به صواب نیست. 

Page Generated in 0/0056 sec