printlogo


کد خبر: 229535تاریخ: 1399/11/1 00:00
درباره کتاب «طائر قدسی» روایت زندگی شهید مدافع حرم امین کریمی
مرد زندگی

مهدی خدادادی: بعضی مردها برخلاف معمول و مرسوم، اهل ظرافت هستند، ظرافتی که بیشتر در خانم‌ها دیده می‌شود که باعث حساسیت در انجام کارهای‌شان می‌شود. شخصیت اصلی کتاب «طائر قدسی» از این دسته مردها بوده است. مریم عرفانیان، نویسنده‌ این کتاب که در اثرش به روایت زندگی شهید امین کریمی از شهدای مدافع حرم پرداخته، با بیان خاطراتی از زبان همسر، خانواده، دوستان، همکاران و همرزمان شهید، بخوبی توانسته این احساسات و ظرافت در شخصیت شهید امین کریمی را به مخاطب انتقال دهد. انسانی که با وجود علاقه‌ فراوان به خانواده و زندگی و سعی و تلاش در ساختن زندگی شاد و آرام برای خانواده‌اش، اسیر روزمر‌گی‌ها نمی‌شود. در قسمتی از کتاب از قول زهرا حسنوند، همسر شهید آمده است: 
«یک روز با هم رفتیم مزون تا لباس عروسی‌ام را که خیاط دوخته بود بگیریم. موقعی که لباس را پوشیدم، گفتم: «خیلی خوشگله». اما امین آهسته گفت: «خوب ندوخته» آن وقت رو به خیاط ادامه داد: «دوخت‌ها کوتاه و بلنده، یه سری چین‌ها درشته و یه سری نازک، چین‌ها باید روی هم قرار بگیره. لطفا اگه می‌تونید درستش کنید!» تا آن لحظه اصلا متوجه چین و چروک‌های لباس نشده بودم! امین ادامه داد: «اینو باز کنید و دوباره بدوزید». فروشنده عذرخواهی کرد و بازگشتیم خانه. برای بار دوم خواستیم به مزون برویم و لباس بگیریم... دیدیم هنوز کامل ندوخته است. گل‌های لباس را نچسبانده بود... امین، چسب حرارتی را گرفت و با حوصله، سلیقه و ظرافتی که خاص خودش بود تمام شکوفه‌ها و نگین‌های داخلش را روی لباس و دامنم چسباند.... خیاط پرسید: «شما خودتون مزون دارین؟» امین در جوابش خندید: «یه جورایی». خیاط گفت: «تا حالا مردی رو ندیده بودم که اینقدر روی لباس خانومش حساس باشه».
زندگی شهید امین کریمی و داستان اعزام او به سوریه‌ داستانی متفاوت است. زندگی امین کریمی از جایی با حضرت زینب(س) گره می‌خورد. از زمان چله‌ زیارت عاشورایی که همسرش با نیت پیدا شدن همسری معتقد و پاکدامن می‌گیرد و خواب شهیدی را می‌بیند که تسبیحی سبز به او هدیه می‌دهد. از مراسم عقد در شب میلاد حضرت زینب(س) گرفته تا خواب نامه‌ای از جانب حضرت زینب(س) که امین کریمی را برای محافظت در حرم به سوریه دعوت می‌کند؛ نامه‌ای با این مضمون: «جناب آقای امین کریمی، فرزند الیاس کریمی، به عنوان محافظ درب‌های حرم حضرت زینب(س) منصوب شده است».
مریم عرفانیان در کتاب «طائر قدسی» به زیبایی داستان این گره‌‌خوردگی زیبا، گرفتاری و دلمشغولی امین کریمی را از زبان راویان مختلف بیان می‌کند و ما را قدم به قدم تا شهادت شهید در تاسوعای حسینی سال 1394 و داستان رجعت پیکر پاکش به آغوش مام میهن پیش می‌برد. از رویاهای صادقانه خانواده برای ما حرف به میان می‌آورد و در پایان ما را با گوش جان پای وصیتنامه‌ او می‌نشاند. 
شهید مدافع حرم امین کریمی از افسران جوان، متخصص و تحصیلکرده در رشته‌ رایانه و الکترونیک شاغل در یگان تخریب سپاه حفاظت انصار بود که با احساس نیاز به تخصصش در سوریه راهی جبهه‌ دفاع از حریم ولایت شد و در این راه به فیض شهادت نائل آمد.
کتاب «طائر قدسی» به قلم مریم عرفانیان روایت زندگی شهید مدافع حرم امین کریمی در 256 صفحه به همت انتشارات روایت فتح در سال 1397 با شمارگان 2200 نسخه چاپ و روانه بازار نشر شده است.

Page Generated in 0/0129 sec