printlogo


کد خبر: 229539تاریخ: 1399/11/1 00:00
اعتراضات به عوارض واکسن کرونا، داروساز آمریکایی را مجبور به محدود کردن عرضه واکسن کرد
حال 14 داوطلب تست واکسن ایرانی کرونا خوب است

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: ما از مردن کسی خوشحال نیستیم اما واکسنی که آنها تولید کرده‌اند چپ و راست در حال عارضه دادن است، در حالی که واکسن ایرانی تا به حال هیچ عارضه‌ای نداشته و در ۱۴ داوطلب تاکنون هیچ عارضه‌ای مشاهده نشده و اثرات آن را بهتر و بیشتر از آنکه انتظار داشتیم، داریم می‌بینیم.
محمد مخبر دیروز در حاشیه رونمایی از چند داروی جدید در شهرک دارویی برکت، با بیان اینکه ستاد را بلافاصله بعد از موضوع واکسن کرونا تحریم کردند، گفت: مردم مطمئن باشند قوی‌تر، سریع‌تر، مطمئن‌تر و با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر واکسن را بزودی تولید خواهیم کرد و در اختیار مردم قرار خواهیم داد. مخبر افزود: تلاش می‌کنیم جلوتر از همه کشورهایی که تاکنون به صورت یک درصد یا نیم درصد جامعه واکسیناسیون را شروع کرده‌اند این کار را انجام دهیم. وی ادامه داد: تولید واکسن در آزمایشگاه موضوعی است که از لحاظ علمی و تکنیکی مهم است اما آن چیزی که برای مردم اهمیت دارد تولید انبوه واکسن است به همین دلیل در ستاد اجرایی این ظرفیت را ایجاد کرده‌ایم تا در یک ماه آینده بین ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن کرونا تولید کنیم و در ۳ تا ۴ ماه آینده هم این تولید را به ۱۳ تا ۱۴ میلیون دوز در ماه برسانیم. قطعا کشور به لحاظ واکسن مشکلی نخواهد داشت و خودکفا خواهد شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی من اعلام کردم در تولید ماسک خودکفا می‌شویم اما با تردید نگاه کردند؛ در تولید دارو و تجهیزات هم همین بود. در کیت تشخیص سریع وقتی به‌رغم همه هماهنگی‌ها آن را به ما ندادند، خودمان توانستیم در  ۲ هفته کیت تولید کنیم و امروز ما ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه داریم و این برای جمهوری اسلامی ایران یک افتخار است که شاهد باشیم کشورهای اروپایی از ما درخواست خرید ماسک، کیت، ونتیلاتور و رمدسیویر کرده‌اند. ما در هیچ موضوعی محتاج غرب نشدیم و هم خودمان را تامین کردیم و هم ظرفیت صادرات ایجاد کردیم. 
وی با بیان اینکه در فعالیت‌های خود رویکرد اقتصادی نداریم، گفت: در تمام تولیدات بخش قابل توجهی را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده‌ایم. همین داروی ایورمکتین که جدیدا تولید شده، بخش زیادی به صورت مجانی برای محرومان در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت. بخش قابل توجهی از واکسن را هم به صورت مجانی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد تا در اختیار مردم محروم قرار گیرد. 
وی در ادامه گفت: یک ماه پیش شهید فخری‌زاده را به شهادت رساندند و امروز شرکت دانش‌بنیان برکت را تحریم می‌کنند. برخی اشتباه می‌کنند که فکر می‌کنند اینها با یک شخص دشمنی دارند؛ دشمنی اصلی آنها با مردم است چون ضربه اساسی را از مردم خورده‌اند.

Page Generated in 0/0065 sec