printlogo


کد خبر: 229636تاریخ: 1399/11/4 00:00
آخرین بررسی‌های وزارت ورزش برای انتخاب ۲ عضو جدید در هیأت‌مدیره پرسپولیس
تغییر به سود یحیی

وزارت ورزش و جوانان افرادی را برای حضور در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته است که در صورت قطعی شدن انتخاب‌شان، می‌توانند ترکیب هماهنگی را با سرمربی این تیم تشکیل دهند. 
یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی ۲ - ۲ مقابل استقلال تهران در داربی ۹۴ پایتخت لب به انتقاد صریح از مهدی رسول‌پناه، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه گشود و برای حضور او در بدنه مدیریتی پرسپولیس اولتیماتوم ۲ روزه تعیین کرد. 
با این حال مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با اندکی تاخیر درباره این اولتیماتوم چینش نفرات جدید هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس را آغاز کرد؛ هیات‌مدیره‌ای که پس از استعفای علی رغبتی و برکناری قطعی مهدی رسول‌پناه، تنها ۲ عضو به نام‌های غلامعلی محمدعلیپور و سیدمحمد فیاض دارد. 
وزیر ورزش که دهم شهریورماه سال جاری اعضای جدید هیات‌مدیره سرخپوشان را تعیین کرده بود، پس از انتشار فایل ویدئویی مهدی رسول‌پناه، سرپرست وقت باشگاه از جعفر سمیعی خواست مدیرعاملی پرسپولیس را بدون حضور در هیات‌مدیره قبول کند. 
حالا سلطانی‌فر پس از انتشار بخش دیگری از همان فایل ویدئویی و اختلافات علنی یحیی با رسول‌پناه، تصمیم به تغییر در هیات‌‌مدیره پرسپولیس گرفت. 
جعفر سمیعی، مدیرعامل فعلی و مصطفی قنبرپور، سرپرست پیشین این تیم جزو جدی‌ترین گزینه‌ها برای حضور در هیات‌مدیره پرسپولیس هستند. از قرار معلوم سمیعی فاصله چندانی با حضور در هیات‌مدیره باشگاه ندارد اما سلطانی‌فر همچنان درباره قنبرپور در حال رایزنی است؛ افرادی که در صورت انتخاب‌شان و عضویت در هیات‌مدیره پرسپولیس با توجه به رابطه خوبی که با سرمربی تیم دارند، کار را برای ادامه حضور یحیی در پرسپولیس راحت‌تر از همیشه می‌کنند تا او دیگر گلایه‌ای بابت تصمیمات مدیریتی نداشته باشد. 
این اتفاقات در حالی است که پرسپولیس و استقلال، طبق وعده دولت قرار است سال جاری در بورس پذیرفته شده و سهام‌شان در اختیار مردم قرار بگیرد تا بار دیگر هیات‌مدیره‌ای جدید برای این باشگاه‌ها تعیین شود.
***
ماه پردردسر خارجی برای پرسپولیس از راه رسید
باشگاه پرسپولیس ماه جاری مجبور به پرداخت تعهدات مالی خود در قبال قراردادهای ارزی است و با توجه به مشکلات مالی، این موضوع ممکن است عملکرد باشگاه را تحت تاثیر قرار دهد. 
باشگاه پرسپولیس پس از سال‌ها حضور مداوم بازیکنان و مربیان خارجی در آن، امسال با یک بازیکن نیمکت‌نشین خارجی رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد. 
سرخپوشان پایتخت که در سال‌های اخیر برای پرداخت مبلغ قرارداد خارجی‌ها دچار مشکل شده بودند، امسال نیز همین مشکل را در قبال «رادوشوویچ» دروازه‌بان کروات تیم پیش روی خود می‌بینند. 
دروازه‌بان کروات پرسپولیس که به دلیل قرارداد دلاری خود یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود، بابت قرارداد فصل جاری خود پولی را دریافت نکرده است. او که با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده بود تا هفتم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ پولش را دریافت کند، حالا بدون در نظر گرفتن این موضوع نامه‌ای رسمی به باشگاه ارسال کرده و خواهان دریافت ‌طلب خود تا هشتم بهمن‌ماه شده است. 
رادو که ابتدای فصل جاری برخلاف تمام بازیکنان این تیم تخفیف ۱۰ درصدی برای قراردادش نداد، حاضر نیست زمان دریافت پول خود از پرسپولیس را هم تغییر دهد. در عین حال باشگاه پرسپولیس هم پولی برای پرداخت به این بازیکن در حساب خود ندارد تا احتمال جدایی‌اش از جمع سرخپوشان قوت بگیرد. 
همچنین باشگاه پرسپولیس علاوه بر مشکل فعلی خود، باید ‌طلب ۵۲۲ هزار یورویی (۴۷۵ هزار یورو بابت اصل قرارداد و ۴۷ هزار یورو بابت تأخیر در پرداخت ۲ ساله) ماریو بودیمیر، مهاجم پیشین کروات خود را طبق حکم کمیته انضباطی فیفا تا ۱۱ بهمن‌ماه به حساب وی واریز کند. 
دادگاه عالی ورزش طبق روال همیشگی خود بعید نیست در روزهای پایانی بهمن‌ماه نیز رأی مربوط به شکایت گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی سابق پرسپولیس را بابت‌ طلب ۵۳۰ هزار دلاری‌اش از پرسپولیس بدهد. 
بهمن‌ماه سخت ارزی پرسپولیس با شکایت دوباره دستیاران برانکو ایوانکوویچ بابت صعود این تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا نیز تکمیل می‌شود. مربیان اسبق پرسپولیس با وجود اینکه هیچ نقشی در صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا نداشته‌اند اما به دلیل قرارداد عجیب خود، خواهان دریافت ۴۵ هزار دلار شده‌اند و باشگاه پرسپولیس در این باره باید لایحه دفاعی خود را اواخر بهمن‌ماه به کمیته انضباطی فیفا ارسال کند.

Page Generated in 0/0053 sec