printlogo


کد خبر: 229652تاریخ: 1399/11/4 00:00
اخبار

واعظی خودش متهم به مداخله در بورس است؛ مجلس کوتاه نمی‌آید
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به اظهارات اخیر واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره لزوم عدم دخالت مجلس در بورس، از اظهارات اخیر وی انتقاد و اعلام کرد: «واعظی رئیس دفتر ‫روحانی از متهمان مداخله در بورس است اما با ‫فرار به جلو از مجلس می‌خواهد در کار ‫بورس دخالت نکند! وی شبیه روحانی، با تحریف نظارت به دخالت، لابد در صدد است تتمه سرمایه بورسی مردم را به نفع نورچشمی‌ها مصادره کرده و کسی هم حرفی نزند! خیر جناب واعظی، مجلس کوتاه نمی‌آید!»‬‬‬
***
واردات ۴ میلیون تن کالای اساسی در ۱۰ ماهه ۹۹
معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران از واردات 4 میلیون تن کالای اساسی به کشور در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال هم ۴۰۰ هزار تن روغن به همراه سایر کالاها برای ذخایر استراتژیک وارد ‌شود. امیر طالبی گفت: ۱۹۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی از آغاز سال تا پایان دی‌ماه برای تأمین ذخایر استراتژیک کشور، در بنادر ایران پهلو گرفته و تخلیه شده‌اند. طالبی میزان واردات کالاهای اساسی به کشور را در این مدت 4 میلیون تن اعلام کرد؛ این کالاها از بنادر جنوبی و شمالی به کشور وارد شده و سهم بندر امام از سایر بنادر بیشتر است. وی افزود: سهم بندر امام در ورود کالا به کشور ۴۵ درصد، بندرعباس ۳۱ درصد و چابهار ۱۷ درصد است و مابقی از بنادر شمالی وارد شد. 
***
آخرین مهلت خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز  ارز
رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین گفت: شنبه آخرین مهلت خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز خواهد بود. محمدرضا شرفی گفت: با توجه با آغاز به کار سامانه خوداظهاری از تاریخ پنجم دی‌ماه، تمام متقاضیان و دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز در نهایت تا پنجم بهمن‌ماه امکان ثبت و اظهار دستگاه‌های خود را خواهند داشت. وی افزود: این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. ثبت و اظهار دستگاه‌ها در سامانه خوداظهاری کاملا اختیاری بوده و الزام‌آور نیست. عواقب تصمیم‌گیری در این باره برعهده دارنده دستگاه است. 
***
افزایش بودجه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه پیشنهاد کرده بود ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تخصیص یابد و سهم بازنشستگان تامین اجتماعی از این میان ۳۰ هزار میلیارد تومان بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق این ۹۰ هزار به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان و سهم ۳۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی به 90 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. 
***
شناسایی 8/1 میلیون خانه خالی
نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی از شناسایی 8/1 میلیون خانه خالی در 2 هفته پس از ابلاغ قانون مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد. سیداحسان خاندوزی نوشت:‌ «15 روز پس از ابلاغ قانون مالیات بر خانه‌های خالی‏‌، نخستین جلسه نظارتی کمیسیون، با حضور وزیر راه‌وشهرسازی برگزار شد. تاکنون 8/1 میلیون واحد خالی شناسایی شده که البته خطا هم دارد. عدم همکاری برخی دستگاه‌ها با سامانه املاک و اسکان مشهود است که جلسات بعد حول الزام آنها خواهد بود». پیش از این اصلی‌ترین بهانه مخالفان سیاست اجرای مالیات بر خانه‌های خالی، نحوه شناسایی این واحدها بود و معتقد بودند اساسا ابزاری برای شناسایی وجود ندارد و سیاست‌گذار مجبور است دست به دامن بررسی قبض‌های پرداختی یا خوداظهاری در این زمینه شود. ناگفته نماند قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سال 94 ابلاغ شده بود اما عباس آخوندی و محمد اسلامی (وزرای قبلی و فعلی راه‌وشهرسازی) اقدامی جدی در راستای اجرای این قانون انجام ندادند. در نهایت با روی کار آمدن مجلس یازدهم و فشارهایی آمده در این رابطه به دولت، وزارت راه‌وشهرسازی مکلف به تکمیل سامانه املاک و اسکان شد. البته این سامانه هنوز هم احتیاج به زمان بیشتر برای تکمیل رویه‌های خود دارد.
***
تقدیر فرماندار لاهیجان از بانک پارسیان
از بانک پارسیان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان لاهیجان تجلیل شد. 
یونس محمودی، فرماندار شهرستان لاهیجان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با اعطای لوح تقدیر به رئیس شعبه لاهیجان بانک پارسیان، از همکاری و تلاش‌های صادقانه رئیس و کارکنان این شعبه در ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی تقدیر کرد. 
گفتنی است در راسـتای اجرای برنامه‌ها و سـیاست‌های بانک پارسیان مبنی بر ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و همچنین حمایت از اقشار محروم و آسـیب‌پذیر و ایجاد و توسـعه اشـتغال پایدار، همکاران شعبه لاهیجان با ارائه خدمات مطلوب به این اقشار توانستند در این باره نقش موثری ایفا کنند.

Page Generated in 0/0051 sec