printlogo


کد خبر: 229656تاریخ: 1399/11/4 00:00
اخبار

آیت‌الله العظمی مکارم در دیدار وزیر صمت:
برای رفع مشکلات اقتصادی به آمریکا دل نبندید
آیت‌الله العظمی  ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت، با تأکید بر لزوم تلاش جهادی مسؤولان برای رفع مشکلات اقتصادی، دل بستن به آمریکا برای رفع تحریم‌ها را امری ناصحیح خواند و تصریح کرد: نمی‌شود به تحولات آمریکا دل بست؛ گاهی گفته می‌شود به تیم جدید روی کار آمده می‌توان امید داشت، در حالی که باید بدانیم تیم رقیب این جریان ادعا می‌کند نزدیک به 75 میلیون رأی دارد، از این رو تیم جدید نمی‌تواند خواسته آن تعداد از جمعیت خود را نادیده انگاشته و به‌رغم میل آنها عمل کند، بنابراین سیاست‌های آمریکا تغییر‌ناپذیر است و نباید به آنها دل خوش کرد. وی خاطرنشان کرد: امروز کشور به‌رغم وجود تحریم‌ها روی پای خودش مانده و بحمدالله پیشرفت‌هایی نیز داشته است؛ وقتی کشور در این دوران بسیار سخت توانست روی پای خود بایستد، هم‌اکنون نیز خواهد توانست. حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه دغدغه‌های قشر کارگر و آسیب‌پذیر جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروز این قشر درآمدشان تغییری نکرده اما قیمت اجناس پشت سر هم بالا می‌رود و متأسفانه حتی گاهی شاهد رشد 10 برابری قیمت‌ها هستیم؛ این افراد در صورتی که دارای مسکن باشند، با این مبالغ پایین زندگی‌شان بسیار سخت خواهد بود و اگر خانه نداشته باشند هم هر آنچه درآمد دارند را باید صرف کرایه خانه کنند. 
***
وظیفه داریم نسبت به یکایک مردم پاسخگو باشیم
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در شورای قضایی استان سمنان ضمن قدردانی از اقدامات رخ داده در مجموعه قضایی این استان‌، با اشاره به ارائه نامه و درخواست از سوی مردم در جریان سفر‌های استانی گفت: مردم با امید این درخواست‌ها را ارائه کرده‌اند. رئیس کل دادگستری استان سمنان یک یک درخواست‌های مردمی در جریان سفر استانی را به صورت خاص پیگیری کند و ضمن پاسخگویی به یکایک نامه‌ها، درخواست‌کنندگان را در جریان وضعیت رسیدگی به درخواست‌هایشان قرار دهد. رئیس قوه ‌قضائیه با بیان اینکه به عنوان مسؤول وظیفه داریم نسبت به حقوق مردم و حقوق عامه پاسخگو باشیم، گفت: یکی از مسائل مهم در حقوق عامه این است که مردم از مسؤولان می‌خواهند آنچه حق‌شان است را دنبال کنند و حتی اگر حق با کسی نبود نیز باید موضوع برای او تبیین شود. آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: هم باید حکم را درست و عادلانه صادر کرد و هم باید حکم عادلانه را برای مجموعه مرتبط با این حکم تبیین کرد. آیت‌الله رئیسی خطاب به اعضای شورای قضایی استان سمنان، گفت: نسبت به کرامت ارباب رجوع و ارتباطات ناسالم با مجموعه‌ها، همواره باید حساسیت وجود داشته باشد تا سازمان اداری در سمنان سالم و پاک بماند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد همکاری‌های صورت گرفته در استان سمنان منجر به افزایش اعتماد عمومی مردم به دستگاه قضایی و کارآمدی سازمان‌ها و ادارات شود. گفتنی است در جریان سفر استانی آیت‌الله رئیسی به استان سمنان، استاندار این استان با اشاره به جابه‌جایی زندان سمنان از رئیس دستگاه قضایی خواست با کمک به فرآیند آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان که در ۴ دهه گذشته از آن به عنوان زندان استفاده می‌شده، هدیه‌ای برای مردم استان به یادگار بگذارد که رئیس دستگاه قضا ضمن موافقت با این درخواست بر تسریع در تبدیل کاروانسرای عباسی سمنان به یک مرکز فرهنگی، تاکید کرد.
***
بازتاب انتشار پوستر انتقام قطعی در رسانه‌های خارجی
صفحه توئیتر منتسب به دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری با انتشار پوستری، بیانات ایشان را درباره «حتمی» بودن انتقام ایران از «قاتل» و «آمر به قتل» سپهبد سلیمانی بازنشر کرد. به گزارش «وطن امروز» در صفحه توئیتر منتسب به دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری تصویری منتشر شده که یک فرد بور در زمین گلف در حال بازی است که به رئیس‌جمهور سابق آمریکا شبیه است و یک مدل پهپاد ایرانی بالای سر او قرار دارد. در بالای این تصویر چنین آمده است: «قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقام‌شان را پس بدهند. اگر چه کفش پای سلیمانی هم بر سر قاتل او شرف دارد اما بالاخره غلطی کردند باید انتقام پس بدهند، هم آمر و هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقام‌شان را پس بدهند». پوستر منتشرشده در صفحه توئیتر دفتر حفظ و نشر رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت. روزنامه «دیلی‌بیست» در پوشش این خبر نوشت رهبر عالی‌ ایران با انتشار این تصویر ترامپ را به ترور تهدید کرد. پایگاه انگلیسی «دیلی‌استار» هم نوشت رهبر عالی ایران در یک «توئیت ترسناک پهپادی» وعده انتقام داد. پایگاه خبری «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا هم در این باره نوشته است: «این توئیت شامل تصویری از یک فرد بور با لباس قرمز است که به رئیس‌جمهور سابق آمریکا شباهت دارد و سایه شوم یک هواپیمای پنهانکار که بالای سرش در حال پرواز است آنجا افتاده است». خبرگزاری رویترز هم این خبر را منعکس کرد و نوشت: حساب کاربری رهبر عالی ایران در توئیتر تصویر یک گلف‌باز شبیه به ترامپ را حین هدف قرار گرفتن توسط پهپاد منتشر کرده و وعده داده از او بابت قتل یک ژنرال ارشد ایرانی انتقام گرفته خواهد شد. 

Page Generated in 0/0052 sec