printlogo


کد خبر: 229658تاریخ: 1399/11/4 00:00
وزیر خزانه‌داری بایدن در جلسه تأییدش در سنا:
سیاست تحریم و فشار علیه ایران ادامه دارد

گروه سیاسی: روند بررسی گزینه‌های پیشنهادی جو بایدن در مجلس سنا ادامه دارد. نکته مهم این جلسات اما تاکید این افراد بر رویکرد خصمانه خود علیه ایران است. به گزارش «وطن امروز»، گزینه پیشنهادی سمت وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت بایدن شامگاه پنجشنبه در پرسش و پاسخ سنای این کشور در روند تاییدش، مواضع دولت جو بایدن درباره توافق هسته‌ای و تحریم‌های ایران را شرح داد. 
جنت یلن در این جلسه درباره سیاست‌های دولت بایدن درباره برجام گفت: دولت بایدن- هریس متعهد به اطمینان یافتن از این است که ایران اقدامات مناسبی در راستای از سرگیری پایبندی‌اش انجام دهد. ایران تنها در صورتی از لغو تحریم‌ها تحت برجام بهره‌مند خواهد شد که به محدودیت‌های هسته‌ای‌اش پایبند باشد. یلن با ذکر ادعاهایی علیه ایران گفت: علاوه بر این، اگر تایید شوم، اطمینان خواهم داد وزارت خزانه‌داری کار مهم خود را در مبارزه با «حمایت ایران از تروریسم و ضایع کردن حقوق بشر» ادامه می‌دهد.
او درباره تحریم‌ها در دولت بایدن گفت: دولت بایدن- هریس به حفظ تحریم‌ها و اعمال تحریم‌ها بر نهادهای ایرانی که مرتکب تضییع حقوق بشر می‌شوند و ارزیابی ابزارها برای مبارزه با دولت‌های حامی تروریسم ادامه خواهد داد. بویژه آنکه رئیس‌جمهور بایدن متعهد به همکاری با متحدان و شرکای‌مان برای مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه از جمله حمایتش از نیروهای نیابتی شده است. وزیر خزانه‌داری دولت بایدن در پاسخ به این سوال که آیا با توصیف شبکه اجرایی جرائم مالی وزارت خزانه‌داری در دولت‌های باراک اوباما و دونالد ترامپ، روسای‌جمهور پیشین آمریکا، مبنی بر اینکه ایران از موارد مطرح در قلمرو قضایی ایجاد‌کننده نگرانی‌های مرتبط با پولشویی است موافق است، گفت: بله، بر این عقیده‌ام که ایران از موضوعات قضایی اصلی موجد نگرانی‌های پولشویی است. 
او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا تا زمانی که ایران «به تامین مالی تروریسم ادامه می‌دهد و نظام مالی‌اش را پاک‌سازی نمی‌کند» قانون 311 اقدامات ویژه وزارت خزانه‌داری درباره ایران را به کار خواهد گرفت، اظهار کرد: من باور دارم که باید محدودیت‌های سختی را بر ایران با هدف پایان حمایت مخربش از تروریسم به کار ببندیم تا زمانی که این کار متوقف شود. همچنین بر این عقیده‌ام باید تمام تدابیر اینچنینی را که قرار است در بازبینی سیاسی دولت بایدن- هریس در زمینه موضع کلی آمریکا در قبال ایران در نظر گرفته شود، به دقت بررسی کنیم. 
پیش از این «آنتونی بلینکن»، گزینه پیشنهادی جو بایدن برای تصدی وزارت خارجه آمریکا در جلسه تأیید خود در مجلس سنا گفته بود: «رئیس‌جمهور  [بایدن] معتقد است اگر ایران به توافق بازگردد ما هم به این توافق برمی‌گردیم اما از این مسأله، همراه با متحدان‌مان که بار دیگر با ما همراستا می‌شوند به عنوان سکویی برای دستیابی به یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر و رسیدگی به مسائل دیگر بویژه مساله موشکی و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران استفاده خواهیم کرد». بلینکن اضافه کرد: «حالا که این گفته شد، باید بگویم با این نقطه فاصله زیادی داریم. باید ببینیم بعد از اینکه رئیس‌جمهور منتخب سر کار می‌آید ایران چه اقداماتی انجام می‌دهد و آماده انجام چه اقداماتی است، بعدا اگر آنها می‌گویند به پایبندی به برجام برگشته‌اند باید ارزیابی کنیم ببینیم آیا به وعده‌های‌شان عمل کرده‌اند یا خیر؟»

Page Generated in 0/0050 sec