printlogo


کد خبر: 229753تاریخ: 1399/11/6 00:00
اخبار

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد
لزوم همکاری قوای مجریه و مقننه برای اجرای سند تحول قضایی
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه ‌قضائیه در دومین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی با اشاره به ابلاغ عمومی سند تحول قضایی، اظهار داشت: هم‌اکنون مطالبه عمومی برای اجرای این سند شکل گرفته است و همه بخش‌های قوه ‌قضائیه باید با همکاری نخبگان و صاحبنظران، اجرای سند را پیگیری کنند. رئیس قوه ‌قضائیه افزود: برای ایجاد تحول قضایی و کسب رضایت عمومی و اجرای عدالت، هوشمندسازی فرآیند‌ها در دستور کار قرار گرفته است، لذا پشتیبانی لازم برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه فناوری و نوآوری باید از سوی قوای مقننه و مجریه فراهم شود. آیت‌الله رئیسی گفت: اجرای بخش عمده‌ای از سند تحول قضایی نیازمند اصلاح قوانین و مقررات بوده و لازم است با همکاری قوای مقننه و مجریه، زیرساخت‌های قانونی فراهم شود تا بر مبنای قوانین اصلاح‌شده، سند قابلیت اجرایی پیدا کند. رئیس ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی با اشاره به زمان‌بندی ذکر شده در سند تحول قضایی گفت: برای اجرای راهکار‌ها در موعد زمانی مقرر، باید بسیج امکانات در قوه قضائیه، مقننه و مجریه و تمهید زیرساخت‌های حقوقی و مالی لازم انجام شود. رئیس قوه قضائیه افزود: به منظور رصد دقیق اجرای راهکار‌ها و برنامه‌های عملیاتی، در ساختار ستادی قوه قضائیه، مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی تشکیل شده است و همه بخش‌های قوه‌ قضائیه موظف به همکاری با این مرکز هستند. وی با اشاره به لزوم همفکری با صاحبنظران حوزه و دانشگاه در فرآیند اجرای سند تحول قضایی، گفت: در آینده نشست‌های تخصصی با موضوع محور‌های اولویت‌دار سند تحول قضایی با حضور صاحبنظران برگزار خواهد شد و از نظرات آنها برای اجرای سند تحول قضایی استفاده خواهیم کرد. 
***
فرمانده کل سپاه:
کاهش آمار فوتی‌های کرونا نتیجه اجرای طرح شهید سلیمانی است
فرمانده کل سپاه در جلسه قرارگاه امام رضا(ع) پس از آنکه با فرماندهان سپاه برخی استان‌های کشور ارتباط مستقیم تصویری برقرار کرد و از آخرین اقدامات آنان در زمینه مقابله با کرونا و اجرای طرح سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی آگاه شد، گفت: این طرح توانسته است در مدتی کوتاه اعجازگونه عمل و از این طریق آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا را ۲ رقمی کند. فرمانده کل سپاه ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها با همان جدیت و انگیزه تا ریشه‌کنی کامل بیماری کرونا در کشور ادامه یابد. سرلشکر سلامی اضافه کرد: کاهش آمار‌های مربوط به ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا نباید انگیزه‌ها را برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز تلاش‌ها را برای مقابله با آن کاهش دهد. وی افزود: تجربه نشان داده است کرونا هرگز به خودی خود از بین نمی‌رود، بلکه کاهش آمار‌های ابتلا و مرگ‌و‌میر در نتیجه رعایت دستورالعمل‌ها و افزایش تلاش‌ها برای مقابله با آن است. فرمانده کل سپاه گفت: دستور کار جلسه امروز ما این بود که احساس مسؤولیت و انگیزه را برای شتاب‌دهی هر چه بیشتر به حرکت‌مان در مقابله با بیماری کرونا افزایش دهیم و در این مسیر انگیزه‌های‌مان سست نشود. وی به همه فرماندهان سپاه در استان‌های سراسر کشور دستور داد همچنان خانواده‌هایی را که نیاز به کمک دارند هدف قرار دهند و کمک‌های مؤمنانه لازم را به آنها برسانند. سرلشکر سلامی گفت: امیدواریم با تداوم این تلاش‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها، سال پیش‌رو به طلیعه آرامش و شادی برای مردم عزیز کشور مبدل شود. فرمانده کل سپاه همچنین از فرماندهان سپاه استان‌های سراسر کشور خواست با هماهنگی روابط عمومی سپاه گزارش‌های عملکرد خود را به گونه‌ای انتقال دهند تا رسانه ملی بتواند بخوبی این زحمات را منعکس کند و برای رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی، انگیزه‌ها بیشتر شود. 
***
عذرخواهی رئیس صداوسیما از مردم و رئیس‌جمهور
در پی اظهارات نسنجیده یکی از میهمانان برنامه شبکه 4، رئیس سازمان صدا وسیما از مردم و رئیس‌جمهور عذرخواهی کرد. به گزارش شبکه خبر، دکتر عبدالعلی علی‌عسکری با اشاره به اظهارات نسنجیده و دور از شأن میهمان یکی از برنامه‌های زنده شبکه 4، تاکید کرد: این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه 4 سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تأسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم. رئیس رسانه ملی رعایت اخلاق اسلامی، اصول حرفه‌ای و پرهیز از اهانت در عین نقد سازنده را رویکرد محوری و همواره مورد تاکید رسانه ملی دانست و افزود: هر چند بار‌ها تاکید شده مسؤولیت اظهارنظر در برنامه‌های زنده بر عهده کارشناس مدعو است اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و با هر گونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می‌شود. 
***
یک نفتکش ایرانی در آب‌های اندونزی توقیف شد
آژانس امنیت دریانوردی اندونزی 2 نفتکش را در ساحل منطقه پونتیانک این کشور توقیف کرد. اخبار منتشرشده حاکی از آن است که یکی از این نفتکش‌ها ایرانی است و دیگری با پرچم پاناما تردد می‌کرده است. مقامات اندونزی گفته‌اند دلیل توقیف این ۲ نفتکش انتقال غیرقانونی نفت بین آنها بوده است. آژانس مذکور طی بیانیه‌ای گفته نام نفتکش ایرانی هورس و نام نفتکش پانامایی فری است. گشت آژانس امنیت دریانوردی اندونزی اعلام کرده است سامانه‌های ناوبری و راداری این ۲ نفتکش خاموش بوده و به طور اتفاقی آنها را ردیابی کرده است. 

Page Generated in 0/0057 sec