printlogo


کد خبر: 229769تاریخ: 1399/11/7 00:00
تازه‌ترین اظهارنظر نوآم چامسکی درباره آمریکایی‌ها:
دنیای خیالی روشنفکران لیبرال مانند ترامپیست‌هاست

فیلسوف برجسته آمریکایی معتقد است روشنفکران لیبرال آمریکایی نیز مانند ترامپیست‌ها در دنیایی خیالی زندگی می‌کنند و از اینکه پیشرو بودن کشورشان در تروریسم بین‌المللی را ببینند عاجز هستند. 
پروفسور نوآم چامسکی، استاد زبان‌شناس دانشگاه آریزونا در مصاحبه با شبکه آرتی گفت: «همان‌گونه که جمهوری‌خواهان هوادار ترامپ نمی‌توانند شکست وی را در انتخابات بپذیرند، روشنفکران لیبرال آمریکایی هم نمی‌توانند قبول کنند کشورشان پیشرو تروریسم است».
این گفته‌های چامسکی بسیار هوشمندانه است و درست در مقطعی مطرح می‌شود که بلافاصله پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن در کاخ سفید، تحرکات تروریست‌های داعشی در خاورمیانه و تجزیه‌طلبان افراطی در کشورهای مختلف جهان شدت گرفته است.
 کارشناسان معتقدند انفجار تروریستی بغداد در پنجشنبه گذشته و افزایش تحرکات تکفیری‌های القاعده در شمال سوریه که مورد حمایت ترکیه و غرب هستند، به همراه شدت گرفتن تنش‌های براندازانه و حملات خرابکارانه در شرق اروپا و ونزوئلا همگی نشانه‌ای از روی کار آمدن دولت جدید دموکرات در واشنگتن است. 
فیلسوف و صاحب‌نظر سیاسی مشهور آمریکایی در گفت‌وگوی اخیر خود فاش کرد: «واقعیت این است که آمریکا تقریبا در کل تاریخ خود به عنوان یک کشور مستقل، همواره آغازگر جنگ علیه دیگری بوده است و مقابله آن با تروریسم که در سیاست خارجی رونالد ریگان مورد توجه قرار گرفت، در واقع نوعی انحراف اذهان از مقاومت در برابر تروریسم ایالات‌متحده در آمریکای مرکزی و آفریقای جنوبی بود. به عنوان مثال نلسون ماندلا پیش از آنکه رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی شود به عنوان رهبر مقابله با تبعیض نژادی تا سال ۲۰۰۸ و مدت‌ها پس از برچیده شدن رژیم آپارتاید، توسط آمریکا به عنوان تروریست شناخته می‌شد. 
او همچنین به موضع حمایت‌آمیز روزنامه نیویورک‌تایمز در اوج دخالت‌های تروریستی دولت ریگان علیه نیکاراگوئه اشاره کرد که نوشته بود: «ما می‌توانیم حکم دادگاه بین‌المللی را رد کنیم، زیرا این یک محفل خصمانه است». چرا؟ چون حکمش محکومیت آمریکا بود؟!

Page Generated in 0/0053 sec