printlogo


کد خبر: 229785تاریخ: 1399/11/7 00:00
اخبار

ایران در 30 سال آینده جزو 4 کشور پیر دنیا می‌شود
پدر پزشکی جامعه‌نگر ایران با بیان اینکه ایران از ۲۰سال دیگر ۲۱ درصد سالمند خواهد داشت، گفت: در ۳۰ سال آینده ۳۰ درصد جمعیت کشور سالمند خواهند بود، به طوری که ما جزو 4 کشور پیر جهان می‌شویم. به گزارش مهر، محمد‌اسماعیل اکبری با اشاره به روند شتابان پیری در جهان و ایران، گفت: این تقسیم‌بندی به این شکل است که آمریکای شمالی گروه یک، اروپای مرکزی و شمالی گروه ۲، اروپای شرقی و شرق آسیا گروه ۳ و نیوزیلند، قسمتی از جنوب شرق آسیا گروه ۴ است و ما جزو 4 کشور پیر جهان خواهیم شد. استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه تاکید کرد: نرخ ازدواج و باروری در ایران پایین آمده است یعنی تعداد افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند هر سال کمتر می‌شود. جامعه ایران به‌سرعت در حال پیر شدن است. اکبری با بیان اینکه به طور طبیعی زیر ۵۰ سال دوره بارداری خانم‌هاست، افزود: 1/2 میزان فرزندآوری است اما این از نظر علمی درست نیست و باید به این موضوع توجه شود و آن را افزایش دهیم. استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ساختار جمعیتی سالمندان یادآور شد: در بخش جمعیت پایه یعنی سنین صفر تا ۱۵ سال اکنون در بهترین وضعیت قرار داریم یعنی ۲۰ تا ۲۱ درصد بوده و این خیلی خوب است اما اتفاقی که برای جمعیت پایه افتاده بسیار خطرناک است، به طوری که در سال‌های ۹۷ و ۹۸، ۱۷۰ هزار تولد کم شد. در سال ۹۸ به ۹۹، ۱۲۰ هزار تولد کم شد و امسال نیز در ۹ ماهه اخیر قریب به ۲۰۰ هزار تولد کم شده و تا پایان سال نیز پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۳۰۰ هزار تولد در کشور کاهش یابد. 
***
جریمه ١۴ هزار و ٨٧١ خودرو در طرح محدودیت تردد
نیروی انتظامی دیروز از جریمه ١۴ هزار و ٨٧١ خودرو طی طرح محدودیت تردد خبر داد. نیروی انتظامی درباره عملکرد خود در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اعلام کرد روز یکشنبه ٣۶٩٧ مأمور خود را برای اجرای این طرح در ۱۹۵۸ نقطه از کشور به کار گرفته است. میزان تردد خودروها در سراسر کشور نسبت به تاریخ مشابه سال قبل ۴درصد افزایش یافته است. در روز یکشنبه ماموران از ۶٩۵٧ واحد صنفی بازدید کردند که در پی این بازدیدها ٣٩۴٢ تذکر و ٨٩٠ صورتجلسه صادر شده و ١٣١ واحد متخلف پلمب شدند. مأموران پلیس به رانندگان ١۶ هزار و ٣۶١ دستگاه خودرو نیز تذکر لسانی داده و با جلوگیری از سفر ٩ هزار و ٧٧۶ دستگاه خودروی سواری، راننده و سرنشینان آنها را به مبدأ خود بازگرداندند. براساس اعلام نیروی انتظامی، تعداد ١۴ هزار و ٨٧١ دستگاه خودرو در طرح محدودیت شبانه در روز یکشنبه جریمه شدند. همچنین ۴ هزار و ١٠۴ دستگاه خودرو نیز در مناطق نارنجی جریمه شدند، ٢٧ هزار و ٨٨۴ پیامک تخلفات کرونایی نیز به رانندگان متخلف ارسال شده است. 
***
سرقت اطلاعات بانکی ۲۰۰۰ شهروند با چند کیلو میوه!
فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باندی که به صورت گسترده در سطح کشور در پوشش میوه‌فروشی اقدام به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۲۰۰۰ نفر کرده بودند، خبر داد. سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای شهرستان فردیس مبنی بر برداشت از حساب بانکی آنها در حالی که کارت عابر بانک‌شان نزد خودشان بوده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت. وی اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌ها از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و از طریق دستگاه پوز به روش اسکیمر و کپی کارت بانکی از حساب ما‌لباختگان انجام شده است. فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در استعلام از حساب مالباختگان مشخص شد وجوه به یک حساب مشخص واریز و ۲ میلیارد تومان از وجوه برداشت شده، صرف خرید طلا از یک طلافروشی در یکی از استان‌های جنوبی کشور شده است. سردار محمدیان افزود: با همکاری کارشناسان پلیس فتا ماموران موفق به دستگیری ۲ نفر در این ارتباط شدند و حدود 6 میلیارد ریال از وجوهی که در حساب آنها بود مسدود شد. وی افزود: این ۲ نفر در بازجویی‌های صورت گرفته ضمن اعتراف به کپی ۲۰۰۰ کارت بانکی در سطح کشور، به عضویت در باند کلاهبرداری اسکیمری اعتراف کردند. 
***
۱۵۰ شهرستان فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ شهرستان که عمدتا از مناطق محروم و صعب‌العبورند، با وجود داشتن مرکز قضایی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند و مردم ناچارند برای دریافت خدمات سازمان حداقل ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر را برای رسیدن به نخستین مرکز پزشکی قانونی بپیمایند. به گزارش فارس، عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هم‌‌اکنون ۳۸۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور در حال ارائه خدمت به مردم هستند و از آنجا که عدالت در دسترسی به خدمات یکی از دغدغه‌های اساسی رئیس قوه‌ قضائیه است، با تلاش و پیگیری فراوان و حمایت‌های شخص رئیس قوه در ایام دهه فجر سال گذشته و هفته قوه‌ قضائیه ۴۹ مرکز پزشکی قانونی در مناطق محروم راه‌اندازی شد. وی با اظهار امیدواری درباره راه‌اندازی مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های فاقد مرکز افزود: از ۳۸۵ مرکز پزشکی قانونی تنها ۱۸۵ مرکز ملکی هستند و مابقی ساختمان‌های اجاری و امانی دارند یا در مطب‌ها به مردم خدمات پزشکی قانونی ارائه می‌شود که امیدواریم با حمایت‌های قوه‌ قضائیه و دولت و همکاری نهادهای استانی بتوانیم وضعیت ابنیه و مراکز پزشکی قانونی را بهبود بخشیم. 

Page Generated in 0/0073 sec