printlogo


کد خبر: 229791تاریخ: 1399/11/7 00:00
اخبار

عیدی امسال کارگران بین 8/3 تا 7/5 میلیون تومان است
ایرنا گزارش داد مطابق قانون کار حداقل عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است، بر این اساس امسال حداقل عیدی پرداختی به کارگران بین ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان خواهد بود. برای محاسبه حداقل عیدی باید دستمزد روزانه مصوب امسال را در ۶۰ روز ضرب کنیم. با توجه به اینکه دستمزد روزانه ۶۳ هزار و ۶۸۰ تومان است، حداقل عیدی که باید پرداخت شود ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است. برای افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند هم بر اساس ۶۰ روز کار و نسبت ایام کارکرد محاسبه می‌شود. به این شکل که حداقل مزد ماهانه در عدد ۲ ضرب و بر تعداد روزهای کاری تقسیم می‌شود (حداقل مزد ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ و ضربدر تعداد ماه کارکرد).
***
امشب؛ اعمال خاموشی در بخش خانگی به دلیل افزایش مصرف
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه استان‌های شمالی کشور باید بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشند، گفت: به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری تا ۶۶۰ میلیون متر مکعب احتمال کاهش اختصاص سوخت به نیروگاه‌ها وجود دارد که فردا شب (سه‌شنبه 7 بهمن) هر استانی که سوخت به نیروگاهش نرسد، با خاموشی مواجه خواهد شد. مصطفی رجبی‌مشهدی در مصاحبه با صداوسیما با بیان اینکه پایداری سرما بویژه در استان‌های غربی دلیل افزایش مصرف گاز و برق است، گفت: هم‌اکنون مصرف برق در کشور به ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت رسیده که این رقم بسیار بالایی در این فصل است. وی افزود: تهران نیز یکی از پرمصرف‌ترین استان‌های کشور است که در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف و صرفه‌جویی نکردن امکان بروز خاموشی در آن هست. 
***
تفکیک بازار‌ معاملات خرد و بلوکی در بورس تهران
رئیس شرکت بورس تهران طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره تفکیک بازار‌های معاملاتی در بورس تهران نوشت: طرح جداسازی بازار‌های معاملاتی در بورس تهران نهایی شد و بزودی با همکاری سایر ارکان بازار سرمایه، به صورت یکپارچه اجرا می‌شود. علی صحرایی در پیام خود آورده است: هدف این طرح، جلوگیری از تاثیر رفتار معاملاتی سهامداران بزرگ بر سایر سهامداران بازار سرمایه است. وی همچنین در این پیام نوشت: در طرح مذکور حد نصاب تفکیک معاملات نهاد‌ها در ۲ بازار عادی و بلوکی به صورت ادواری بازبینی می‌شود و طی بازه‌های زمانی مشخص، اثربخشی این سازوکار ارتقا خواهد یافت. 
***
بلیت قطار ۲۵ درصد گران شد
رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش 25 درصدی قیمت بلیت قطار، گفت: افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار تنها برای کوپه‌های خالی یا کوپه‌هایی است که فاصله‌گذاری اجتماعی در آنها رعایت می‌شود. محمد رجبی گفت: خانواده‌های 4 نفره یا 6 نفره که کوپه‌های دربست برای سفرهای حمل‌و‌نقل ریلی خود انتخاب می‌کنند، مشمول افزایش ۲۵درصدی قیمت بلیت نخواهند شد. مدیرعامل رجا با اشاره به اینکه ظرفیت اشغال صندلی‌ها در ناوگان حمل‌و‌نقل ریلی به صورت متوسط ۳۲ درصد کاهش داشته است، گفت: با توجه به زیانده بودن شرکت‌های حمل‌ونقلی در این ایام، ما اقداماتی انجام دادیم تا باعث کاهش هزینه‌ها شود اما در چنین شرایطی واقعا هزینه تمام‌شده ارائه خدمات برای ما بسیار بالا بوده، بنابراین درخواست افزایش قیمت بلیت‌ها را مطرح کردیم. رجبی توضیح داد: درخواستی که ما برای این افزایش قیمت بلیت داشتیم، برای هر ۲ نفر در کوپه ۵۰ درصد و برای هر ۳ نفر ۲۵ درصد بود که در نهایت شورای ترابری با طرح ۳ نفری و افزایش ۲۵ درصدی موافقت کرد. وی افزود: مسافرانی که پیش از این ایام، بلیت پیش‌خرید کرده بودند مشمول این افزایش قیمت نخواهند شد. 
***
ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی  3 ماه اول 1400 تأمین شد
دبیر کارگروه تنظیم بازار با اشاره به اقدامات بانک مرکزی برای تامین ارز گفت: بانک مرکزی تمام ارز ترجیحی (4200 تومانی) را به اتمام رسانده‌ و به ما برای تامین ارز ۳ ماه آینده قول داده‌ به طوری که به ما اعلام کرده‌ خرید‌های مورد نیاز ۳ ماه اول سال آینده را انجام دهیم و اعلام کرده ارز مورد نیاز ۳ ماه اول سال را تامین کرده‌اند و به موقع نیز پرداخت می‌شود. عباس قبادی با اشاره به گزارش بنادر کشور اظهار داشت: بالغ بر 7 میلیون و 200 هزار تن در حال حاضر کالا در بنادر (گمرک و روی کشتی) کشور موجود است که 4 میلیون و 200 هزار تن از آن کالای اساسی است. 

Page Generated in 0/0066 sec