printlogo


کد خبر: 229795تاریخ: 1399/11/7 00:00
اخبار

تجلیل رهبر انقلاب از برجستگی‌های علمی و اخلاقی شهید فخری‌زاده در دیدار خانواده شهید
اخلاص راز عظمت فخری‌زاده
خانواده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده عصر دیروز با رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیدار کردند.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در این دیدار با تجلیل از برجستگی‌های علمی و فنی شهید فخری‌زاده و حضور سختکوشانه آن دانشمند عالی‌مقام در میدان علم و عمل، گفتند: علو مقامی که خداوند با شهادت به آن بزرگوار عطا کرد، مزد زحمات و اخلاص کم‌نظیر او بود و این مقام با هیچ‌‌یک از مقام‌های دنیوی قابل مقایسه نیست.  رهبر انقلاب اسلامی عظمت یافتن نام شهید فخری‌زاده در میان عموم مردم و ابراز تأسف بسیاری از جوانان از ناشناخته بودن او در زمان حیاتش را از دیگر آثار اخلاص شهید دانستند.  ایشان همچنین فرمودند: همسران شهدا در اجر آنها شریک هستند و از خداوند می‌خواهیم صبر و آرامش خود را بر دل‌های شما نازل فرماید و به توفیق الهی بتوانید حرکت خود را متناسب با شأن شهید ادامه دهید.  
در این دیدار، همسر و فرزندان شهید فخری‌زاده با قدردانی از پیام محبت‌آمیز و روشنگر رهبر انقلاب اسلامی پس از ترور شهید فخری‌زاده، تبیین جریان فکری شهدای جهاد علمی و الگوسازی از آنان را مورد تأکید قرار دادند. 
***
محل طرح مسائل اختلافی تریبون‌های عمومی نیست
رئیس قوه ‌قضائیه گفت: تریبون‌ها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی نیست، بلکه این «جلسات خصوصی مسؤولان» است که محل طرح و رفع مسائل اختلافی است. رئیس قوه ‌قضائیه بر ضرورت وجود انسجام در جامعه و همچنین مسؤولان تاکید کرد و گفت: تریبون‌ها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی نیست، بلکه آنچه محل طرح و رفع مسائل اختلافی است «جلسات» است. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به وجود جلسات در همه سطوح در کشور عنوان کرد: تریبون‌ها باید محل امیدآفرینی و رفع نگرانی مردم و نشان دادن انسجام و آهنگ واحد در کشور باشد. تریبون‌ها اگر به جای رفع نگرانی، به ایجاد نگرانی بپردازند، در جهت خلاف خواست رهبر انقلاب و مردم حرکت کرده‌اند. آیت‌الله رئیسی ادامه داد: متاسفانه می‌بینیم گاهی جلسات به محل خوش‌وبش و تریبون‌ها به محل طرح مسائل اختلافی تبدیل می‌شود، در حالی ‌که این موضوع باید برعکس باشد. رئیس قوه‌ قضائیه با تاکید بر این نکته که آهنگ امروز کشور، توانمندسازی هر چه بیشتر ایران اسلامی و خنثی‌سازی و رفع همه تحریم‌هاست، افزود: همه کسانی که دارای تریبون و جایگاه اجتماعی و مسؤولیت هستند به این نکته توجه کنند که ما برای داخل و خارج از کشور باید پیام انسجام و برای دشمنان نیز یک آهنگ واحد داشته باشیم. 
***
قالیباف در دیدار رئیس کنگره ملی چین:
روابط ایران و چین متأثر از تحول در سایر کشورها نیست
رئیس مجلس در دیدار ویدئوکنفرانسی «لی جان شو» رئیس کنگره ملی جمهوری خلق چین گفت: آینده از آن آسیا و کشورهای مستقل است و ما نگاه به حوزه مهم تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اقتصادی قاره آسیا را فرصتی مهم برای مردم این قاره پهناور می‌دانیم. به گزارش خانه ملت، قالیباف ادامه داد: روابط دوستانه تهران- پکن متأثر از روابط با سایر کشورها و شرایط بین‌المللی نبوده و نخواهد بود و بر اساس همکاری و منافع مشترک در همه حوزه‌ها پیش خواهد رفت. اراده رهبران ۲ کشور بر توسعه و تحکیم هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه است. قالیباف از موضع قاطع چین در رد تحریم‌ها علیه ملت ایران قدردانی کرد و افزود: روابط ایران و چین به صورت مستقل حائز اهمیت راهبردی است و متأثر از تحول در سایر کشورها نبوده و نیست. 
***
10 رزمایش در 15 روز نشان از اقتدار نظامی ایران دارد
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نهمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس بیان کرد: در طول ۲ ماه گذشته، جمهوری اسلامی ایران با تهدیداتی مواجه شد و طی آن رئیس‌جمهور بی‌خرد وقت آمریکا تهدیداتی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح کرد. وی ادامه داد: لازم بود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی‌های خود را در مقابل به نمایش بگذارند و بحمدالله در یک مدت فشرده ۱۵ روزه نیروهای مسلح با اقتدار ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کرد که بسیاری از آنها با پیشنهاد و داوطلبی خود این نیروها بود. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این رزمایش‌ها در واقع قدرت و آمادگی جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح را به جهان و دشمنان نشان داد. 
***
سرقت مسلحانه و قتل جوان مقابل چشمان مادر
حکم قصاص قاتل سنگدل اجرا شد
حکم قصاص فردی که سال 94 در جریان سرقت مسلحانه جوان 22 ساله‌ای را جلوی چشم مادرش به قتل رسانده بود، پس از طی فرآیند قانونی و تایید در دیوان عالی کشور در پی عدم رضایت اولیای دم، سحرگاه دیروز در زندان دزفول اجرا شد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان خوزستان، برخلاف ادعای دروغ رسانه‌های معاند مبنی بر کشتی‌گیر بودن این فرد، رئیس هیات کشتی اندیمشک کشتی‌گیر بودن این فرد را تکذیب کرد. همچنین اتحادیه جهانی کشتی نیز در واکنش به این فضاسازی‌ها عنوان کرد این موضوع یک پرونده جنایی است.

Page Generated in 0/0051 sec