printlogo


کد خبر: 229871تاریخ: 1399/11/9 00:00
اخبار

سیمئونه در میان ۵ سرمربی برتر تاریخ لالیگا
سرمربی اتلتیکومادرید با پیروزی برابر والنسیا در میان 5 سرمربی برتر تاریخ لالیگا قرار گرفت. 
به گزارش موندو دپورتیوو، پس از پیروزی ۳ بر یک اتلتیکومادرید مقابل والنسیا، دیگو پابلو سیمئونه در میان 5 سرمربی برتر تاریخ لالیگا با بیشترین برد قرار گرفت. سرمربی آرژانتینی ۲۱۳ بار توانسته با اتلتیکو پیروز شود. او در این زمینه با ارنستو والورده برابر شد. 
سیمئونه پیش روی خود سرمربیان بزرگی را می‌بیند و چالش بعدی‌اش رسیدن به رکورد فردیناند دائوئیک خواهد بود. سرمربی اهل چکسلواکی سابق که پس از موفقیت با تیم ‌ملی مجارستان در اواخر دهه ۴۰ به بارسلونا رفت و در سال‌های ۵۰ تا ۵۴ هدایت این تیم را بر عهده گرفت. در این مدت ۲ لالیگا را فتح کرد و توانست ۲۳۴ برد کسب کند. او سپس هدایت آتلتیک‌بیلبائو را بر عهده گرفت و با این تیم هم فاتح لالیگا شد. مقصد بعدی دائوئیک، اتلتیکومادرید بود که ۲ فصل در این تیم حضور داشت و سپس هدایت تیم‌هایی همچون رئال بتیس، سویا و رئال ساراگوسا را بر عهده گرفت. 
 در جایگاه سوم خاویر ایرورتا با ۲۵۹ پیروزی قرار دارد. سرمربی اسپانیایی این رکورد را در دوران حضورش در اویدو، راسینگ سانتاندر و آتلتیک بیلبائو به ثبت رساند اما تاریخ‌سازی‌اش در دپورتیوو لاکرونیا رقم خورد که توانست لالیگا را فتح کند و ۲ بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. 
میگل مونیوس که بیش از ۱۴ سال هدایت رئال‌مادرید را بر عهده داشت با ۳۲۳ پیروزی در رتبه دوم قرار دارد. مونیوس در تیم‌هایی همچون گرانادا، لاس‌پالماس و سویا هم حضور داشت. او توانست ۹ بار در لالیگا قهرمان شود. با این حال هرگز نتوانست به رکورد ۳۴۴ پیروزی لوئیس آراگونس برسد. اسطوره اتلتیکومادرید ابتدا به عنوان بازیکن و سپس سرمربی در 4 دوره هدایت روخی بلانکو را بر عهده گرفت. او همچنین سرمربی رئال بتیس، بارسلونا، اسپانیول و سویا هم شد. دوران خوب آراگونس با حضور در تیم ‌ملی اسپانیا و فتح یورو ۲۰۰۸ به پایان رسید. 
با وجود اینکه سیمئونه در جایگاه پنجم این فهرست قرار دارد اما هیچ‌کدام از سرمربیان درصد بهتری از سرمربی آرژانتینی در کسب پیروزی‌ها به ثبت نرسانده‌اند. سرمربی اتلتیکو در ۶۲ درصد بازی‌ها پیروز بوده؛ ۲۱۳ برد از ۳۴۴ بازی در لالیگا. با فاصله زیاد میگل مونیوس با ۵۳ درصد قرار دارد و سپس دائوئیک و والورده با ۴۸ درصد، سابیو اورتالسا با ۴۵ درصد و ایرورتا با ۴۲ درصد در رتبه‌های بعدی دیده می‌شوند.
***
اظهارات کنته پس از پیروزی در داربی میلان
سرمربی اینتر پس از شکست میلان با رسانه‌ها صحبت کرد و به تحسین بازیکنانش پرداخت. 
اینتر سه‌شنبه‌شب توانست با نتیجه ۲ بر یک میلان را شکست دهد و به نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا صعود کند. آنتونیو کنته پس از این برد شیرین گفت: خوشحالم هدایت تیمی را بر عهده دارم که همه با تمام وجود برای پیراهن آن می‌جنگند. برای دومین سال پیاپی به نیمه‌نهایی صعود کردیم. این بار بویژه به لطف بازیکنانم به دست آمد که از ابتدا تا انتها بازی را خوب پیش‌بینی کردند. 
در دقیقه ۵۸ میلان به دلیل اخراج زلاتان ایبراهیموویچ ۱۰ نفره شد و اینتر پس از این اتفاق گل خورده را جبران کرد و به گل پیروزی هم رسید. سرمربی ایتالیایی اظهار کرد: زمانی که ۲ تیم 11 نفره بودند، موقعیت‌های خوبی داشتیم. بازی عالی‌ای به نمایش گذاشتیم. پیش از اخراج زلاتان نتیجه بازی یک شوخی بود. با این حال توانستیم یک بازگشت خوب داشته باشیم. به اندازه موقعیت‌هایی که ایجاد کردیم نتوانستیم گلزنی کنیم. 
سرمربی اینتر در پایان به تمجید از اریکسن، زننده گل پیروزی تیمش پرداخت و گفت: او می‌تواند به عنوان یک گل‌ساز عمل کند. او بازیکن توانمندی است و خیلی باهوش است. اریکسن بخشی از پروژه ما است و خوشحالم توانست گلزنی کند. من اصرار کردم ضربه آزاد بزند اما او کمی خجالتی است. امیدوارم این گل به او کمک کند. 
***
کشتی‌گیران منتخب ایران راهی اوکراین می‌شوند
تیم منتخب کشتی آزاد و فرنگی کشورمان برای حضور در جام مربیان و کشتی‌گیران برتر اوکراین راهی این کشور خواهد شد.
مسابقات کشتی جام مربیان و کشتی‌گیران برتر اوکراین طی روزهای ۸ تا ۱۰ اسفندماه در شهر کی‌یف برگزار می‌شود که اسامی آزاد و فرنگی‌کاران اعزامی ایران به این تورنمنت به شرح زیر است:
کشتی آزاد:
۵۷ کیلوگرم: علی قلی‌زادگان
۷۰ کیلوگرم: عرفان الهی
۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور
۷۹ کیلوگرم: حمیدرضا زرین‌پیکر
۸۶ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور
۹۲ کیلوگرم: محمدعلی تبار
مربی: یاسر طهماسبی
مدیر فنی: محسن کاوه
کشتی فرنگی:
۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس‌پور
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی
۶۳ کیلوگرم: آرمین محب‌ثابت
۶۷ کیلوگرم: محمد الیاسی و دانیال سهرابی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی و امین کاویانی‌نژاد
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی‌منجزی و امین میرزازاده
مربیان: رسول جزینی، حبیب‌الله اخلاقی و
مرتضی محمدی

Page Generated in 0/0052 sec