printlogo


کد خبر: 229893تاریخ: 1399/11/9 00:00
۹۱ فوتی و ۶۶۰۸ مبتلای جدید کرونا در کشورطی یک شبانه روز
صدای پای پیک چهارم کرونا می‌آید

 با آنکه آمار مبتلایان و قربانی‌های بیماری «کووید-19» در کشور به نسبت ماه‌های گذشته بسیار کم شده است اما مسؤولان و کارشناسان بهداشتی، همچنان تاکید دارند در صورت عادی‌انگاری‌ها و کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان شیوع موج جدید این بیماری در کشور دور از انتظار نیست. به گزارش« وطن امروز»، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز با بیان اینکه مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند. سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر امروز ۸ بهمن و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۶۰۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی شدند که ۶۹۵ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسید. 
وی در ادامه افزود: متاسفانه در طول این مدت زمان، ۹۱ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۷ هزار و ۶۵۱ نفر رسید. لاری با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: در عین حال ۴۰۲۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. لاری همچنین گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۷۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
 
* زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا درآمد
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر زنگ خطر آغاز پیک چهارم این بیماری به صدا درآمده است، گفت: در شرایط فعلی، تنها راه مهار بیماری «کووید-۱۹» واکسیناسیون است اما باید همه دنیا بتدریج واکسینه شوند تا زندگی به حالت عادی بازگردد. دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: اگر قرار باشد با فروکش کردن بیماری، مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیرون بیایند و سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری افزایش یابد که متاسفانه تا حدی این اتفاق رخ داده است، مجددا پیک بعدی را خواهیم داشت که بتدریج و در صورت ادامه عدم رعایت‌ها آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر زنگ خطر آغاز پیک چهارم بیماری به صدا درآمده است، افزود: اشکال همه دنیا این است که با فروکش کردن بیماری، همه فکر می‌کنند بیماری تمام شد و از خانه بیرون می‌آیند، سفر می‌روند و... و مجددا می‌بیینم که همان آش است و همان کاسه. بنابراین فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها اقداماتی است که همچنان باید ادامه یابد. 
محرز تاکید کرد: برگزاری دورهمی و افزایش سفرها، تجمع در مراکز و اماکن عمومی و... همچنان بسیار خطرناک بوده و منجر به بروز امواج بعدی بیماری خواهد شد. وی با بیان اینکه در شرایط فعلی تنها راه مهار بیماری «کووید-۱۹» واکسیناسیون است، گفت: منتها باید همه دنیا بتدریج واکسینه شوند تا زندگی به حالت عادی بازگردد. برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید بتدریج، به نوبت و به ترتیب اولویت‌گذاری، همه افراد واکسینه شوند. به عنوان مثال ابتدا کادر درمان، بعد افراد بالای ۷۰ سال، مبتلایان به بیماران زمینه‌ای و بتدریج همه مردم بر اساس اولویت‌ها واکسینه می‌‌شوند، زیرا واکسن آنقدر نیست که بتوان همه را با هم واکسینه کرد. 
 

Page Generated in 0/0075 sec