printlogo


کد خبر: 229898تاریخ: 1399/11/9 00:00
اخبار

مالکان یک میلیون و ١٥٠ هزار خانه خالی شناسایی شدند
محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی درباره تازه‌ترین آمار از شناسایی خانه‌های خالی اعلام کرد: تاکنون یک‌ میلیون و ۱۵۰ هزار خانه خالی در کشور شناسایی شده و اسامی مالکان آنها در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است. 
***
مشخصات و  ویژگی‌های چک‌های جدید
سخنگوی اجرای قانون جدید چک در تشریح ویژگی‌‌های ظاهری چک‌های جدید و لزوم ثبت آنها در سامانه صیاد بانک مرکزی، گفت: چک‌های جدید، رنگ‌شان متمایز با چک‌های قدیم خواهد بود. چک‌های فعلی صورتی و سبز رنگ هستند، در حالی که چک‌های جدید صورتی و بنفش خواهد بود. آمنه نادعلی‌زاده اظهار داشت: چک‌های جدید با لوگوی بانک‌ها چاپ می‌شوند ولی به لحاظ رنگ و محتوا یکسان‌سازی شده‌اند. 
سخنگوی اجرای قانون جدید چک ادامه داد: چک‌های جدید همچون چک‌های سابق دارای شناسه ۱۶‌ رقمی است، همچنین یک عبارت تاکیدی مبنی بر اینکه فعال‌سازی چک منوط به ثبت آن در سامان صیاد است، روی چک‌های جدید درج شده است. نادعلی‌زاده همچنین گفت: چک‌های جدید یک بارکد ۲ بعدی دارند که گیرنده می‌تواند با اسکن بارکد، وضعیت اعتباری صادرکننده را استعلام کند. وی افزود: چک‌های جدید که از سال ۱۴۰۰ چاپ می‌شوند، باید توسط صادرکنندگان در سامانه صیاد ثبت شوند و گیرنده چک باید از صادرکننده چک بخواهد چک در سامانه صیاد حتما ثبت‌شده باشد و اگر در سامانه صیاد ثبت نشود بانک نمی‌تواند مبلغ آن را پرداخت کند. 
***
تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی ۱۰ ماهه
یک مقام آگاه مالیاتی به فارس گفت: در مجموع ۱۰۲ درصد درآمدهای مالیاتی سال ۹۹ وصول شد که شامل مالیات‌های مستقیم و مالیات ارزش افزوده می‌شود. وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها بر این است بتوان تا پایان امسال درآمد ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی مصوب سال جاری را به طور کامل محقق کرد. این مقام مسؤول مالیاتی درباره وصولی مالیات ارزش افزوده گفت: مصوب مالیات ارزش افزوده حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان است که در ۱۰ ماه ۵۶ هزار میلیارد تومان از این محل به دست آمده است که حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد رقم مصوب آن محقق شده است و تا پایان سال پیش‌بینی‌‌ها بر همین روال خواهد بود. وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رقم ۲۲۵ هزار میلیارد تومان برای درآمدهای مالیاتی مفروض شده که مجلس نظرش حدود ۲۴۷ هزار میلیارد تومان است.
***
۴۰ میلیارد یورو ارز صادراتی  به کشور بازگشت
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت درباره آخرین وضعیت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان اظهار داشت: مسؤولیت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان به وزارت صمت واگذار شده، از این ‌رو بر اساس تحلیلی که از آخرین آمار دریافتی از بانک مرکزی داشته‌ایم که مربوط به صادرات از تاریخ 22/۱/97 تا 31/۵/99 و ایفای تعهدات از 21/۲/97 تا 30/۹/99 می‌شود، کل صادراتی که مشمول ایفای تعهد ارزی بوده، 8/63 میلیارد یورو بود که از این میزان 9/47 میلیارد یورو مربوط به واحدهای تولیدی و 9/15 میلیارد یورو مربوط به واحدهای غیرتولیدی یعنی بازرگانی است؛ از مجموع این صادرات، میزان تعهدات ارزی ۵۸ میلیارد یورو بوده که تا 30/۹/99 ۴۰ میلیارد یورو ارز به چرخه اقتصادی کشور بازگشته
 است. 
احسان قمری افزود: در 8 ماهه گذشته از سال ۹۹ (یعنی از ۳۰ آذر به قبل) میانگین بازگشت ارز ۱۳۰۶ صادرکننده ۹۰ درصد بوده است؛ مجموع تعهدات این گروه 6/18‌میلیارد یورو بود که از این میزان ۱۷ میلیارد یورو ارز به کشور بازگشته است. 
***
گسترش روابط تجاری ایران و عمان با تأکید بر منابع ارزی جدید
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه دیدارهای خود با مقامات عمان، صبح دیروز در نشستی مشترک با رئیس بانک مرکزی عمان طاهر سلیم الامری و وزیر صنعت و تجارت این کشور قیس بن‌محمد الیوسف به بررسی راهکارهای گسترش روابط اقتصادی ۲ کشور پرداخت. در این نشست طرفین درباره افزایش روابط بانکی و تجاری با تاکید بر ظرفیت‌های ۲ کشور با توجه به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با استفاده از منابع جدید ارزی رایزنی کردند. تأکید بر توسعه روابط اقتصادی و بانکی ایران و عمان و تعمیق روابط بانکی و تجاری ۲ کشور باتوجه به شرایط جدید بین‌المللی موضوع اصلی رایزنی‌های عبدالناصر همتی با مقامات عمانی است. 

Page Generated in 0/0058 sec