printlogo


کد خبر: 229918تاریخ: 1399/11/11 00:00
ادای دین تئاتری‌ها به شهدای نیروی انتظامی
شهید «خلیل شیرازی» به تئاتر می‌آید

نمایش «خلیل» به کارگردانی «میلاد جباری‌مولانا» بخشی از زندگی یکی از شهدای نیروی انتظامی را به صحنه تئاتر آورده است و نکته جالب این نمایش حضور خود اعضای یگان ویژه نیروی انتظامی به عنوان بازیگر در این نمایش است. 
به گزارش «وطن امروز»، حسین عالم‌بخش، مدیر پردیس تئاتر تهران درباره شکل‌گیری نمایش «خلیل» که بتازگی در این پردیس روی صحنه رفته است، عنوان کرد: در این دوران کرونایی ما از تولید نمایش و حمایت از تئاترهای دیگر غافل نبودیم. خیلی از گروه‌های نمایشی در پردیس تئاتر تهران تمرین کردند و حتی بخشی از تولیدات خودمان هم به نتیجه رسید و با وجود کمبود بودجه کارها را به صورت مشارکتی جلو بردیم تا زمان مناسب اجرا فرا برسد. یکی از کارهایی که به درخواست یگان ویژه نیروی انتظامی تولید شد نمایش «خلیل» بود. این اثر نمایشی زندگینامه شهید خلیل شیرازی را که از شهدای نیروی انتظامی و کمیته سابق است روایت می‌کند. این نمایش با مشارکت قرارگاه حضرت امیرالمومنین علی(ع) تولید شده و اتفاق بسیار خوبی را رقم زده است. 
مدیر پردیس تئاتر تهران یادآور شد: میلاد جباری‌مولانا نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی است و بقیه عوامل و بازیگران این کار از افراد یگان ویژه نیروی انتظامی هستند. این دوستان تجربه کار تئاتر نداشتند و برای حضور در این اثر نمایشی چندین ماه آموزش بازیگری دیدند. در این نمایش میلاد جباری‌مولانا با ظرافت دهه ۶۰ را به دهه ۹۰ وصل کرده است و رشادت‌هایی را که نیروی انتظامی برای امنیت مردم انجام می‌دهد، به تصویر می‌کشد. تولید این اثر نمایشی چند حسن قابل توجه داشت؛ اول اینکه خود دوستان نیروی انتظامی از دیدن این نمایش استقبال زیادی کردند، چون جانفشانی‌ها و رشادت‌های آنها که در بسیاری مواقع مردم عادی از آنها اطلاعی هم ندارند در قالب یک اثر نمایشی به مخاطبان ارائه می‌شود. مساله دیگر حضور خود اعضای یگان ویژه نیروی انتظامی به عنوان بازیگر در این نمایش بود که اتفاق جذابی را رقم زد. وی در ادامه به مهر گفت: نمایش «خلیل» در جشنواره تئاتر ملی «سنگر» که توسط نیروی انتظامی برگزار می‌شود نیز شرکت کرد و به عنوان اثر برگزیده این جشنواره در حوزه کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی انتخاب شد. ابتدا قرار بود این نمایش به مدت ۲۰ شب در پردیس تئاتر تهران اجرا شود اما به دلیل بحران کرونا مدام برنامه‌ریزی‌های ما با مشکل مواجه می‌شد و اجرا به تأخیر می‌افتاد تا اینکه الان که وضعیت گسترش بیماری تا حدودی بهتر شده است فرصت را غنیمت شمردیم و نمایش را به مدت 3 شب در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن به صحنه بردیم. 

Page Generated in 0/0052 sec