printlogo


کد خبر: 229926تاریخ: 1399/11/11 00:00
اخبار

توقف استقلال در مسجدسلیمان
استقلال در سیزدهمین دیدار خود در لیگ برتر برابر تیم نفت مسجدسلیمان با نتیجه تساوی متوقف شد تا بعد از باخت به سایپا، این بار ۲ امتیاز مهم دیگر را از دست بدهد. در یکی از بازی‌های هفته سیزدهم لیگ برتر استقلال به مصاف نفت مسجدسلیمان رفت که این مسابقه با نتیجه تساوی یک - یک به اتمام رسید. در این بازی که در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار شد، نیما انتظاری در دقیقه ۳۲ کرنر نفت را روی دروازه استقلال ارسال کرد اما سیدحسین حسینی، دروازه‌بان آبی‌ها با اشتباه عجیبی باعث شد این توپ به گل نفت تبدیل شود. وریا غفوری هم در دقیقه ۷۰ گل تساوی را به ثمر رساند. آبی‌های تهران که هفته گذشته برابر سایپا شکست خورده بودند، با این تساوی ۲ امتیاز حساس دیگر را از دست دادند تا ۲۳ امتیازی شوند و صدر جدول را به تیم‌های مدعی دیگر مثل سپاهان و صنعت نفت تعارف بزنند. در دیگر دیدار روز گذشته تیم فوتبال گل‌گهر میهمان سایپای تهران بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود گل‌گهر تمام شد. یونس شاکری (۷۶) با یک ضربه سر دروازه تیم سایپا را باز کرد تا گل‌گهر ۳ امتیاز کامل بازی را بگیرد و ۱۸ امتیازی شود. در این مسابقه مجید علیاری، بازیکن تیم سایپا در دقیقه ۷۰ با دریافت کارت زرد دوم از کوپال ناظمی، داور بازی اخراج شد. 
***
اولین پیروزی ذوب‌آهن
ذوب‌آهن اصفهان در دیداری پرگل که حاشیه‌هایی هم داشت، نساجی مازندران را شکست داد و نخستین برد خود در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را رقم زد. دیدار تیم‌های نساجی مازندران و ذوب‌آهن در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد که طی آن تیم ذوب‌آهن با نتیجه ۳ بر ۲ موفق به شکست میزبان خود شد. 
***
طارمی بیست‌و‌چهارمین بازیکن باارزش لیگ پرتغال
بازی‌های درخشان مهدی طارمی در ترکیب پورتو، علاوه بر تعریف و تمجید رسانه‌های پرتغالی و طرفداران پورتو از این بازیکن، باعث افزایش ارزش این بازیکن در بازار نقل و انتقالات طبق داده‌های سایت ترانسفرمارکت شده است. طارمی که در ابتدا به عنوان یک بازیکن ذخیره تنها برای دقایقی در ترکیب پورتو به بازی می‌رفت، در رقابت‌های لیگ پرتغال مقابل پورتیموننزه از ابتدا در ترکیب پورتو قرار گرفت و موفق به باز کردن دروازه این تیم شد. درخشش ستاره ایرانی اژدهاها باعث جلب توجه هواداران پورتو به پسر بوشهری شد و آنها از سرجیو کونسیسائو درخواست کردند طارمی در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرد. 
گلزنی‌های پیاپی، گرفتن پنالتی و دادن پاس گل، طارمی را به بخش جدایی‌ناپذیر ترکیب اصلی پورتو تبدیل کرد و اثرگذاری این بازیکن در بازی‌های تیمش به حدی است که غیبت او مقابل اسپورتینگ لیسبون، منجر به شکست آبی و سفیدهای بندر شد. این نخستین شکست پورتو از زمانی بوده است که طارمی به صورت ثابت برای این تیم به میدان رفته بود. 12 پیروزی و تنها یک تساوی حاصل عملکرد پورتو بوده، هر گاه طارمی از ابتدا در ترکیب این تیم به میدان رفته است. 
عملکرد خوب مهدی طارمی باعث شده است ارزش او در سایت ترانسفرمارکت نیز بیشتر شود. ارزش او نسبت به قبل از زمان پیوستن به پورتو، 2 میلیون یورو افزایش پیدا کرده و به عدد 12 میلیون یورو رسیده است که طارمی را در رده بیست‌و‌چهارمین بازیکن ارزشمند لیگ پرتغال قرار داده است. 
قیمت مهدی طارمی، همچنین او را به عنوان هشتمین بازیکن ارزشمند پورتو و هفتصد و بیستمین بازیکن گران‌قیمت دنیای فوتبال قرار داده است. در حال حاضر خسوس کرونا هم‌تیمی طارمی با ارزش 30 میلیون یورو، گران‌‌ترین بازیکن پورتو و لیگ پرتغال است. نکته جالب اینکه 13 بازیکن گران‌قیمت لیگ پرتغال را بازیکنانی از پورتو با 5 بازیکن و بنفیکا با 8 بازیکن تشکیل داده‌اند. همچنین طارمی پس از سردار آزمون، دومین بازیکن گران‌بهای فوتبال ایران نیز محسوب می‌شود. 
***
اشتباه دخه‌آ جام قهرمانی را از یونایتد می‌گیرد؟
۲ اشتباه بزرگ از داوید دخه‌آ باعث شد منچستریونایتد شکست سختی برابر تیم قعرنشین شفیلد‌یونایتد متحمل شود. به گزارش ساکرنت، منچستریونایتد که می‌توانست با برتری در دیدار مقابل شفیلدیونایتد یکی از تیم‌های پایین جدول به صدر جدول لیگ برتر انگلیس برسد در خانه ۲ بر یک شکست خورد. هری مگوایر تنها گل شیاطین سرخ را به ثمر رساند. داوید دخه‌آ، دروازه‌بان اسپانیایی که چند فصلی است دچار افت شده، در این دیدار روی هر 2 گل حریف مقصر بود و باعث شد شفیلد براحتی ۳ امتیاز خارج از خانه را به دست آورد. این نتیجه باعث شد منچسترسیتی در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بماند و یونایتد فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست بدهد. با توجه به حساسیت بالای لیگ برتر، این دو اشتباه از دخه‌آ و از دست دادن ۳ امتیاز خانگی می‌تواند در پایان فصل منجر به از دست رفتن قهرمانی یونایتد شود. 
هری مگوایر، مدافع تیم ملی فوتبال انگلیس و منچستریونایتد نیز به انتقاد از عملکرد بازیکنان تیمش پرداخت و عنوان کرد آنها ۲ گل را به حریف هدیه دادند. منچستریونایتد در بازی بعدی خود باید در زمین آرسنال به میدان برود. در دیدار رفت یونایتد مقابل حریف خود شکست خورده بود. 

Page Generated in 0/0055 sec