printlogo


کد خبر: 229935تاریخ: 1399/11/11 00:00
اخبار

۱۷ مصدوم در تصادف اتوبوس در اتوبان تهران- قم
برخورد یک دستگاه اتوبوس با گاردریل در اتوبان تهران- قم و واژگونی آن، 17 مصدوم برجا گذاشت.  
پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران در گفت‌و‌گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ١٣:۴٨ دقیقه امروز (جمعه) یک مورد حادثه تصادف اتوبوس با گاردریل به سامانه ١١۵ سازمان اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله تکنیسین‌های اورژانس به محل حادثه واقع در اتوبان تهران- قم، بعد از فرودگاه امام خمینی اعزام شدند.  
وی با بیان اینکه 7 اتوبوس آمبولانس، 5 امداد هوایی و 5 آمبولانس در صحنه حاضر شدند، گفت: این حادثه ١٧ مصدوم داشته است. 
همچنین شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز درباره این حادثه گفت: حدود ساعت 14 در جاده قم بعد از پمب‌بنزین حسن‌آباد این حادثه رخ داد و عملیات امدادرسانی تا چند ساعت بعد نیز ادامه داشت.
***
پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
رئیس سازمان بهزیستی درباره جزئیات پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو و ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای معلول، توضیحاتی ارائه کرد. 
وحید قبادی‌دانا درباره پرداخت مستمری به خانواده‌های چند قلو، اظهار کرد: هر خانواده‌ای که دارای فرزند ۳ قلو یا بیشتر باشد، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی خانوار، مستمری ماهانه هر چند ناچیز به آنها پرداخت می‌شود. 
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مبلغ مستمری بر اساس بعد خانوار مشخص می‌شود، گفت: مبلغ مستمری بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، همچنین هر خانواده‌ای که دارای فرزند دوقلو است و در دهک درآمدی یک تا ۳ قرار دارد، مشمول دریافت مستمری ماهانه است. 
قبادی‌دانا درباره آخرین جزئیات ساخت مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول نیز گفت: از سال ۹۴، پروژه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول آغاز شده و از ۱۴ هزار خانواده‌ای که شناسایی شده‌اند، ۱۰ هزار واحد واگذار شده است و در روز‌های آینده در دهه فجر ۱۰ هزار واحد دیگر به خانواده‌های دارای ۲ معلول واگذار خواهد شد و ۴ هزار مسکن دیگر نیز در حال ساخت است و ۴ هزار خانوار دیگر علاوه بر آن ۱۴ هزار مورد شناسایی شده‌اند که در سال ۱۴۰۰ برای مسکن آنها اقدام خواهد شد. 
وی درباره مسکن خانواده‌های تک معلول هم، بیان کرد: خانواده‌هایی که دارای یک معلول هستند، تسهیلگری در حوزه مسکن برای آنها انجام می‌شود اما ساخت مسکن نداریم و فقط تسهیلات ساخت به این خانواده‌ها داده می‌شود که این تسهیلات رقم کمی است، چرا که بودجه سازمان بهزیستی در حوزه مسکن در سال ۹۹ فقط ۶۵ میلیارد تومان بوده است. 
رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان از ستاد اجرایی فرمان امام و ۳۶۰ میلیارد تومان کمک از بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن معلولان دریافت کرده‌ایم، از بنیاد مسکن و خیران نیز کمک‌هایی دریافت شده است. 
***
آلودگی هوای تهران در پنجمین روز متوالی
شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد 129 قرار گرفت تا هوای تهران برای پنجمین روز متوالی آلوده باشد. 
شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد 129 قرار گرفت و هوای تهران برای پنجمین روز متوالی برای گروه‌های حساس جامعه آلوده بود. 
همچنین شاخص کیفیت هوا طی 24 ساعت گذشته به‌ طور میانگین بر روی عدد 146‌ قرار داشت و هوای تهران آلوده بود. 
تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا 15 روز هوای پاک، 190 روز هوای قابل قبول، 95 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 15 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. 
این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت 25 روز هوای پاک، 211 روز هوای قابل قبول، ‌90 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 11 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. 

Page Generated in 0/0047 sec