printlogo


کد خبر: 229947تاریخ: 1399/11/11 00:00
اخبار

خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم
سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: اگر کوچک‌ترین خطایی از رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی ببینیم، هم پایگاه‌های موشکی را که آنها می‌گویند برای حمله به ایران طرح‌ریزی کرده‌اند می‌زنیم و هم در کمترین زمان ممکن حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد. 
سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی تهدیدات اخیر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را جنگ روانی دانست و تاکید کرد: آنها هنوز قدرت و اقتدار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را درک نکرده‌اند. شکارچی افزود: تهدیدات رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی جنگ روانی بوده و اگر هم واقعیت باشد واقعا توهم است. وی گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرموده‌اند اگر کوچک‌ترین خطایی از رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی ببینیم، هم پایگاه‌های موشکی را که آنها می‌گویند برای حمله به ایران طرح‌ریزی کرده‌اند می‌زنیم و هم در کمترین زمان ممکن حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد. سردار شکارچی تاکید کرد: آنها از توانمندی جمهوری اسلامی اطلاعی ندارند؛ توانمندی‌هایی که هنوز آشکار نشده‌اند و بخشی از آن در این رزمایش‌ها آشکار شد، که با آن توانمندی در کمترین زمان ممکن بنا به فرموده مقام معظم رهبری حتما تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد. آنها در صورت خطا فروپاشی خودشان را می‌بینند و در واقع زمان‌بندی فروپاشی خود را به جلو خواهند آورد. وی افزود: رژیم صهیونیستی به چیزی کمتر از فروپاشی نباید فکر کند و نباید بگوید در آینده چه طرحی دارد.
***
دیدار ظریف و اردوغان
محمدجواد ظریف در پنجمین سفر منطقه‌ای خود بعدازظهر دیروز در استانبول با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار حضور داشت. ظریف همچنین صبح روز گذشته با همتای ترک خود دیدار و در نشست خبری مشترک با وی اعلام کرد بعدازظهر پس از نماز جمعه با اردوغان دیدار خواهد کرد. وزیر امور خارجه عنوان کرد منتظر سفر اردوغان به تهران برای شرکت در نشست عالی راهبردی ۲ کشور و همچنین سران کشورهای روند آستانه هستیم. وزیر امور خارجه در ادامه بیان کرد: امروز فرصت‌های ویژه‌ای برای همکاری داریم؛ نه‌تنها در سوریه، بلکه در منطقه قفقاز. امروز صحبت کردیم که به درخواست دوستان افغانستانی، همکاری سه‌جانبه ایران، ترکیه و افغانستان را داشته باشیم. زمینه‌های همکاری برای ما فراوان است و ان‌شاءالله با اتخاذ موضع منطقی‌تر توسط آمریکا، تنها فرصت برای گسترش روابط بین ایران و ترکیه افزون‌تر خواهد بود و قطعا به افزایش روابط ۲ کشور خواهد انجامید.
وی گفت: الان فرصت برای ۶ کشور (ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) فراهم است که بتوانیم در مسیر سازندگی و اتصالات زمینی، انرژی و ریلی با همدیگر همکاری کنیم و امیدوارم این همکاری‌ها به شکلی و با وجود برخی ملاحظاتی که برخی کشورها دارند، شدنی باشد و نسبت به آینده بسیار خوشبین هستم. ظریف پیش از سفر به ترکیه به باکو، مسکو، ایروان و تفلیس هم سفر کرده و با مقامات این کشورها دیدار کرده بود.
***
عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله نظری‌خادم‌الشریعه
در پی کسالت و بستری شدن آیت‌الله نظری‌خادم‌الشریعه، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی جویای حال وی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی کسالت آیت‌الله نظری‌خادم‌الشریعه و بستری شدن ایشان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی جویای حال این عالم پارسا شد و ضمن ابلاغ سلام رهبر انقلاب، برای سلامتی و بهبود ایشان دعا کرد.
***
هر اقدام ناشایست دشمنان پاسخ مخربی دریافت می‌کند
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: همه مرزها به‌وسیله تجهیزات بسیار پیشرفته و با بهره‌برداری از تجهیزات نوین به صورت شبانه‌روزی کنترل می‌شود. امیر محمدحسین دادرس در گفت‌وگو با مهر درباره آمادگی ارتش برای پاسخ به تهدیدات احتمالی که از سوی دشمنان در روزهای اخیر مطرح شده است، گفت: دشمنان بخوبی می‌دانند آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش در چه سطح و کیفیت بالایی قرار دارد. 
وی با بیان اینکه زمانی تهدیدات ظاهر و عملی می‌شوند که آمادگی و قدرت دفاعی در یک کشور وجود نداشته باشد، تاکید کرد: امروز آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ارتش سرافراز و قهرمان در چنان حدی است که هر اقدام ناشایستی رخ دهد پاسخی به‌مراتب بیشتر و مخرب‌تر از اقدام دشمن خواهد داشت. جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش‌های تخصصی ارتش در چند روز اخیر گفت: ما از گذشته و تا به امروز و البته در رزمایش‌ها، این توانمندی در پشتیبانی و پاسخ قاطع به تهدیدات دشمنان را بخوبی نشان داده‌ایم و در این رزمایش‌ها بیان می‌شود که این آمادگی بحمدالله در همه عرصه‌ها در حد بسیار بالایی است. امیر دادرس در بخش دیگری از سخنان خود درباره امنیت مرزهای کشور نیز گفت: وضعیت امنیت در مرزها بسیار عالی است و شرایط امنیت همانند تهران و دیگر شهرهاست. همه مرزها به‌وسیله تجهیزات بسیار پیشرفته و با بهره‌برداری از تجهیزات نوین به صورت شبانه‌‌روزی کنترل می‌شود. 

Page Generated in 0/0056 sec