printlogo


کد خبر: 229966تاریخ: 1399/11/12 00:00
«محمدعلی الحوثی» از نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل خواست با سفر به یمن از نزدیک در جریان اوضاع اسفبار انسانی این کشور ناشی از تجاوز سعودی قرار بگیرند
خطر وقوع بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در یمن

گروه بین‌الملل: در شرایطی که جنگ یمن کمتر از ۲ ماه دیگر وارد هفتمین سال خود می‌شود، اوضاع غیرنظامیان در این کشور در وضعیت فاجعه‌آمیزی است. این در شرایطی است که محاصره دریایی و هوایی یمن با حمایت آمریکا همچنان توسط ائتلاف سعودی پابرجاست؛ مساله‌ای که اگر برای آن چاره‌اندیشی نشود، منجر به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی خواهد شد. 
 
* فاجعه انسانی در یمن
به گزارش «وطن امروز» به نقل از شبکه خبری المسیره، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن دیروز از نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل دعوت کرد به کشورش سفر کنند تا از نزدیک در جریان اوضاع اسفبار یمن و بحران انسانی این کشور ناشی از ادامه حملات ائتلاف سعودی قرار بگیرند. الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «از نمایندگان شورای امنیت می‌خواهم به جمهوری یمن سفر کرده و اوضاع فاجعه‌بار آن را که به حد بزرگ‌ترین فاجعه انسانی رسیده است، ملاحظه کنند و به نقش انسانی خود برای مقابله با گرسنگی، محاصره و تحریم عمل کرده و به سخنان کارمندانی که ائتلاف متجاوز مانع پرداخت حقوق آنها شده، گوش فرا‌دهند». سازمان حامی حقوق زنان و کودکان «انتصاف» یمن بتازگی اعلام کرده ۱۳ هزار و ۸۸ کودک و زن در این کشور در حملات ائتلاف سعودی به این کشور شهید و زخمی شده‌اند. این سازمان حقوق بشری در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد از مارس ۲۰۱۵ تاکنون ۳ هزار و ۷۹۸ کودک و ۲ هزار و ۳۹۲ زن در بمباران‌های ائتلاف سعودی به یمن جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش، در مدت یادشده 4 هزار و ۸۹ کودک و ۲ هزار و ۸۰۰ زن نیز زخمی شده‌اند. افزایش شمار تلفات غیرنظامیان یمنی در شرایطی است که شهر بندری الحدیده که طبق توافق قبلی جزو مناطق آتش‌بس در نظر گرفته شده، ظرف ۲ روز اخیر بیش از 400 مرتبه هدف حملات ائتلاف سعودی واقع شده است. این ائتلاف همچنین با محاصره بندر الحدیده، مانع رسیدن کمک‌های غذایی، بهداشتی و نیازهای مردم یمن شده است. 
 
* تحولات میدانی یمن
آخرین اخبار از جبهه‌ها و تحولات میدانی یمن حاکی از تداوم درگیری مقاومت یمن با نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه شرق صرواح و مدغل است. در استان الحدیده نیروهای ائتلاف سعودی طی 2 روز گذشته بیش از 400 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند. در عدن در جنوب یمن نیروهای تحت حمایت امارات با عنوان نیروهای حزام‌الامنی و مسلحان طرفدار نیروهای منصورهادی (تحت حمایت عربستان) درگیری مسلحانه داشتند. در شمال و مرکز یمن نیز جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۶ بار مناطق الظاهر و ۳ بار مناطق کتاف در استان صعده، ۵ بار منطقه صرواح و ۴ بار منطقه مدغل در استان مأرب و یک بار منطقه خب‌والشعف در استان الجوف را بمباران کردند.
 
* استقبال انصارالله از تصمیم ایتالیا درباره یمن
 جنبش انصارالله یمن از تصمیم ایتالیا برای توقف فروش تسلیحات به کشورهای متجاوز به این کشور استقبال کرد. در بیانیه جنبش انصارالله یمن آمده است: «تصمیم ایتالیا برای توقف فروش سلاح به کشورهایی که تجاوز به یمن را به پیش می‌برند، گامی مثبت در راستای حمایت از غیرنظامیان و روند صلح است». شبکه الجزیره گزارش داد دولت ایتالیا جمعه یک مجوز فروش بمب و موشک به امارات عربی متحده و عربستان سعودی را باطل کرد و از صدور مجوزهای فروش سلاح جدید به ائتلاف سعودی خودداری خواهد کرد.

Page Generated in 0/0057 sec