printlogo


کد خبر: 229981تاریخ: 1399/11/12 00:00
اخبار

فرماندار تهران:
طرح زیست شبانه در شرایط کرونایی معنا ندارد
فرماندار تهران با تاکید بر اینکه زیست شبانه در تهران با وجود کرونا معنا ندارد، بررسی این طرح را منوط به اتمام وضعیت کرونا در تهران دانست. عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح طرح تصویب شده در دویست‌و‌شصت‌و‌هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «شهر بیدار» که به موضوع زیست شبانه در تهران مرتبط است، گفت: طرح شبانه در شرایط وجود کرونا و منع تردد از ساعت 21 معنا ندارد. وی درباره بررسی این طرح برای کل ایام سال و بعد از شرایط کرونا نیز گفت: تا شرایط کرونایی ادامه دارد با چنین طرحی مخالفت می‌کنیم، در حقیقت طرحی برای زیست شبانه بررسی و تصویب نخواهد شد مگر بعد از اتمام کرونا. ارسال چنین طرحی از سوی شورا بعد از کرونا باید مراحل خود را طی کند. همچنین محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران روز سه‌شنبه هفتم بهمن‌ماه درباره بررسی دوباره طرح زیست شبانه در شورا گفته بود: بر اساس مصوبات، چند نقطه در شهر که دچار شب مردگی هستند، انتخاب شدند و بیشتر اهداف فرهنگی در این موضوع پیگیری می‌شود تا از این طریق کسانی که دیر می‌خوابند بتوانند از این فضاها استفاده کنند و بتوانند عمده وقت خود را با خانواده بگذرانند. 
***
کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط ۳ و ۴
مدیرعامل متروی تهران گفت: با بهره‌برداری از پایانه‌های جدید در سال ۱۴۰۰، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خطوط ۳ و ۴ فراهم می‌شود. علی امام گفت: پایانه‌ها و پارکینگ‌ها نه‌تنها اماکنی الزامی برای سرویس‌ها و تعمیرات دوره‌ای واگن‌ها هستند، بلکه باعث کاهش سرفاصله حرکتی قطارها می‌شوند. در حال حاضر به دلیل عدم تکمیل و راه‌اندازی پایانه‌های خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ تمام بار تعمیرات و نگهداری قطارهای این خطوط در دو پایانه فتح‌آباد و صادقیه متمرکز شده است و این پایانه‌ها بیش از ظرفیت طراحی‌شده خود در حال استفاده هستند. به همین دلیل در سال‌های اخیر، مجددا پرونده احداث پایانه‌های خطوط را بازگشایی کردیم تا این پیش‌نیاز اساسی برای فراهم شدن امکان تداوم سطح کنونی خدمت‌رسانی به مسافران مترو فراهم شود. 
***
رئیس بنیاد شهید مطرح کرد
صدور حکم شهادت برای نیمی از پرونده‌های شهدای سلامت
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا امروز ۲۴۱ پرونده شهدای سلامت در اختیار کمیته ملی قرار گرفته و کارهای مربوط به ۵۰ درصد این پرونده‌‌ها تکمیل و حکم شهید برای آنها صادر شده است. به گزارش مهر، سعید اوحدی با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از مادران و همسران شهدا گفت: در این مراسم معنویت خاصی موج می‌زد و دیدار این مادران بزرگوار برای همه ما بسیار ارزشمند بود. اوحدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جمعا ۱۳۵ هزار نفر از پدران و مادران معظم شهدا در قید حیات هستند، افزود: این خانواده‌های معزز نیازی به هیچ‌کدام از ما ندارند و در واقع ما نیازمند آنان هستیم و از خدا می‌خواهیم که در مسیر رشد و کمال از آنان درس بگیریم. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع شهدای سلامت گفت: پرونده‌های این عزیزان در کمیته‌های استانی جمع‌آوری و به کمیته ملی ارسال می‌شود که تا امروز ۲۴۱ پرونده در اختیار کمیته ملی قرار گرفته و کارهای مربوط به ۵۰ درصد این پرونده‌ها تکمیل و حکم شهید برای آنها صادر شده است. 
***
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خبر داد
میزبانی تهران از نشست بین‌المللی ولایت اجتماعی زن
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور یکی از برنامه‌های بسیج در دهه مبارک فجر و هفته بزرگداشت مقام زن را برگزاری نشست بین‌المللی تبیین ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی عنوان کرد. به گزارش ایرنا، مینا بیابانی در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های دهه فجر، هفته بزرگداشت مقام زن و میلاد حضرت‌زهرا(س) و نخستین نشست بین‌المللی تبیین ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌هایی که در این ایام مبارک به مرحله اجرا می‌رسد به صورت ملی و محله‌ای در سطح پایگاه‌های بسیج و با محوریت خواهران بسیجی برگزار می‌شود. بیابانی با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین برنامه‌ها ما در این ایام نخستین نشست بین‌المللی تبیین ولایت اجتماعی زن بر مبنای سبک زندگی فاطمی است، گفت: چشم‌انداز ما از برگزاری این نشست، برگزاری کنگره بین‌المللی ولایت اجتماعی زن طی ۲ سال آینده است. وی افزود: همزمان با دهه فجر و هفته بزرگداشت زن و مادر در سراسر کشور، بسیج زنان استانی هم نظیر نشست تبیین ولایت اجتماعی زن را در سطح استانی برگزار خواهند کرد و پیرامون مساله حوزه زنان به طرح گفت‌وگو خواهند پرداخت. 
***
«اختلال سیستم صوتی یک سازمان‌» علت صدای آژیر در غرب تهران
معاون امنیتی استانداری تهران گفت: اختلال در سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها، علت شنیده شدن صدای آژیر در غرب تهران بود. حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح انتشار اخباری مبنی بر شنیده شدن صدایی همانند آژیر در غرب تهران که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها در شهرک آزمایش دچار اختلال شده بود که همین موضوع موجب شنیده شدن این صدا در آن منطقه شده است. وی درباره برخی اخبار درباره لندینگ پرواز ترکیش ایر نیز گفت: لندینگ پرواز ترکیش ایر به دلیل شرایط جوی با مشکل مواجه شده بود، لذا این هواپیما به باکو بازگشت اما خوشبختانه مشکل شرایط جوی برطرف شد و پس از آن ۲ پرواز ایران ایر و ماهان به زمین نشست. 

Page Generated in 0/0056 sec