printlogo


کد خبر: 229993تاریخ: 1399/11/12 00:00
اخبار

اعدام رئیس گروه ربایش 5 مرزبان در سراوان
دادگستری کل استان سیستان‌و‌بلوچستان اعلام کرد: بامداد  امروز (دیروز شنبه) حکم مجازات یکی از سرکرده‌های وابسته به گروه جیش‌الظلم در سیستان‌و‌بلوچستان اجرا شد. 
روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان‌و‌بلوچستان اعلام کرد: بامداد امروز (دیروز شنبه) حکم مجازات یکی از سرکرده‌های گروهک وابسته به جیش‌الظلم به نام «جاوید دهقان خلد» معروف به محمد عمر به سبب محاربه از طریق کشیدن سلاح و حمله مسلحانه به ماموران سپاه و عضویت و همکاری با گروهک جیش‌الظلم و جیش‌النصر اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد. 
۱۵ خرداد ۹۴ در پی تحقیقات و اقدامات انجام شده در جهت شناسایی و دستگیری افراد شرور و گروهک‌های تروریستی، متهم «جاوید دهقان خلد» معروف به «محمد عمر» از سرکرده‌های گروهک وابسته به جیش‌الظلم که در ربایش 5 نفر از مرزبانان در سراوان به عنوان رئیس گروه اقدام کرده بود، دستگیر شد. 
پس از تفهیم اتهام اقدام مسلحانه علیه کشور و عضویت و همکاری موثر با گروهک‌های تروریستی، پرونده نامبرده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان ارسال شد. 
دادگاه پس از انجام رسیدگی‌های قضایی نسبت به متهم «جاوید دهقان خلد» اقدام به صدور رأی کرد و بر اساس حکم دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. 
در نهایت، پس از قطعیت حکم در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، «جاوید دهقان خلد» بامداد دیروز در محوطه زندان مجازات شد. تشریفات قانونی پرونده قضایی وی از سال ۹۴ تاکنون طی شده است. 
شرکت در عملیات تروریستی در کوه بیرک ایرانشهر که منجر به شهادت ۲ تن از نیروهای سپاه شد و ربایش ۵ نفر از مرزبانان در سراوان از جمله اقدامات تروریستی این فرد بود. بنا بر این گزارش، در پی وقوع یک حادثه تروریستی در ظهر روز ۲۰ فروردین‌ماه سال ۹۴ دو نفر از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام پایین آمدن از کوه بیرک در کمین تیراندازی تروریست‌ها قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. 
در ماجرای ربایش 5 نفر از مرزبانان کشورمان نیز «جاوید دهقان خلد» در نقش سرکرده تروریست‌ها اقدام کرد؛ در جریان این ماجرا، یکی از مرزبانان کشورمان به نام «جمشید دانایی‌فر» که در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ به همراه ۴ سرباز دیگر در منطقه مرزی نگور چابهار توسط اشرار منطقه ربوده شده بود، توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.
***
تماس «راب ‌مالی» با مقام‌های تروئیکای اروپا درباره برجام
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه 3 کشور اروپایی عضو برجام در رابطه با جمع‌بندی آنها درباره توافق با ایران گفت‌وگو کرد. 
به گزارش فارس، «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پنجشنبه با مقام‌هایی از کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس صحبت کرد تا با اعضای اروپایی برجام درباره دیدگاه‌شان نسبت به این توافق رایزنی کند. 
خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت، یک دپیلمات اروپایی که از این تماس‌ها مطلع بوده درباره گفت‌وگوی راب مالی با مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس گفت: «این [تماس‌ها] برای جمع‌بندی پرونده و ارزیابی وضعیت فکری ما بوده است».
یک منبع دیگر که از این تماس‌ها مطلع بوده، انجام این گفت‌وگو را تایید کرد اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد. 
وزارت خارجه آمریکا شامگاه دیروز در بیانیه‌ای درباره انتصاب راب مالی به عنوان نماینده آمریکا در امور ایران اعلام کرد: «بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) در حال ایجاد تیمی از کارشناسان با دیدگاه‌های متنوع است که رهبری این تیم بر عهده «راب مالی» به عنوان نماینده ویژه ما در امور ایران است که در مذاکرات قبلی درباره محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران مشارکت داشته و وزیر خارجه اطمینان دارد که وی و تیمش قادر خواهند بود یک بار دیگر این کار را انجام دهند».
***
برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات خردادماه 1400 اعلام شد
معاون سیاسی - اجتماعی استاندار تهران مشروح برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 1400 را اعلام کرد. 
شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی - اجتماعی استاندار تهران با اشاره به تاریخ تشکیل ستاد انتخابات کشور و هیات اجرایی انتخابات 1400 اظهار داشت: براساس اطلاعیه، در تاریخ 11 اسفندماه ستاد انتخابات کشور تشکیل می‌شود. معاون سیاسی -  اجتماعی استانداری تهران گفت: هیات اجرایی انتخابات 1400 شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 19 اسفندماه، هیات اجرایی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در تاریخ 8 فروردین‌ماه 1400 و هیات اجرایی انتخابات 1400ریاست‌جمهوری در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه تشکیل می‌شود. 
بر اساس زمان‌بندی تعیین شده، مجموع زمان و فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه 1400، 39 روز تعیین شده است که بر این اساس پس از تشکیل هیات اجرایی مرکزی در 11 اسفندماه 99، هیات‌های اجرایی در تاریخ 21 تا 23 اردیبهشت‌ماه 1400 با مهلت 3 روز، ثبت‌نام از تاریخ 21 لغایت 25 اردیبهشت‌ماه با مهلت 5 روز، انتشار اسامی نهایی 5 و 6 خردادماه 1400 به مدت ۲ روز و تبلیغات از تاریخ 7 لغایت 26 خردادماه 1400 به مدت 20 روز در نظر گرفته شده است. 27 خردادماه 1400 ممنوعیت تبلیغات و 28 خردادماه نیز روز اخذ رای اعلام شده است. 

Page Generated in 0/0057 sec