printlogo


کد خبر: 230007تاریخ: 1399/11/13 00:00
دبیر جشنواره تئاتر فجر:
جشنواره جریان حیاتی تئاتر ایران است

دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت: تئاتر مانند بقیه فعالیت‌های اجتماعی و به‌زعم من مهم‌تر از سایر فعالیت‌های اجتماعی باید همراه زندگی باشد. 
به گزارش «وطن امروز»، حسین مسافر‌آستانه، دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره پذیرش این مسؤولیت در این شرایط سخت گفت: من در دوره‌‌ای مسؤولیتی را در تئاتر پذیرفتم که برای آن، بویژه جشنواره سی‌و‌نهم تئاتر فجر، احساس خطر کردم و بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادم، متوجه شدم اشتیاقی از سوی دیگران برای پذیرفتن این مسؤولیت وجود ندارد. 
مسافرآستانه افزود: جریان جشنواره تئاتر فجر جریانی حیاتی برای تئاتر ایران است و من نیز هر جایی مسؤولیتی را پذیرفتم برای خدمت به تئاتر بوده است چون معتقدم تئاتر متعادل‌کننده تربیت اجتماعی و افکار اجتماعی است و از افراط و تفریط فرهنگی جلوگیری می‌کند؛ تئاتر ارتقای آگاهی به همراه دارد. 
دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره تئاتر فجر در ادامه به مهر گفت: تئاتر مانند بقیه فعالیت‌های اجتماعی و به‌زعم من مهم‌تر از سایر فعالیت‌های اجتماعی باید همراه زندگی باشد و ما می‌خواهیم زندگی را از این همراهی به قصد سخت شدن شرایط محروم کنیم. این در حالی است که شرایط برای تمام کنش‌های اجتماعی سخت شده است و سینما و تئاتر باید با تطبیق همین شرایط فعالیت کنند. گمان بر این بود که جشنواره سی‌و‌نهم با کمبود اثر مواجه خواهد شد، زیرا تئاتری‌ها در شرایط کرونایی فعالیت نکرده بودند اما با درخواست‌های بسیار متعددی برای حضور در جشنواره یعنی بیش از ۲۰۰ درخواست و اثر مواجه شدیم. 
مسافرآستانه ادامه داد: اگر دولت‌ها و مدیران فرهنگی مختلف استراتژی برنامه‌ریزی لازم را برای پیشبرد امور فرهنگی ندارند، ما به‌عنوان جامعه تئاتری نباید اجازه دهیم نبود این برنامه‌ریزی از سوی دولت‌ها و مدیران فرهنگی به آن جریان تئاتری لطمه بزند. وظیفه جامعه هنری این است که اگر رسالتی از بالا برایش تعریف نشده، خودش باید رسالت را بر عهده بگیرد. 

Page Generated in 0/0055 sec