printlogo


کد خبر: 230015تاریخ: 1399/11/13 00:00
به بهانه کارهای محیرالعقول این روزهای سرمربیان لیگ برتری
اختراع تاکتیک‌های عجیب

مهران نیاکان: مدیر رسانه‌ای پیکان از اهواز فیلم و عکس‌هایی فرستاد که تماشا کردنش زجرآور بود؛ جواد لالیگایی و اضافه کردن عرض زمین و گل کردن محوطه چمن بیرونی زمین؟
همین شنبه صبح بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه استقلال بابت حضور یکی از اراذل و اوباش سطح یک تهران در تمرین این تیم توضیح خواست اما با اتفاقی که عصر شنبه در اهواز افتاد، کمیته انضباطی باید بی‌خیال پیگیری ماجرای استقلال شود. وقتی تیمی که سرمربی‌اش جواد نکونام، کاپیتان لالیگایی تیم‌ملی فوتبال ایران است، برای خلع سلاح کردن حریف، دست به بزرگ کردن عرض زمین می‌زند، دیگر ایراد گرفتن از حضور آن فرد بدنام و جامعه‌ستیز در تمرین استقلال بی‌معنی است. اصلا بد نیست به محمود فکری پیشنهاد کنیم حالا که حضور این فرد تبهکار و تهدید او جواب نداد و مهدی قائدی به نفت مسجدسلیمان گل نزد، یک فرد بدنام دیگر را به تمرین دعوت کند تا بچه‌ها از ترس‌شان، به تمام تیم‌ها 4 تا و 5 تا گل بزنند! خارج از شوخی، این چه کاری بود که فولاد در اهواز انجام داد؟ در اینکه کار مهدی تارتار و دل بستن او به پرتاب اوت بلند نادر محمدی با شعار روز اول او که وقتی سرمربی پیکان شد می‌گفت من دنبال فوتبال مالکانه هستم در تضاد کامل است، شکی نیست و بارها و بارها گفته‌اند و نوشته‌ایم این سبک بازی پیکان که اتفاقا بدآموزی هم دارد، باعث کاهش سطح کیفی رقابت‌های لیگ برتر می‌شود. فوتبال راگبی نیست که با دست بازی شود اما اینها دلیل نمی‌شود تیمی برای خلع سلاح حریف خود، 10 متر عرض زمین را اضافه و محوطه بیرونی چمن را گل‌‌آلود کند. 
 دوست نداریم باور کنیم فولادی‌ها این کار را برای بازی با پیکان انجام داده‌اند. دوست داریم به خودمان بقبولانیم زمین فولاد از اول همین قدری بوده و این همه تیم و مربی و ناظر و داور که از قبل به اهواز رفته بودند متوجه این عرض اضافه نشدند اما متاسفانه در فیلمی که مدیر رسانه‌ای پیکان از اهواز فرستاد، جای خط‌کشی‌های قبلی زمین نمایان است. جای خط‌های قبلی پاک نشده بود و از راه دور هم می‌شد دید خط اصلی کجای زمین بوده و از هر طرف چند متر به عرض زمین اضافه شده است. 
دوست داریم همان‌طور که دفعه قبل وقتی روز بازی پخش مستقیم فولاد، یک نفر داخل دروازه زمین اهواز محتوای یک بطری آب معدنی را خالی کرد و فولادی‌ها به جادو کردن یا باطل کردن طلسم متهم شدند و باشگاه مدعی شد این شخص تدارکاتچی بوده و سرخود این کار را انجام داده، این بار هم باشگاه اعلام کند تدارکاتچی فولاد بدون اطلاع جواد نکونام از هر طرف چند متر عرض زمین اهواز را بزرگ کرده تا تصورات ما از جواد لالیگایی اینگونه به هم نریزد. 
 مگر مربی لالیگایی، زمین را بزرگ و کوچک می‌کند؟ در کدام فصل از لالیگا که جواد سال‌ها آنجا بازی کرد و فخر فوتبال ایران در اسپانیا شد، زمین بزرگ و کوچک کردند که ما ندیدیم و نشنیدیم؟
از صمیم قلب امیدواریم همان‌طور که سعید آذری می‌گوید اتفاقی که در اهواز افتاد مشکوک است، گل کردن گوشه‌های زمین بدون اطلاع جواد نکونام بوده باشد و عریض کردن زمین هم به خاطر مطابقت با استاندارد آسیایی!
 دوستان، برادران، جواد جان نکونام، محمود خان فکری! شما کاپیتان‌های تیم‌ ملی بودید، به حرمت آن بازوبند که محمود کمتر از همه (یک بازی، همان بازی خداحافظی‌اش) و جواد بیشتر از همه به دست بست، باورهای ما را به خاک و خون نکشید. آن فرد معلوم‌الحال با آن همه سابقه شرارت و زندان چه دخلی به استقلال دارد؟ زمین بزرگ و کوچک کردن چه کاری است؟ حرف‌های‌مان با مهدی تارتار هم بماند به وقتش، تا یک روز چشم در چشم ایشان بنشینیم و بگوییم برادر! با اوت دستی و فوتبالدستی می‌خواهی در آینده سرمربی پرسپولیس شوی؟
***
[آذری: شهامت عذرخواهی داریم]
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان ضمن عذرخواهی از اتفاقات رخ داده پیش از بازی با پیکان در لیگ برتر فوتبال گفت: مسؤولیت این اتفاق را می‌پذیرم و امیدوارم دیگر شاهد آن نباشیم. 
سعید آذری درباره اتفاقات رخ داده در بازی فولاد خوزستان مقابل پیکان و عریض شدن زمین مسابقه گفت: به محض اینکه متوجه شدیم باید با العین امارات در آسیا بازی کنیم، برداشت‌مان این بود عرض زمین را ۷۵ متر کنیم. قرار نبود در این بازی چنین کاری کنیم. قرار بود ابتدا چند بازی تمرینی انجام بدهیم. وقتی ناظر بازی این موضوع را به ما اعلام کرد، گفتیم عرض زمین را به اندازه قبل بازگردانند. 
مدیرعامل باشگاه فولاد ادامه داد: وظیفه‌ام است به خاطر اشتباهی که مجموعه ما مرتکب شده است، عذرخواهی کنم. شهامت عذرخواهی دارم. این پیشنهاد کادر فنی بود که قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا 3-2 مسابقه را با عرض ۷۵ متر بازی کنیم ولی قرار بود این اتفاق ابتدا در بازی‌های تدارکاتی رخ بدهد. با شهامت باید اشتباه‌مان را بپذیریم و از همه عذرخواهی می‌کنم. 
آذری درباره انتقاد مربیان پیکان از اقدام باشگاه فولاد تاکید کرد: وقتی اشتباه می‌کنیم باید بپذیریم. شاید اگر ما هم با این شرایط مواجه می‌شدیم، همین ذهنیت برای‌مان ایجاد می‌شد. بنده موظفم به عنوان مدیر باشگاه عذرخواهی کنم. باز هم تکرار می‌کنم قرار نبود در بازی با پیکان این اتفاق رخ بدهد. از بچه‌های پیکان و مدیرعامل این باشگاه و همچنین هواداران فوتبال که این صحنه‌ها را دیدند، عذرخواهی می‌کنم. مسؤولیت این اتفاق را می‌پذیرم و امیدوارم دیگر  شاهدش نباشیم. 

Page Generated in 0/0045 sec