printlogo


کد خبر: 230017تاریخ: 1399/11/13 00:00
اخبار

جزئیات بیشتر از شرایط میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا
خبرنگار عربستانی جزئیات بیشتری را درباره میزبانی تیم‌های داوطلب برای لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا منتشر کرد.
روزنامه «الاتحاد» امارات در شماره اخیر خود شرایط AFC برای اعطای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ به کشورهای داوطلب را اعلام کرد.
این شرایط جدید شامل حذف «ضرورت داشتن استادیوم‌های مطبوع و خنک» برای میزبانی مسابقات است؛ به این معنا که امکان درخواست میزبانی را تمام فدراسیون‌ها و نه کشورهای خاص خواهند داشت.
الاتحاد بعضی از شروط AFC برای میزبانی را به این شرح برشمرده بود:
- هر کشور حق درخواست میزبانی بیش از یک گروه را دارد.
- هر گروه فقط در یک استادیوم بازی می‌کند.
- اطمینان از تمایل دولت به میزبانی
- اطمینان از فراهم کردن استادیوم‌های کافی برای برگزاری همزمان بازی‌های هفته پایانی
- فراهم کردن زمین تمرین برای هر دو تیم در یک گروه
«سلطان المهوس» خبرنگار عربستانی هم با اشاره به این شروط، موارد دیگری را هم برای میزبانی کشورها مدنظر قرار داده است؛ از جمله اینکه کشورهای میزبان باید کمترین محدودیت‌های سفر یا حداقل شرایط لازم برای قرنطینه را داشته باشند. علاوه بر این، وجود یک شرکت هواپیمایی که بتواند تیم‌های میهمان را منتقل کند.
ضمن اینکه کشورهای میزبان باید از تمام مسؤولان برگزاری و بازیکنان و مربیان به محض رسیدن به آن کشور، 4 روز قبل از شروع مسابقات و در جریان رقابت‌ها به طور مرتب و زیر نظر کمیته پزشکی AFC تست کرونا بگیرند.
***
تغییر ترکیب نامزدهای ریاست فوتبال
انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی ۱۰ اسفند برگزار خواهد شد که 5 نامزد برای نشستن روی صندلی ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اند اما ممکن است فقط ۳ نفر به رای‌گیری برسند!
به گزارش مهر، فدراسیون فوتبال یک ماه پرسروصدا را در پیش خواهد داشت، چرا که قرار است اسامی تایید صلاحیت‌شدگان برای حضور در انتخابات ۱۰ اسفند، بزودی اعلام و تکلیف نهایی ترکیب افرادی که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند مشخص شود. 
برای ریاست ۴ سال آینده این فدراسیون ۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از همان روز نام‌نویسی هم مشخص بود از بین آنها ۵ گزینه برای نشستن روی صندلی ریاست با یکدیگر رقابت خواهند کرد. با این حال هر چه به روزهای پایانی تایید صلاحیت نزدیک می‌شویم، گمانه‌زنی‌ها درباره کمتر شدن این گزینه‌ها بیشتر می‌شود و حالا عنوان شده احتمال اینکه ۲ گزینه دیگر هم از این جمع جدا شوند وجود دارد. هر چند فدراسیون فوتبال هنوز اسامی تایید صلاحیت‌شدگان برای حضور در انتخابات را اعلام نکرده اما خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده ۲ گزینه در لبه تیغ قرار دارند که بنا به دلایلی ممکن است قلم قرمز روی نام آنها کشیده شود. 
علی کریمی، کیومرث هاشمی، حیدر بهاروند، مصطفی آجورلو و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم ۵ گزینه ریاست فدراسیون فوتبال هستند که باید دید تایید صلاحیت کدام‌یک از آنها رسما اعلام خواهد شد تا خود را برای حضور در انتخابات ۱۰ اسفند آماده کنند. 
تصمیم‌گیرندگان برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در حال بررسی همه جوانب هستند تا تغییر در ترکیب نامزدهای ریاست انتخابات فدراسیون را بدون کمترین تبعات و به طور کاملا قانونی پیش ببرند تا مشکلی متوجه فوتبال نشود. 
***
طارمی؛ کارآمدترین مهاجم پورتو از سال ۲۰۱۵
روزنامه پرتغالی از مهدی طارمی به عنوان کارآمدترین مهاجم تیم پورتو از سال ۲۰۱۵ نام برد. 
مهدی طارمی در 7 بازی گذشته خود برای تیم پورتوی پرتغال 7 گل به ثمر رسانده است. در مجموع جام حذفی و لیگ پرتغال، این مهاجم ایرانی در این فصل موفق شده برای پورتو ۱۱ گل به ثمر برساند و به روند خوب سال گذشته خود ادامه بدهد. روزنامه اوجوگوی پرتغال آماری را از تیم پورتو و بازیکنان این تیم منتشر کرده است که بخشی از این گزارش که روی جلد روزنامه هم کار شده، به مهدی طارمی اختصاص دارد. 
طبق اعلام اوجوگو، طارمی کارآمدترین و موثرترین مهاجم پورتو از سال ۲۰۱۵ است. طارمی با عملکرد خوبش نه‌ تنها پورتو را در جمع مدعیان قهرمانی لیگ پرتغال حفظ کرده است، بلکه با 4 گل در جام حذفی، کمک کرده پورتو راهی مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شود. باشگاه پورتو هم یک نظرسنجی برای انتخاب بهترین گل ماه ژانویه انجام داده است که در این نظرسنجی گل مهدی طارمی هم وجود دارد. 

Page Generated in 0/0055 sec