printlogo


کد خبر: 230027تاریخ: 1399/11/13 00:00
اخبار

افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض طرح ترافیک برای سال آینده
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا، افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض طرح ترافیک و افزایش ۵۰ درصدی نرخ عوارض ساختمانی را تصویب کردند. به گزارش ایسنا، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران گفت: نرخ پایه عوارض برای سال آینده از سوی شهرداری ۲۰درصد در نظر گرفته شده بود که کمیسیون‌های تخصصی این نرخ را به ۲۵ درصد افزایش دادند. بر این اساس نرخ پایه عوارض از ۲۸ هزار و ۸۰۰ به ۳۵ هزار تومان افزایش خواهد یافت. وی افزود: افزایش بهای خدمات صدور مجوز تردد نیز از ۲۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافت. در پایان ماده‌های این لایحه اضافه شده است که تبصره‌های این لایحه مطابق با تصویب سال ۹۹ و اصلاحات بعدی به قوت خود باقی است. در این لایحه، مصوبه شماره ۵۶ شورای ترافیک که بر اساس آن، ورود کامیون‌های حمل سوخت و آرد رایگان بوده است، همچنان رایگان در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه در این لایحه ۴۰ درصد به امر نوسازی حمل‌و‌نقل عمومی اختصاص داده شده است، افزود: این رقم هر ساله در نظر گرفته می‌شد اما از سوی شهرداری به سازمان حمل‌و‌نقل عمومی اختصاص نمی‌یافت که در لایحه امسال، سهم ۴۰ درصدی از محل عوارض طرح ترافیک به طور مستقیم به حساب سازمان حمل‌و‌نقل واریز می‌شود. اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با ۱۹ رای موافق با افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض طرح ترافیک برای سال آینده موافقت کردند و همچنین افزایش ۵۰ درصدی نرخ عوارض ساختمانی برای سال آینده نیز به تصویب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید. 
***
دریافت وجه برای «کارنامه» ممنوع
مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دریافت هر گونه وجه با هر عنوان از اولیای دانش‌آموزان برای ارائه کارنامه تخلف محسوب می‌شود. به گزارش ایسنا، محمدحسین کفراشی اظهار کرد: با مجازی شدن آموزش مدارس، هیچ فوق‌برنامه‌ای در مدارس ارائه نشده، بنابراین دریافت وجه از اولیا برای کمک به مدرسه هیچ توجیه قانونی ندارد. وی تأکید کرد: خانواده‌ها در صورت موافقت می‌توانند به ‌صورت اختیاری به مدرسه فرزند خود کمک کنند اما دریافت وجه اجباری غیرقانونی است. مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش افزود: خانواده‌ها در صورت مشاهده می‌توانند به دفاتر رسیدگی به شکایات و تخلفات در ادارات آموزش‌وپرورش مراجعه و موضوع را گزارش کنند یا با ورود به سامانه shekayat.medu.ir شکایت خود را ثبت کنند تا با متخلفان برخورد شود. 
***
فعالیت مشروط تالارها در شهرهای زرد و آبی
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ضمن تشریح پروتکل‌های مربوط به بازگشایی تالارهای پذیرایی، گفت: تالارهای پذیرایی با تعداد محدود نفرات، مجاز به فعالیت هستند؛ به طوری که در مناطق آبی حداکثر تعداد مجاز پذیرش میهمان، ۷۵ و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن است. محسن فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالارهای پذیرایی گفت: به توافق رسیدیم که تالارها با ظرفیت درصدی فعالیت نکنند، زیرا امکان کنترل کد ملی برای تالارها وجود ندارد. از طرفی ممکن است فردی دعوت شود و با همراه اضافه به سالن برود و... پس عملا امکان کنترل کد ملی برای تالارها فراهم نیست و بنابراین احتمال حضور فرد بیمار در تالار پذیرایی وجود دارد. فرهادی تاکید کرد: تالارهای پذیرایی نمی‌توانند صندلی ثابت برای کسی در نظر بگیرند و امکان جابه‌جایی صندلی و افراد وجود دارد، بنابراین تالارهای پذیرایی با تعداد نفرات مجاز به فعالیت هستند؛ یعنی در منطقه آبی حداکثر تعداد مجاز پذیرش میهمان ۷۵ نفر و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن است. وی در ادامه گفت: همچنین طول مراسم در نهایت ظرف مدت ۳ ساعت باید به اتمام برسد. در تالارهایی که فضای باز دارند (باغ تالار) این تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده می‌تواند ۲ برابر شود. 
***
جریمه کرونایی بیش از ۱۱۸ هزار خودرو
نیروی انتظامی از جریمه ١١٨ هزار و ١۶ دستگاه خودرو طی طرح محدودیت تردد شب در روز شنبه خبر داد. به گزارش ایسنا، نیروی انتظامی درباره عملکرد خود در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اعلام کرد روز شنبه ۱۱ بهمن ٣۶٧۶ مأمور خود را برای اجرای این طرح در ۱۹۵۸ نقطه از کشور به کار گرفته است. طبق گزارش‌ها، میزان تردد خودروها در سراسر کشور نسبت به تاریخ مشابه سال قبل ١٩ درصد کاهش یافته. روز شنبه همچنین ماموران از ۶٣٩٩ واحد صنفی بازدید کردند که در پی این بازدیدها ٣٧۶٧ تذکر و ٨٣١ صورتجلسه صادر شده و ١١۵ واحد متخلف نیز پلمب شد. مأموران پلیس به رانندگان ١١ هزار و ٩١٩ دستگاه خودرو نیز تذکر لسانی داده و با جلوگیری از سفر ۶۵۰۰ دستگاه خودروی سواری، راننده و سرنشینان آنها را به مبدا خود بازگرداندند. بر اساس اعلام نیروی انتظامی، تعداد ١١٨ هزار و ١۶ دستگاه خودرو در طرح محدودیت شبانه شنبه‌شب‌ جریمه شدند. همچنین ۶٠۵ دستگاه خودرو نیز در مناطق نارنجی جریمه شدند. 
***
ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت
‎معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ١١٠ دستگاه اتوبوس و تحقق بخش دوم قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در هفته آینده همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد. به گزارش ایسنا، سیدمناف هاشمی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تمام تلاش خود را بر تامین ناوگان اتوبوسرانی از کارخانه‌های تولید داخلی انجام داده است، گفت: تا هفته آینده و همزمان با دهه فجر دومین بخش از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید وارد پایتخت می‌شود. 

Page Generated in 0/0055 sec