printlogo


کد خبر: 230035تاریخ: 1399/11/13 00:00
اخبار

تخم‌مرغ به اندازه کافی عرضه نمی‌شود
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از آغاز طرح نظارتی ایام پایان سال از روز ١١ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در بازار تخم‌مرغ همچنان مشکل کمبود عرضه وجود دارد. محمدی‌پور اظهار کرد: کالاهای هدف در این طرح نظارتی اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایان سال و همچنین نظارت بر قیمت محصولات میوه و تره‌بار، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، آجیل، شیرینی و مواد مرتبط با کرونا مثل محصولات ضدعفونی، دستکش و ماسک است. همچنین بر امور خدماتی مثل حمل‌و‌نقل مسافر، اتوسرویس‌ها و قالیشویی‌ها نظارت ویژه می‌شود و رصد از انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد. وی همچنین از برگزاری ۲۵ گشت یک شکل علاوه بر گشت‌های قبلی در شهر تهران خبر داد و اعلام کرد طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید تا آخر فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. وی همچنین درباره وضعیت بازار تخم‌مرغ به ایسنا گفت: همچنان مشکل کمبود عرضه وجود دارد و هنوز عرضه تخم‌مرغ در تهران به رقم روزانه ۴۰۰ تن که نیاز این استان است نرسیده و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان پشتیبانی امور دام روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن تخم‌مرغ در تهران عرضه می‌کنند. می‌توان گفت همچنان توزیع کمتر از تقاضاست که این موضوع به وزارت جهاد کشاورزی برمی‌گردد و مسؤولیت وزارت صمت فقط نظارت بر بازار است. اگر عرضه به اندازه کافی انجام شود حتما قیمت تنظیم بازار اجرا خواهد شد. بر این اساس، ستاد تنظیم بازار اخیرا برای سومین ‌بار در سال جاری قیمت تخم‌مرغ را افزایش داد و بر این اساس نرخ مصوب هر کیلو تخم‌مرغ در مغازه‌ها برای مصرف‌کننده ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت هر شانه تخم‌مرغ (بدون بسته‌بندی‌های مختلف) هم ۳۲ هزار تومان تعیین شد اما در هفته‌های گذشته قیمت هر شانه تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از 50 هزار تومان هم رسید. در این رابطه وزارت صمت معتقد است تا زمانی که عرضه و تقاضای تخم‌مرغ به تعادل نرسد و وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام روزانه ۴۰۰ تن تخم‌مرغ به قیمت مصوب در تهران عرضه نکنند، قیمت هر شانه تخم‌مرغ به نرخ مصوب یعنی ۳۲ هزار تومان نمی‌رسد. 
***
۳۴۰ مگاوات از خاموشی معابر صرفه‌جویی کردیم
وزیر نیرو درباره خاموشی معابر و صرفه‌جویی برق تصریح کرد: به منظور صرفه‌جویی برق، حدود ۳۴۰ مگاوات از محل معابری که خاموشی آنها ایجاد دردسر و ناامنی نمی‌کرد، وصول شده و این میزان وصول انرژی با خاموشی کامل یا کم کردن حجم چراغ‌ها به دست آمده است. رضا اردکانیان افزود: واحدهای غیرمجاز هم با همراهی مردم شناسایی می‌شوند، جوایزی هم برای این کار در نظر گرفته شده است و نیروی انتظامی هم برخورد می‌کند. وی گفت: طبق آمار، ۲۶۵ مگاوات واحدهای استخراج رمز ارزها خاموش و واحدهای غیرمجاز هم جمع‌آوری شده‌اند. علاوه بر این، در بحث روشنایی معابر هم در اماکنی که ایجاد خطر نمی‌کرد، با کاهش مصرف یا خاموشی، حدود ۳۴۰ مگاوات صرفه‌جویی شده است. وی گفت: مذاکرات با کشور همسایه، ترکمنستان از سر گرفته شده که به نتیجه رسیده و از آنجا برای ناحیه شمالی کشور که به طور معمول گازرسانی به آن همیشه با مشکلاتی مواجه است، برق تامین می‌شود. اردکانیان گفت: امید است این روزهای معدود سرد هم پشت سر گذاشته شده و به وضعیت عادی در تامین برق صنایع و واحدهای تولیدی برگردیم.
***
وجود رانت در اعطای سهمیه ادوات کشاورزی و نهاده‌ها
نماینده مردم ساوه در نشست علنی دیروز مجلس طی تذکری اظهار داشت: در حالی که بخشی از کشاورزان برای دریافت نهاده و سهمیه ادوات کشاورزی نظیر تراکتور و کمباین دچار مشکل هستند، برخی افراد این سهمیه را چندین بار دریافت کرده و در بازار آزاد به فروش می‌‌رسانند. محمد سبزی افزود: در شرایطی که گرانی‌ها و شرایط سخت معیشتی در جامعه حاکم است، حق‌التدریس در آموزش‌و‌پرورش 4 ماه است به تاخیر افتاده و 2 ماه نیز از سال گذشته باقی مانده است و لازم است هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین‌تکلیف شده و این مشکل مرتفع شود. 
***
پرداخت وام ودیعه مسکن به ۱۹۱ هزار مستأجر
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از مشارکت ۳۵۵ هزار مستأجر در طرح وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: تاکنون 9/3 هزار میلیارد تومان وام ودیعه مسکن، به ۱۹۱ هزار مستأجر پرداخت شده است. پروانه اصلانی با اعلام اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان بهمن‌ماه به متقاضیان ادامه خواهد یافت، گفت: با آغاز به کار پرداخت وام ودیعه مسکن حدود ۹۲۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۸۲۸ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند. تعدادی نیز به دلیل کامل نبودن استعلام‌های لازم و همچنین نداشتن مدارک مستدل از دریافت وام ودیعه مسکن جا ماندند. اصلانی ادامه داد: در حال حاضر کسانی که بانک خود را برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن انتخاب کرده‌اند ۳۵۵ هزار نفر هستند و این افراد نیز با پیامک‌هایی که از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی به آنها اعلام شد به بانک‌ها برای دریافت وام مراجعه کردند. به گفته وی، از حدود ۳۵۵ هزار نفری که بانک را برای دریافت تسهیلات وام اجاره مسکن انتخاب کردند، حدود ۲۳۰ هزار نفر در بانک‌ها تشکیل پرونده دادند و ۱۹۱ هزار نفر نیز وام ودیعه مسکن را دریافت کردند که مجموع رقم پرداخت شده طبق تازه‌ترین آمار، 9/3 هزار میلیارد تومان است. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌و‌‌شهرسازی یادآور شد: پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن برای تهران ۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها به ترتیب ۳۰ تا ۱۵ میلیون تومان به ازای هر خانوار مستأجر واجد شرایط است. 

Page Generated in 0/0058 sec