printlogo


کد خبر: 230040تاریخ: 1399/11/13 00:00
اخبار

حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت‌زهرا
همزمان با آغاز ایام‌الله دهه ‌فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح دیروز در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهیدان عالی‌مقام بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰، علو درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در گلزار شهیدان سرافراز حضور یافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران درود فرستادند. 
***
مراسم بزرگداشت فجر 42 در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد
مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، صبح یکشنبه (۱۲ بهمن) در مرقد امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم جمعی از مردم، خانواده‌های شهدا و مسؤولان کشوری و لشکری حضور داشتند و سخنران اصلی مراسم، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران بود. در این مراسم همزمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام(ره) به میهن، نوای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در حرم معمار کبیر انقلاب طنین‌انداز شد. 
***
آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان و دولت افغانستان
هیات طالبان به ریاست ملا برادر که در تهران به سر می‌برد، روز گذشته با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش فارس، ظریف در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه‌شمول با حضور همه اقوام و گروه‌های سیاسی در افغانستان، اظهار داشت: تصمیمات سیاسی نمی‌تواند در خلأ اتفاق بیفتد و تشکیل حکومت همه‌شمول باید در یک فرآیند مشارکتی و با در نظر داشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد. اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان و دولت و دیگر گروه‌های افغانستانی بخش دیگری از صحبت‌های وزیر امور خارجه با طالبان بود. در این ارتباط ظریف تاکید کرد: مردم خوب افغانستان مظلوم واقع شده‌اند، جنگ و اشغال افغانستان لطمات سنگینی به مردم این کشور وارد کرده است، امیدوارم تمام تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم هر چه زودتر به پایان رسد و با برقراری صلح در افغانستان هر چه زودتر بهانه اشغالگران از دست‌شان خارج شود. در ابتدای این دیدار رئیس هیات طالبان گزارشی از روند صلح و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی ارائه و تاکید کرد که روابط ایران و افغانستان همواره روابطی بر بنیاد دوستی و حسن همسایگی بوده و امیدوار است با برقراری صلح و آرامش در افغانستان، روابط ۲ کشور بیش از پیش گسترش یابد. ملا برادر در این ملاقات‌ با اشاره به نقش مخرب داعش در افغانستان و منطقه، از روند گفت‌وگوهای بین‌الافغانی اظهار خشنودی کرد و تشکیل دولتی همه‌شمول با حضور همه اقوام و گروه‌های سیاسی را امری ضروری برای برقراری صلح کامل در افغانستان دانست. 

Page Generated in 0/0047 sec