printlogo


کد خبر: 230052تاریخ: 1399/11/14 00:00
گزارش «وطن امروز» از متن و حاشیه نخستین روز جشنواره فیلم فجر
از سایه سنگین کرونا تا جای خالی انصاریان

عباس اسماعیل‌گل: سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در حالی از عصر روز دوازدهم بهمن‌ماه رسماً کار خود را در برج میلاد و پردیس ملت آغاز کرد که همه چیز تحت تاثیر جو کرونایی جامعه و تمهیدات مسؤولان جشنواره برای اهالی رسانه و مخاطبان قرار گرفته بود. از سوی دیگر 2 فیلم نمایش داده شده در این روز نتوانست نظر مساعد اغلب مخاطبان فجر را به خود جلب کند. در ادامه مروری بر مهم‌ترین اتفاقات رخ‌‌داده در این روز و متن و حاشیه جشنواره فجر و نشست‌های خبری آن خواهیم داشت. 
 
* همه چیز تحت تأثیر کرونا
بدون شک یکی از مهم‌ترین حواشی‌ای که در برپایی روز نخست جشنواره در سالن‌های مخصوص اهالی رسانه و هنرمندان به چشم آمد، مساله عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مخاطبان بود به طوری که تصاویری از ازدحام عکاسان خبری برای ثبت تصاویری از فرش قرمز عوامل فیلم‌ها و شلوغی سالن‌های نمایش حسابی در فضای مجازی سروصدا به پا کرد و بسیاری از کاربران فضای مجازی با بازنشر این تصاویر از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینماهای مخصوص رسانه‌ها ابراز نگرانی ‌کردند. در ادامه هم این مساله منجر به واکنش علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت شد تا مسؤولان برگزاری جشنواره را موظف به پاسخگویی درباره آنچه رخ داده‌، بداند. 
وی در توئیتی عنوان کرد: «تمام ضوابط مثل تمام مشاغل و فضاها به مسؤولان جشنواره ابلاغ شده و متعهد شدند پروتکل‌ها را رعایت کنند. قطعا این تصاویر تخلف از اجرای پروتکل‌هاست و مسؤولان برگزاری جشنواره باید پاسخگو باشند».
اما در روز نخست جشنواره سی‌ونهم 2 فیلم اقتباسی روی پرده رفت؛ فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده که یک اقتباس از کتابی نوشته آلن دوباتن است و همچنین فیلم «بی‌همه چیز» با اقتباس آزاد از نمایشنامه «ملاقات بانوی سالخورده» به قلم محسن قرایی و محمد داوودی به نمایش درآمد که نشست خبری هر 2 فیلم از نکات قابل تاملی برخوردار بود. بدون شک یکی از مهم‌ترین غایبان جشنواره در روز نخست، علی انصاریان بازیگر نقش نخست فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» محسوب می‌شود؛ چهره‌ای که این روزها روی تخت بیمارستان است و با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. امیدواریم این فوتبالیست سابق هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورد.
کاوه صباغ‌زاده در نشست خبری فیلمش گفت: به نظرم این فیلم با مخاطب خود تا اینجا ارتباط برقرار کرده، حداقل این است که گفته‌اند حال ما بعد از تماشای فیلم خوب است؛ این فیلم درباره تحکیم خانواده است. برای آقای انصاریان هم آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم فیلم در اکران عمومی هم موفق باشد. 
اما پرویز پرستویی در نشست خبری فیلم «بی‌همه چیز» درباره تأثیر فعالیت‌های اجتماعی سال‌های اخیرش بر کم‌کاری‌هایش در سینما عنوان کرد: فعالیت‌های اجتماعی من از زمانی شکل گرفت که معضلات اجتماعی توسط مسؤولان دیده نشد و من وظیفه داشتم کمکی کنم. من نگران کم‌کاری خودم در سینما نیستم، این موضوع هم برای امروز نیست؛ به من یاد دادند هر چه کمتر کار کنی بهتر است.

Page Generated in 0/0054 sec