printlogo


کد خبر: 230058تاریخ: 1399/11/14 00:00
چه برنامه‌ای پشت سر نامزدی کوشنر برای صلح نوبل ۲۰۲۱ وجود دارد؟
نقشه برای جانشینی ترامپ

افراط‌گرایان نژادپرست پارلمان نروژ که پشت‌سر انتخاب‌های کمیته صلح نوبل قرار دارند، در اقدامی عجیب تصمیم گرفتند پس از دونالد ترامپ، چهره مورد علاقه‌شان که حالا دچار سقوط سیاسی و بدنامی شده، داماد و مشاور صهیونیست او را نامزد دریافت این جایزه برای سال ۲۰۲۱ کنند. 
جرد کوشنر 40 ساله، همسر ایوانکا ترامپ دختر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید طی 4 سال گذشته نقشی کلیدی در انعقاد توافق‌های سازش موسوم به طرح «آبراهام» میان رژیم صهیونیستی و ۴ پادشاهی عربی داشت و همچنین تحمیل برخی مفاد طرح خیانت‌آمیز اسرائیلی- آمریکایی موسوم به معامله قرن به فلسطینی‌ها و انتقال سفارت ایالات متحده به بیت‌المقدس داشت. 
بر اساس توافق آبراهام، در بازه زمانی اواسط تابستان تا اواخر سال میلادی گذشته، رژیم صهیونیستی و حکام ۴ کشور امارات، بحرین، سودان و مغرب با پشت کردن به آرمان مردم فلسطین توافقی برای عادی‌سازی روابط و همکاری‌های امنیتی امضا کردند. 
همچنین نام «آوی برکوویتز» معاون اسرائیلی کوشنر هم به عنوان طراح توافق ابراهیم برای دریافت جایزه صلح نوبل از سوی «آلن درشویتز» پروفسور یهودی دانشکده حقوق هاروارد مطرح شده است. 
به گزارش هفته‌نامه ویک، درشوویتز که نام کوشنر و برکوویتیز را به کمیته صلح نوبل معرفی کرده، کسی نیست جز وکیل ترامپ در جریان استیضاح اولش در مجلس سنا. 
به نظر می‌رسد علاوه بر حزب دست راستی نروژ، طیفی از نمایندگان پارلمان سوئد هم که تابستان گذشته از نامزدی دونالد ترامپ برای جایزه صلح نوبل 2020 حمایت کرده بودند، پشت سر کمیته معرفی کوشنر و برکوویتز برای نامزدی این جایزه باشند. 
ترامپ توسط احزاب سیاسی نروژی و سوئدی به خاطر نقش‌هایی جداگانه که در توافق سازش میان اعراب و رژیم صهیونیستی و همچنین توافق صلح جنوب بالکان بین صربستان و مقدونیه شمالی داشت، نامزد صلح نوبل 2020 شده بود. این موضوع با انتقاد گسترده بین‌المللی و همچنین در آمریکا و خود اسکاندیناوی مواجه شده و ترامپ به فهرست نامزدهای نهایی که در ماه اکتبر گذشته اعلام شد، راه نیافت. 
حال معرفی کوشنر به عنوان نامزد صلح نوبل در سال جدید میلادی یک تاکتیک مرموز برای جایگزینی ترامپ در جایگاه رهبری جمهوری‌خواهان افراطی به نظر می‌رسد. 
لابی یهودیان آمریکا (آیپک) به دنبال پایان احتمالی عمر سیاسی ترامپ بویژه در صورت استیضاح آتی او، به دنبال آن است تا نزدیک‌ترین چهره ممکن به او را به عنوان رهبر بالقوه طیف اکثریت جمهوری‌خواهان و گروه‌های سفیدبرترپندار و مسیحیان افراطی معرفی کند. چشم‌انداز سیاسی یک جوان یهودی از طبقه حاکم آمریکا که کارگزاری امتحان پس داده برای صهیونیسم جهانی بوده، باعث شده تا آیپک و کنگره جهانی یهود، به حمایت مالی گروه‌های دست راستی پشت‌سر کمیته صلح نوبل معتبر‌سازی کوشنر بپردازند.
***
ترامپ وکلای استیضاح جدید انتخاب کرد 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ۲ وکیل جدید را به گروه وکلای حقوقی خود اضافه کرد تا از او در دادگاه استیضاح که ۹ فوریه (۲۰ بهمن) برگزار می‌شود، دفاع کنند. این در حالی است که روز یکشنبه ۵ نفر از وکلای تیم حقوقی ترامپ به او پشت کردند که البته گفته شد انصراف آنها از ادامه همکاری تصمیمی دوجانبه بوده است. استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان انجام شده و اکنون نوبت سناتورهاست که درباره اتهام او مبنی بر تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه (۱۷ دی) تصمیم‌گیری کنند.

Page Generated in 0/0060 sec