printlogo


کد خبر: 230059تاریخ: 1399/11/14 00:00
دور دنیا

تشدید جنگ قدرت اسرائیلی‌ها
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج نظرسنجی صورت گرفته درباره رویکرد رای‌دهندگان نسبت به انتخابات کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد بر پایه این نظرسنجی اگر امروز انتخابات برگزار شود، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، تنها 30 کرسی کسب خواهد کرد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، وضعیت احزاب دیگر صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی نیز به این شکل است که حزب یش عتید 17 کرسی، حزب «امیدی نو» 14 کرسی، ائتلاف راست‌گرایان «یمینا» 13 کرسی، لیست مشترک عربی 10 کرسی، حزب شاس و یهودیت توراتی هر کدام 8 کرسی، حزب «اسرائیل خانه ما» 7 کرسی، حزب کار 5 کرسی و حزب میرتس و ائتلاف آبی و سفید هر کدام 4 کرسی کسب خواهند کرد. این نتایج حاکی از آن است که در صورت عدم تغییر در وضعیت فعلی و عدم تغییر رویکرد دیگر گروه‌ها، نتانیاهو جایی در کابینه بعدی نخواهد داشت و حزب لیکود شکست سنگینی خواهد خورد. 
***
نیروهای مقاومت پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کردند
منابع فلسطینی از سرنگونی یک هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی در منطقه گذرگاه بیت حانون(ایرز) در شمال نوار غزه خبر دادند. گفته می‌شود طرف‌های امنیتی در نوار غزه این پهپاد را به تصرف خود درآورده‌اند. خبرگزاری فلسطینی «معا» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد نیروهای مقاومت فلسطین توانستند یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را در شمال نوار غزه سرنگون و آن را به جایی امن منتقل کنند. فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از این پهپاد را منتشر کردند. هنوز منابع رسمی در نوار غزه درباره جزئیات این خبر اظهار نظر نکرده‌اند اما ارتش رژیم صهیونیستی رسما سرنگونی این پهپاد را تایید کرد و مدعی شد نگرانی درباره در خطر قرار گرفتن اطلاعات آن وجود ندارد. 
***
واکنش انصارالله به ربودن زنان از سوی مزدوران سعودی در «مأرب»
سخنگوی انصارالله یمن ربودن زنان در شهر مأرب را جنایتی دیگر از سوی مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی دانست. به گزارش المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن به اقدامات مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب واکنش نشان داد و آن را بشدت محکوم کرد. وی اعلام کرد: ربودن زنان در شهر مأرب از سوی مزدوران وابسته به ائتلاف تحت سرکردگی آل‌سعود جنایتی است که به جنایات دیگر آنها علیه «آل سبیعیان»، بزرگان و قبایل این استان اضافه می‌شود. عبدالسلام تاکید کرد: اقدامات مزدوران وابسته به دشمن در مأرب با اصول دینی و عرف قبیله‌ای مغایرت دارد و آن را زیر پا گذاشته است. مزدوران سعودی- اماراتی شب و صبح روز یکشنبه به منازل آوارگان در مأرب حمله کردند و 7 زن را ربودند و آنها را به مکان نامعلومی منتقل کردند. 
***
تحرکات نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه
خبرگزاری سوریه (سانا) اعلام کرد نظامیان اشغالگر آمریکایی تسلیحات و تجهیزات لجستیکی را با هدف تقویت پایگاه نظامی غیرقانونی به میدان نفتی «کونیکو» در شمال شرق دیرالزور سوریه منتقل کرده‌اند. منابع محلی اعلام کردند کاروانی متشکل از ادوات و محموله‌های تسلیحاتی و لجستیکی وابسته به نظامیان اشغالگر آمریکا وارد میدان نفتی «کونیکو» در حومه شمال شرقی دیرالزور شده است. سانا گزارش داد: این نظامیان پایگاه نظامی در این منطقه دایر کرده و حضور خود را با هدف سرقت منابع طبیعی سوریه تقویت کرده‌اند. منابع محلی اعلام کردند: نظامیان اشغالگر آمریکایی از هفته‌ها قبل در راستای تقویت پایگاه‌های خود در منطقه «الجزیره» سوریه حرکت کرده‌اند و همزمان با این اقدام، اخباری درباره شروع ساخت پایگاه نظامی جدید در منطقه «الیعربیه» در حومه شرقی الحسکه منتشر شده است. سانا گزارش داد: اشغالگران آمریکایی اقدام به تقویت نظامی و لجستیکی خود در مناطقی کرده‌اند که به اشغال خود درآورده‌اند و با همدستی شبه‌نظامیان «قسد»، بسیاری از میادین نفتی و تاسیسات دولتی، مدارس و درمانگاه‌ها را در منطقه الجزیره سوریه به پایگاه‌های نظامی تبدیل کرده‌اند. 
***
اتصال شبکه برق عراق به شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس؟
وزیر خارجه عراق و دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در نشست خبری از مبارزه با تروریسم و اهمیت اتصال شبکه برق عراق به کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس سخن گفتند. «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در نشست خبری با «نایف فلاح الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در بغداد تاکید کرد: ما با دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس موضوعات تروریسم و تفکر افراطی را مورد رایزنی قرار دادیم. فواد حسین افزود: در این نشست درباره اتصال شبکه برق میان عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و نیز پرونده تروریسم گفت‌وگو شد. موضوع سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس در عراق از دیگر محورهای گفت‌وگوی ما بود. وزیر خارجه عراق گفت: همچنین برگزاری انتخابات زودهنگام و فراهم کردن بستر آن و نیز همکاری و هماهنگی در زمینه برقراری روابط خوب با کشورهای منطقه مورد رایزنی قرار گرفت. 

Page Generated in 0/0107 sec