printlogo


کد خبر: 230071تاریخ: 1399/11/14 00:00
اخبار

فسخ قرارداد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه در مرحله کارشناسی
رئیس هیأت داوری بررسی فسخ قرارداد واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: پرونده پالایشگاه در مرحله کارشناسی است و هنوز رأی نهایی هیأت داوری برای فسخ قرارداد آن صادر نشده است. عبدالعلی میرکوهی، رئیس هیأت داوری بررسی فسخ قرارداد واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: پرونده ابطال واگذاری ۸۰ درصد سهام پالایشگاه در مرحله کارشناسی است و هنوز رأی نهایی هیأت داوری برای فسخ قرارداد آن، صادر نشده است.  میرکوهی افزود: این پرونده بر اساس تقاضای سازمان خصوصی‌سازی به کارشناسی ارجاع شده و هر زمان که کارشناسان نتیجه بررسی‌های خود را به اطلاع هیأت داوری برسانند، رأی را صادر می‌کنیم. رئیس هیأت داوری بررسی فسخ قرارداد واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه به خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: کارشناسی پرونده‌ها معمولا ظرف ۲ هفته انجام می‌شود اما در صورتی که کارشناسان درخواست کنند این مهلت زمانی تمدید می‌شود. وی اذعان کرد: پرونده پالایشگاه نفت کرمانشاه بتازگی به مرحله کارشناسی ارجاع شده و هنوز مهلت ۲ هفته‌ای آن به اتمام نرسیده است؛ تلاش ما بر این است که هر چه سریع‌تر این مرحله به اتمام برسد و تکلیف پرونده ابطال واگذاری ۸۰ درصد سهام پالایشگاه مشخص و رأی نهایی صادر شود.
***
برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دیوان محاسبات در مجلس
نمایشگاه دستاوردهای دیوان محاسبات کشور جهت بازدید و بهره‌برداری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و سایر بازدیدکنندگان، در محل نمایشگاه‌ دائمی مجلس شورای اسلامی دایر شد. در این نمایشگاه، چشم‌اندازها، اهداف و ماموریت‌های مندرج در سند راهبردی سوم دیوان محاسبات، گزارش‌های فنی ویژه از جمله گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، دستاوردهای فنی و تخصصی دیوان محاسبات استان‌ها و همچنین اقدامات این سازمان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به نمایش درآمده است.
 مجتبی یوسفی، نماینده اهواز، حمیدیه، باوی و کازرون در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دیوان محاسبات کشور، افزود: دیوان محاسبات به عنوان ابزار نظارتی مجلس دارای نقشی بی‌بدیل است. وی ارسال زودهنگام گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۸ و همچنین گزارش 8 ماهه اجرای بودجه سال ۹۹ را برای نخستین‌بار، از اقدامات بسیار خوب مدیریت جدید دیوان محاسبات خواند و افزود: ارائه زودهنگام این گزارشات راه را برای نمایندگان مجلس بویژه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ جهت جلوگیری از تصویب قوانین دست و پاگیر هموار می‌کند. عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با تاکید بر نقش مشورتی دیوان محاسبات، گفت: دیوان محاسبات با داشتن ادارات کل استانی نقش موثری در ارائه نظرات کارشناسی و کاهش تخلف در اجرای قوانین و مقررات دارد و می‌تواند اطلاعات فنی خود را در اختیار نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های تخصصی قرار دهد. یوسفی ضمن قدردانی از رویکرد مدیریت جدید دیوان محاسبات در نظارت همزمان به جای نظارت پسینی خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات در بررسی‌های مصداقی مانند نحوه واگذاری شرکت هفت‌تپه و تحقیق و تفحص از موضوعات مختلف مانند آب و فاضلاب خوزستان ورود خوبی داشته و نظرات کارشناسی خود را به مجلس داده است. همچنین سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل 90 هم در خلال بازدید از نمایشگاه «دیوان فناورانه»، گفت: در دوره مدیریت جدید شاهد توفیقات زیادی هستیم. در دوره گذشته گزارش تفریغ بودجه به عنوان مهم‌ترین وظیفه دیوان محاسبات دیر به مجلس ارائه می‌شد و کمک چندانی به نمایندگان نمی‌کرد ولی در این دوره، گزارش تفریغ بودجه زودتر از موعد مقرر به مجلس ارائه شد و مورد استفاده نمایندگان قرار گرفت. 
موسوی در ادامه با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص‌های اخیر دیوان محاسبات از جمله ورود به بررسی واگذاری شرکت هفت‌تپه نشان از اراده قوی مدیریت کنونی دیوان محاسبات برای حراست از بیت‌المال دارد، گفت: در مراحل انتخاب رئیس کل دیوان محاسبات، شاهد برنامه بسیار عالی از دکتر بذرپاش بودیم و امیدواریم با این حرکت رو به جلو، دیوان محاسبات در تراز نظام جمهوری اسلامی و کاملا مردمی شکل بگیرد.

Page Generated in 0/0093 sec