printlogo


کد خبر: 230079تاریخ: 1399/11/14 00:00
دکتر محمدباقر قالیباف در مرقد مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی:
‌کاستی‌های موجود به دلیل فاصله گرفتن از راه امام است

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در زندگی دچار کم‌وکاستی و مشکلات هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مسیر امام(ره) و راه ایشان است. 
محمدباقر قالیباف در مراسم تجدید میثاق هیأت‌رئیسه مجلس یازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد مطهر بنیان‌گذار جمهوری‌اسلامی، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، گفت: دهه مبارک فجر و سالگرد انقلاب اسلامی را به ملت عزیز و بزرگ ایران و همچنین به همه آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان و حق‌جویان دنیا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. 
وی بیان کرد: برای مجلس یازدهم توفیقی است که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های ایشان عهد و پیمان ببندیم؛ امام(ره) مردی الهی بود و در زندگی خویش جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا، گامی برنداشت. قالیباف تصریح کرد: اگر امروز افرادی صرفا بخواهند با چند جمله و چند عکس امام راحل را خلاصه کنند، ظلم به امام، راه و مکتب ایشان است و باید به این نکته توجه کرد که امام خمینی(ره) یک حقیقت بود و یک زندگی واقعی و راهی ملموس و عینی را در جهان امروز پیش پای ما گذاشت. 
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما امروز در اداره کارهای خود دچار مشکلات و چالش‌هایی هستیم و همچنین مردم در زندگی روزمره خود کم‌و‌کاستی‌ها و فشارهایی دارند، به این جهت است که ما از مسیر و راه امام فاصله گرفتیم. قالیباف تصریح کرد: امام خمینی(ره) مردم‌باور بود و به محرومان و مستضعفان اعتقاد داشت و تلاش می‌کرد باری را از دوش آنان بردارد و همواره به اقشار محروم جامعه توجه می‌کرد و برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد. 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت‌های کشور و کارآمدی دین برای اداره جامعه که فلسفه انقلاب و خواسته امام بود بخوبی استفاده کنیم، گفت: ما باید بتوانیم نظام سیاسی و انقلابی خودمان را که برخاسته از فرهنگ اهل‌بیت و فرهنگ قرآن است در عمل نشان دهیم و امیدواریم راه حضرت امام خمینی(ره) و شهدا را ادامه دهیم و با تلاش و مجاهدت‌های خود در مسیر حضرت امام خمینی(ره) و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و مردم گام برداریم.

Page Generated in 0/0058 sec