printlogo


کد خبر: 230082تاریخ: 1399/11/14 00:00
اخبار

جریمه در انتظار متخلفانی که در بزرگراه‌ها دنده عقب حرکت می‌کنند
معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه رانندگان تحت هیچ شرایطی مجاز به حرکت دنده‌عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها نیستند، گفت: قانون، جریمه 150 هزار تومانی برای متخلفان در نظر گرفته است. سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی اظهار داشت: بر اساس ماده 155 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها به صورت کلی ممنوع است. وی گفت: با توجه به خطرات این حرکت برای راننده‌ها، اگر این حرکت صورت بگیرد، مطمئنا اختلال در عبور و مرور ایجاد کرده و ممکن است حوادث ناگواری به وقوع بپیوندد. بهرام‌آبادی گفت: در قانون 150 هزار تومان جریمه نقدی برای این متخلفان در نظر گرفته شده است؛ همچنین 5 نمره منفی برای راننده‌های خودروهای شخصی و برای خودروهای عمومی هم 7 نمره منفی در نظر گرفته شده است. وی افزود: یکی از رفتارهای غلط راننده‌ها حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌هاست که به واسطه گم کردن مسیر به جای استفاده از دوربرگردان بعدی، دنده عقب حرکت می‌کنند. 
***
اتمام خاموشی شبانه تهران ظرف 10 روز آینده
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: از منظر پیشگیری و دیدگاه حقوقی و قانونی، تاریکی و عدم روشنایی باعث افزایش وقوع برخی جرائم از قبیل سرقت و همچنین حوادث ترافیکی و تصادفات شده که این عوامل منجر به افزایش ورود پرونده به محاکم قضایی خواهد شد. علی دیزجی با اشاره به اتمام خاموشی شبانه و قطعی برق ظرف ۱۰ روز آینده در این استان گفت: با توجه به نارضایتی مردم از خاموشی‌های اخیر و با هدف پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی جلسه‌ای با حضور مسؤولان انتظامی و شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران برگزار شد. در این جلسه نمایندگان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعمال خاموشی در اماکن عمومی و معابر را زمینه‌ساز وقوع سرقت و جرائم مختلف عنوان کردند. دیزجی بیان کرد: معاون شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این نشست از اتمام خاموشی شبانه و قطعی برق ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد و خواست به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و حفاظت و حراست از اموال مردم جهت برقراری روشنایی نسبت به اعلام معابر و مناطقی که خاموشی سبب ارتکاب جرائم در آنها شده به شرکت توزیع نیروی برق اقدام شود. 
***
احداث ۱۰۰ پایگاه جاده‌ای از سوی خیران
 معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور از آموزش ۳۷۰۰ داوطلب اورژانس خبر داد. دکتر سیدپژمان آقازاده درباره آموزش‌های ارائه‌شده به پرسنل اورژانس ۱۱۵ گفت: برای نخستین‌بار سامانه آموزش مجازی در اورژانس کشور راه‌اندازی شد که ۱۷ هزار پرسنل اورژانس توانستند از اواخر سال گذشته تاکنون از این امکان برخوردار شوند. وی گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون حدود ۸۵۰۰ نفر در سامانه‌های مختلف اورژانس ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۳۷۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند. آقازاده درباره اقداماتی که از سوی خیران اورژانس هم صورت گرفته، گفت: خوشبختانه در سال جاری خیران اقدامات بسیار اساسی انجام دادند که فراتر از انتظار ما بود. به عنوان نمونه به اهدای ماسک، دستکش و... می‌توان اشاره کرد؛ پروژه احداث ۱۰۰ پایگاه جاده‌ای در سراسر کشور نیز از سوی این عزیزان کلید خورد. به گفته وی، این پروژه بسیار بزرگی است که به دست خیران عزیز با همکاری وزارت بهداشت و وزارت مسکن و شهرسازی انجام خواهد شد. 
***
لزوم رصد هوشمندانه تحرکات فضای مجازی
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس مورد حمایت و امین مردم است، بر لزوم رصد هوشمندانه تحرکات فضای مجازی تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی فارغ از نگاه سیاسی - جناحی و صرفا در مسیر کسب رضایت رهبر انقلاب و مردم حرکت و اقدام می‌کند. سردار حسین اشتری با تاکید بر لزوم تهیه برآورد از وضعیت ۵ساله پیش روی فضای سایبری کشور و برنامه‌ریزی در این حوزه، خاطرنشان کرد: ما صاحب دانش و تجربه قابل قبولی در حوزه فتا هستیم و باید ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، توانمندی‌های‌مان را در این حوزه ارتقا دهیم و به وضعیت موجود اکتفا نکنیم. اشتری تاکید کرد: لازم است در بازه زمانی ۳ ساله، گستردگی فعالیت پلیس فتا در نقاط مختلفی از کشور حداقل به ۵۰۰ نقطه برسد و برای تحقق این مهم باید برنامه‌ریزی و ظرفیت‌سازی کنیم. وی با تاکید بر لزوم رصد هوشمندانه وقایع و تحرکات فضای مجازی توسط پلیس فتا، ادامه داد: استفاده و بهره‌مندی از فضای مجازی باید در بستری امن محقق شود به گونه‌ای که خانواده‌ها دغدغه‌ای در حوزه استفاده فرزندان‌شان از فضای مجازی نداشته باشند، البته تحقق این مهم با راه‌اندازی اینترنت ملی و شبکه‌های اجتماعی بومی محقق می‌شود. 
***
رونمایی از فاز ۳ شبکه آموزشی شاد
در دومین روز دهه فجر، آیین رونمایی از فاز ۳ شبکه آموزشی شاد با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد. به گزارش ایلنا، در این مراسم پیرامون موضوعاتی از جمله آینده شاد، برنامه‌های توسعه‌ای شاد و پساکرونا، تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها، مقایسه ایران و سایر کشورهای دنیا در مواجهه با برنامه‌های آموزش مجازی در شرایط کرونایی، آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی در شاد، معرفی شادنما و برنامه‌های آن، معرفی برنامه‌های ورزش صبحگاهی و استعدادیابی ورزشی، خدمات ویژه دانش‌آموزان استثنایی، معرفی سامانه جدید گزارش‌گیری، معرفی خدمات ویژه روسای فناوری استان‌ها و اعلان مقررات مدیریت کانال‌ها و گروه‌ها، معرفی تدریس برتر، معرفی آزمون‌ساز، نسخه وب، جنگ شادی و... سخنرانی‌هایی ارائه شد و در پایان از این سامانه جدید با حضور وزیر آموزش‌و‌پرورش رونمایی شد. 

Page Generated in 0/0060 sec