printlogo


کد خبر: 230156تاریخ: 1399/11/16 00:00
دیدار حساس تراکتور - پرسپولیس امروز در تبریز
جنگ قرمزها

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال امروز با ۲ مسابقه آغاز می‌شود؛ پرسپولیس در تبریز به مصاف تراکتور می‌رود و شهرخودرو میزبان مس رفسنجان است. 
دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر در حالی امروز پنجشنبه آغاز می‌شود که جمعی از داوران با حضور در فدراسیون فوتبال و دیدار با حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون، از حرف‌های قلعه‌نویی علیه داوری بشدت گلایه کردند. نگاهی به این ۲ مسابقه که هر ۲ ساعت 15 آغاز می‌شود، می‌اندازیم.
***
تراکتور تبریز- پرسپولیس؛ نبرد مدعیان
قرمزپوشان تبریزی در بازی حساس با پرسپولیس به دنبال برد خواهند بود. سرخپوشان تهرانی هم معمولا کارشان در تبریز گره می‌خورد و گرفتن امتیاز برای‌شان سخت‌تر از هر شهر دیگری است. تراکتور‌سازی هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد ولی پرسپولیس توانست تیم قعرنشین ماشین‌سازی تبریز را در دقایق پایانی شکست دهد تا 18 امتیازی شود و به رده ششم جدول برسد. تراکتور 19 امتیازی در جدول مسابقات یک پله بالاتر از پرسپولیس ایستاده است اما مسعود شجاعی، سرمربی تراکتور هم می‌داند کار راحتی مقابل نایب‌قهرمان آسیا و قهرمان 4 دوره لیگ برتر ندارد. 
محمد عباس‌زاده، مهاجم تراکتور انگیزه زیادی برای بازی با تیم اسبقش دارد. البته پرسپولیس با 8 گل خورده همچنان بهتر‌ین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. اخباری دروازه‌بان تراکتور در بازی با آلومینیوم به دلیل مصدومیت غایب بود و مشخص نیست در این بازی به میدان می‌رود یا نه، هادی محمدی هم دیگر مصدوم تراکتور است. ۲ تیم برای رسیدن به رتبه چهارم جدول تلاش می‌کنند البته پرسپولیس ۲ بازی معوقه هم دارد و امیدوار است با انجام آنها به جمع ۲ تیم بالای جدول برسد. تقابل مسعود شجاعی و یحیی گل‌محمدی، ۲ ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در کسوت مربیگری دیدنی است هر چند گل‌محمدی بسیار باتجربه‌تر و کارآزموده‌تر از شجاعی است. شجاعی بتازگی قرار است مدرک مربیگری درجه C خود را بگیرد. 
پرسپولیس اگر مثل نیمه اول بازی با ماشین‌سازی بازی کند، می‌تواند به پیروزی امیدوار باشد اما اگر مثل نیمه دوم همان مسابقه ظاهر شود شرایط سختی در تبریز خواهد داشت. سرمربی تیم ‌ملی از نزدیک شاهد این مسابقه در تبریز خواهد بود. 
 
* شهر خودرو - مس رفسنجان؛ جذاب به دور از حاشیه؟
شهر خودرو با سرمربیگری سیدمهدی رحمتی با ۲ برد متوالی مقابل نساجی و سپاهان اکنون به رده نهم جدول مسابقات لیگ برتر رسیده تا شرایطش از نظر فنی تا حدودی به پایداری برسد اما از نظر مدیریتی شایعه‌های زیادی درباره این باشگاه مطرح شد که در نهایت هم وطنخواه به عنوان سرپرست جدید این باشگاه انتخاب شد. مس رفسنجان اما وضعیت مالی خوبی دارد و در 4 هفته اخیر هم ۲ برد و ۲ مساوی داشته است. مس 16 امتیازی با ۲ امتیاز کمتر از شهرخودرو در رده دوازدهم جدول لیگ ایستاده است. شاگردان رحمتی به دنبال سومین برد متوالی هستند و مس با ربیعی می‌خواهد به رده‌های بالاتر جدول لیگ برسد. ۲ تیم بیشتر به مسائل فنی فوتبال اهمیت می‌دهند و از حواشی دوری می‌کنند، بنابراین باید منتظر یک بازی جذاب باشیم. 
***
 رویارویی یحیی با سخت‌ترین حریف از نظر آماری
سرمربی پرسپولیس مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که بیشترین شکست را در دوران مربیگری مقابل آن متحمل شده است. 
تیم پرسپولیس امروز میهمان تراکتور خواهد بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی که فصل گذشته با یک گل مغوب تراکتور در تبریز شدند، کار سختی برای کسب ۳ امتیازی دارند که بشدت در جدول رده‌بندی به آن نیاز دارند. البته این رویارویی، یک چالش شخصی دشوار هم برای خود گل‌محمدی خواهد بود، چرا که سرمربی پرسپولیس مقابل تیمی قرار می‌گیرد که بیشترین شکست را در دوران مربیگری مقابل آن متحمل شده است. 
بازی امروز، چهاردهمین بازی‌ای خواهد بود که یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی مقابل تراکتور قرار می‌گیرد. او در دوران سرمربیگری از هیچ تیمی به اندازه تراکتور شکست نخورده است. سرمربی پرسپولیس در ۱۳ تقابل قبلی خود با تراکتور فقط ۲ برد کسب کرده که آخرین برد مربوط به فصل گذشته است که یحیی به طلسم ۶ ساله خود پایان داد. گل‌محمدی در ۷ بازی از تراکتور شکست خورده و ۴ تقابل هم مساوی به پایان رسیده است. 
 یحیی گل‌محمدی با حضوری موفق روی نیمکت نفت تهران، پرسپولیس و در نهایت ذوب‌آهن در سال 96 هدایت تراکتور را بر عهده گرفت و در شرایطی که این تیم از حضور در نقل و انتقالات محروم بود، روزهای سخت و پرحاشیه‌ای را در تبریز پشت سر گذاشت و عمر مربیگری‌اش در تبریز بعد از نیم‌فصل پایان یافت و ساغلام ترکیه‌ای جانشین او شد.

Page Generated in 0/0053 sec