printlogo


کد خبر: 230161تاریخ: 1399/11/16 00:00
پس از مهرداد میناوند، علی انصاریان هم بعد از تحمل چند هفته بیماری براثر ابتلا به کرونا درگذشت
مادر ماند و مرام علی

ما منتظر معجزه بودیم اما باید تقدیر را پذیرفت. علی انصاریان همه مقاومتش را کرد، همه ایران برای سلامتی‌اش دست به دعا بردند اما اگر همه کهکشان‌ها نیز جمع شوند، باز هم این مشیت الهی است که تقدیر را رقم می‌زند. خبر تلخ سرانجام مخابره شد؛ انصاریان که همزمان با زنده‌یاد مهرداد میناوند به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده بود، پس از مبارزه سخت با این ویروس نتوانست مقاومت خود را ادامه دهد و متاسفانه عصر روز گذشته [چهارشنبه] دار فانی را وداع گفت. این در حالی است که در روزهای گذشته وضعیت جسمانی انصاریان به شکلی امیدوارکننده تغییر کرده بود و حتی علی پروین، اسطوره فوتبال ایران گفت‌وگوی کوتاه تلفنی با او داشت اما متاسفانه در ساعات آخر روز دوشنبه شرایطش به شکلی شد که تیم پزشکی وی را به خواب مصنوعی برد. در همین حین اخبار ضدونقیض از بیمارستان فرهیختگان مخابره می‌شد که نگرانی‌ها را به دنبال داشت تا حدی که مهدی ترابی، افشین پیروانی و... با انتشار چند استوری از مردم خواستند برای انصاریان دعا کنند. درگذشت علی انصاریان در حالی اتفاق می‌افتد که فضای جامعه فوتبال تحت تاثیر مرگ نابهنگام مهرداد میناوند بر اثر کرونا قرار داشت و حالا یک پیشکسوت دیگر هم از جمع ستارگان فوتبال ایران جدا می‌شود. علی انصاریان ۴۳ ساله، سابقه ۷ فصل بازی برای پرسپولیس و یک سال حضور در استقلال را دارد. او همچنین 6 بازی ملی انجام داد و فوتبال خود را در شاهین بوشهر پایان داد و کفش‌هایش را آویخت. او سابقه گلزنی به بایرن‌مونیخ و دروازه‌بان اسطوره‌ای این تیم، اولیور کان را با پیراهن پرسپولیس دارد. انصاریان پس از پایان دوره بازی، یک قطعه موسیقی منتشر و در ۲۰ فیلم سینمایی و سریال نیز بازی کرد و توانایی‌اش در این عرصه را نیز به نمایش گذاشت. 
 
* واکنش علی دایی به درگذشت انصاریان
علی دایی جزو نخستین نفراتی بود که به مرگ فوتبالیست پیشین تیم‌ ملی ایران واکنش نشان داد و نوشت: «واقعا حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. به شکلی باورنکردنی عزیزان‌مان را از دست می‌دهیم و فقط غمی بر غم‌های‌مان افزوده می‌شود. خدا به مادر علی صبر بدهد».
 
* جزئیات درگذشت مرحوم انصاریان
پزشک معالج علی انصاریان به مردم هشدار داد کرونا را جدی بگیرند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سختگیرتر از قبل باشند. 
دکتر هاشمیان پس از درگذشت علی انصاریان گفت: آن مرحوم روز دوم بهمن‌ماه پس از چند روز درمان در خانه به بیمارستان مراجعه کرد و با وجود همه تلاش‌هایی که برای درمانش صورت گرفت اما در نهایت ساعت ۱۶:۱۵ چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ایشان را از دست دادیم. 
پزشک معالج انصاریان درباره دلایل مرگ او گفت: دیر مراجعه کردن به بیمارستان برای علی دردسرساز شد و ریه‌هایش را بشدت با مشکل مواجه کرد. تصویر ریه‌اش در روزهای ابتدایی پیام‌های خوبی نداشت و تلاش‌ها برای بهبود شرایطش ثمر نداد. 
وی ادامه داد: به مادر گرامی‌شان و ملت ایران تسلیت می‌گویم. روز ناراحت‌کننده‌ای برای کشورمان و همه عزیزان و هنرمندان بود. 
هاشمیان با هشدار به مردم برای رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی گفت: علی انصاریان می‌توانست در فوتبال ۱۲۰ دقیقه بدون مشکل بدود اما به خاطر درگیری با این ویروس و دیر مراجعه کردن به بیمارستان شرایط خیلی سختی داشت و برای نفس کشیدن اذیت می‌شد. از مردم می‌خواهیم بیشتر از گذشته کرونا را جدی بگیرند.
 
* کاش کرونا را همه جدی بگیریم
هنوز برای همه سوال است که چرا علی انصاریان و مهرداد میناوند دیر به بیمارستان مراجعه کردند؟ حامد اژدری، داماد خانواده انصاریان چند روز قبل، هنوز زمانی که این پیشکسوت در قید حیات بود در پاسخ به این سوال گفت: «من اسم نمی‌برم ولی بعضی از دوستان علی همین الان درگیر کرونا هستند. آنها دارند در خانه خوددرمانی می‌کنند». او در پاسخ به این سوال که منظورش فوتبالی‌ها هستند، جواب داد: «از خواننده‌ها و بازیگران. آنها خوددرمانی می‌کنند. بعضی‌های‌شان موفق شدند کرونا را شکست دهند. علی هم می‌گفت اگر آنها توانستند من هم می‌توانم ولی این ویروس قابل پیش‌بینی نیست و روی هر کس به شکلی عمل می‌کند. علی در خانه ماند و متاسفانه الان وضعیتش اینطور است».
***
واکنش‌ها به درگذشت انصاریان
درگذشت بازیکن پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران، پرسپولیس و استقلال در ۴۳ سالگی، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. یک ملی‌پوش در این باره نوشت: «مرسی که به ما یاد دادی چطور مواظب مادرمان باشیم». به دنبال درگذشت این پیشکسوت فوتبال، چهره‌ها و نهادهای مختلف با انتشار پیام‌هایی به کوچ ابدی انصاریان واکنش نشان دادند. 
کنفدراسیون فوتبال آسیا: در آرامش باش علی عزیز!
علی پروین: تسلیت به هواداران فوتبال. داغ از دست دادن مهرداد و علی خیلی سنگین است. خدا به مادر علی صبر بدهد. روحش شاد.
سردار آزمون: علی آقا باورم نمیشه. واقعا دیگه قلبم شکست. مرسی واسه اینکه ما رو خندوندی رفیق، مرسی که به ما یاد دادی چطور مواظب مادرمون باشیم. دلم واست خیلی تنگ میشه رفیق. خیلی. ‌ای کاش بیدار می‌شدی و روز مادر رو به مادر عزیزت تبریک می‌گفتی. خدایا! راضی‌ام به رضای تو ولی دل ما رو هم یه نگاه بنداز. آدم‌های خوب رو از کنارمون برندار. خداحافظ بهترین رفیق من.
سیدمهدی رحمتی: این یکی رو دیگه نمی‌تونم باور کنم. خدایا چرا علی. با معرفت و دوست‌داشتنی. هیچ‌وقت از یاد و خاطرم و قلبم نمیری برادر. روحت شاد.

Page Generated in 0/0061 sec