printlogo


کد خبر: 230181تاریخ: 1399/11/16 00:00
اخبار

بازداشت ۷۵ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستا در کشور
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تاکنون ۷۵ نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دستگیر شده‌اند. علیرضا احمدی‌جوان، رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با فارس گفت: ما باید مشکل شورایاری‌ها را در تهران و سایر شهرها برطرف کنیم، چرا که این افراد می‌توانند در اداره شهر کمک خوبی باشند. وی در پاسخ به اینکه ۲ نفر از شهرداران مناطق 2 و 8 در تهران بازداشت شده‌اند، درباره وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست، گفت: درباره بازداشت این ۲ فرد اطلاعی ندارم اما تاکنون حدود ۷۵ نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دستگیر شده‌اند، البته تاکید می‌کنم که باید ارتباط و همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا با دستگاه‌های نظارتی و قضایی برای مقابله جدی با فساد و تخلف افزایش یابد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است. 
***
صدور مجوز استخدام 30 هزار نفر در آموزش‌و‌پرورش
وزیر آموزش‌و‌پرورش از صدور مجوز استخدام 30 هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی خبر داد. به گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در پیامی توئیتری نوشت: ‏به میمنت میلاد خجسته حضرت صدیقه طاهره(س)، مجوز استخدام 30 هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی دریافت شد. وی افزود: بزودی تعداد دیگری از مشمولان به ترتیب امتیازات فصلی انتخاب و برای طی کردن دوره یک‌ساله به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد. 
***
15 هزار زندانی در قالب طرح پایش آزاد شدند
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در طرح پایش و غربالگری که از سیاست‌های تحولی قوه‌ قضائیه است، با تأسیسات و ارفاقات قانونی ۱۵هزار نفر در کل کشور آزاد شدند که از این تعداد ۴ هزار نفر مربوط به استان تهران هستند. به گزارش فارس، علی القاصی‌مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران با تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام خجسته دهه فجر با اشاره به لزوم پایش دقیق زندانیان و استفاده از تمام امکانات و راهکارهای قانونی تخفیفات قضایی، گفت: در طرح پایش و غربالگری که از سیاست‌های تحولی قوه‌ قضائیه بوده، با تأسیسات و ارفاقات قانونی ۱۵ هزار نفر در کل کشور آزاد شدند که از این تعداد ۴ هزار نفر مربوط به استان تهران هستند. دادستان تهران تصریح کرد: رویکرد قوه‌ قضائیه تأمین امنیت و مراقبت از امنیت جامعه است و در این مسیر افرادی که سابقه‌دار و مخل آسایش شهروندان و امنیت مردم باشند، آزاد نخواهند شد. این مقام عالی قضایی گفت: هدف از اعمال مجازات تنبیه و ارعاب نیست، هدف ما اصلاح و تربیت و ترمیم رفتار است و در این مسیر با نظارت بر نحوه اجرای حکم و حمایت از خانواده زندانی، می‌توان زندانی را از ادامه مجازات معاف کرده یا پیشنهاد تبدیل یا تخفیف مجازات و حتی انتقال به زندان باز را ارائه داد. 
***
بخش شمالی ساختمان پلاسکو افتتاح شد
دیروز بخش شمالی ساختمان پلاسکو با تامین اعتبار کسبه با حضور استاندار و فرماندار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری افتتاح شد. بخش شمالی ساختمان پلاسکو در حادثه آتش‌سوزی این ساختمان در ۳۰ دی‌ماه سال ۱۳۹۵ دچار آسیب شده بود که با تامین اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی توسط کسبه این پاساژ، این بخش از ساختمان نوسازی و ایمن‌سازی شد. در این بخش از ساختمان پلاسکو ۲۷۹ باب مغازه وجود دارد که با بازگشایی مجدد آنها، ۸۳۷ نفر به صورت مستقیم مشغول و حدود ۷۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد. بخش جنوبی این ساختمان نیز که در حادثه آتش‌سوزی به طور کامل تخریب شده بود، توسط بنیاد مستضعفان در حال بازسازی است و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. صولت مرتضوی، معاون بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح قسمت شمالی پاساژ پلاسکو گفت: قسمت شمالی پلاسکو با همت و پشتکار کسبه این ساختمان بازسازی شده و به بهره‌برداری رسیده است. وی درباره زمان بهره‌برداری از بخش جنوبی نیز اظهار کرد: این بخش توسط بنیاد مستضعفان در مراسمی به بهره‌برداری خواهد رسید. 
***
افزایش ثبت ازدواج و کاهش طلاق در کشور پس از ۲۵ سال
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در ۹ ماه اول سال جاری ۵ درصد رشد ثبت ازدواج و ۳ درصد کاهش ثبت طلاق داشتیم و پس از ۲۵ سال، شاهد افزایش نرخ ازدواج بودیم. به گزارش مهر، محمدمهدی تندگویان در نشست خبری یادآور شد: امسال شاهد برگزاری جشنواره فیلم ازدواج با نگرش نمایش فیلم‌های منتخب حوزه ازدواج و خانواده و ۲ دوره جشنواره فیلم تدبیر زندگی بودیم. همچنین خدمات مشاوره به جوانان و زوجین ارائه می‌شود که تا پایان سال ۹۹ بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، آموزش‌های قبل و حین ازدواج خواهند دید و بیش از ۶۳ هزار کارگاه نیز برگزار شده است. وی از افزایش آمار ازدواج خبر داد و گفت: هر ساله آمار ازدواج در کشور منفی بوده اما امسال در ۹ ماه اول سال جاری ۵ درصد رشد ثبت ازدواج و ۳درصد کاهش ثبت طلاق را داشتیم و پس از ۲۵ سال شاهد افزایش نرخ ازدواج بودیم. عدم برگزاری مراسمات به دلیل شیوع کرونا و کاهش رسم و رسومات یکی از دلایل مهم افزایش ازدواج است، البته تا رسیدن به ثبت آمار دقیق در کشور فاصله داریم. به‌رغم اینکه پیش‌بینی افزایش نزاع‌های خانگی به دلیل شیوع کرونا را داشتیم اما شاهد کاهش طلاق بودیم. 

Page Generated in 0/0055 sec